Упорні підшипники ковзання з самогенерованими гідростатичними опорами
Анотація
У статті розглянуті недоліки роботи високонавантажених упорних підшипників ковзання з механічними системами врівноваження, аналогічними системі врівноважування Кінгсбері. Сформульовані вимоги до конструкції упорних підшипників ковзання, що відповідають сучасному рівню розвитку динамічного обладнання, і розроблені способи й методи їх вирішення з метою вибору оптимальної конструкції упорних підшипників для усунення недоліків упорних підшипників із механічними системами врівноваження. Запропоновано конструкції упорних підшипників із використанням гідростатичної опори. Розглянуто сучасну конструкцію підшипника, розроблену фірмою ТОВ «ТРІЗ» ЛТД із механічними опорами несучих колодок, що найбільше відповідає вимогам оптимального вибору підшипника, з її перевагами й недоліками, притаманними всім механічним системам. Представлені результати робіт ТОВ «ТРІЗ» ЛТД із створення упорних підшипників ковзання із заміною механічної опори й механічного врівноваження упорних елементів на самогенеровані гідростатичні опори з використанням традиційних штатних маслосистем. Прийняті й реалізовані оригінальні технічні рішення дозволили, при забезпеченні несучої здатності сучасних упорних підшипників, зменшити просідання (осьове зміщення під навантаженням), збільшити демпфування осьових вібрацій до 2-х разів, зменшити як кількість деталей у 2–3 рази, так і габарити, знизити шум. Наведено конструкції розроблених упорних підшипників ковзання, що найбільше задовольняють вимогам оптимального вибору конструкції упорного підшипника, і порівняльні характеристики, отримані при їх випробуванні на підшипниковому стенді. Упорні підшипники ковзання з самогенерованими гідростатичними опорами рекомендується використовувати при нових розробках роторного обладнання, а також при модернізації устаткування, що експлуатується з метою збільшення міжремонтного пробігу, скорочення часу регламентного обслуговування, підвищення надійності й ефективності обладнання за рахунок більшої питомої несучої здатності, ефективного демпфування, фактичного осьового зміщення від силового впливу.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 В. С. Марцинковский, К. Ю. Любченко, А. А. Прокопенко, А. Д. Лазаренко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються в цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи і передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензійного договору (угоди).
- Автори мають право самостійно укладати додаткові договори (угоди) з неексклюзивного поширення роботи в тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати в складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи в цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установи або на персональних веб-сайтах) рукопису роботи як до подачі цього рукопису в редакцію, так і під час її редакційної обробки, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії і позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).