Розрахунок трубчастих елементів з пресованих профілів

Автор(и)

  • М. М. Гребенніков Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» (61070, Україна, Харків, вул. Чкалова, 17), Україна https://orcid.org/0000-0001-7648-3027
  • О. Г. Дібір Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» (61070, Україна, Харків, вул. Чкалова, 17), Україна https://orcid.org/0000-0002-2366-6353
  • А. О. Кирпікін Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» (61070, Україна, Харків, вул. Чкалова, 17), Україна https://orcid.org/0000-0001-8883-0663
  • М. І. Пекельний Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» (61070, Україна, Харків, вул. Чкалова, 17), Україна https://orcid.org/0000-0003-0989-2546

Анотація

Робота присвячена висвітленню питання забезпечення міцності елементів вантажного обладнання транспортних літаків. Досліджено міцність роликів рольгангів, які виготовляються із стандартних пресованих алюмінієвих трубчастих профілів або композитних трубчастих елементів. Акцентовано на тому, що головним недоліком цих напівфабрикатів є відхилення діаметру цих стандартних алюмінієвих профілів, яке призводить до виникнення ексцентриситету Δ між осями зовнішньої та внутрішньої поверхонь. Розглянуто вплив ексцентриситету на зміну величин нормальних і дотичних напружень. Аналіз проводився для стандартних діаметрів трубчастих профілів при величинах Δ, рівних половині стандартного граничного відхилення зовнішнього діаметра D. Виконано розрахунки нормальних і дотичних напружень та їх порівняння з номінальними напруженнями, що виникають за відсутності неспіввісності. Проведено розрахунки величини c - видалення центру жорсткості від центру окружності зовнішньої межі перерізу при різних розмірах перерізу стандартних профілів при величинах Δ, рівних не більш половини стандартного граничного відхилення зовнішнього діаметра D. Розрахунки показали зростання дотичних напружень τ у деяких випадках на 64% і навіть на 213%. Отримані результати свідчать, що наявність Δ≠0 негативно позначиться на ресурсі цих елементів. Для усунення негативних наслідків слід у вхідному контролі підвищити вимоги з відхилення форми до трубчастих профілів.

Біографії авторів

О. Г. Дібір, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» (61070, Україна, Харків, вул. Чкалова, 17)

Кандидат технічних наук

А. О. Кирпікін, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» (61070, Україна, Харків, вул. Чкалова, 17)

Кандидат технічних наук

М. І. Пекельний, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» (61070, Україна, Харків, вул. Чкалова, 17)

Кандидат технічних наук

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-13

Номер

Розділ

Динаміка і міцність машин