Міцність композитного транспортно-пускового контейнера для старта ракети

Автор(и)

  • К. В. Аврамов Інститут проблем машинобудування ім. А. М. Підгорного НАН України (61046, Україна, м. Харків, вул. Пожарського, 2/10), Україна http://orcid.org/0000-0002-8740-693X
  • В. М. Сіренко Державне підприємство «Конструкторське бюро «Південне» ім. М. К. Янгеля» (49008, Україна, м. Дніпро, вул. Криворізька, 3), Україна https://orcid.org/0000-0002-8152-2358
  • В. В. Заверуха Державне підприємство «Конструкторське бюро «Південне» ім. М. К. Янгеля» (49008, Україна, м. Дніпро, вул. Криворізька, 3), Україна
  • С. І. Планковський Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова (61002, Україна, м. Харків, Маршала Бажанова, 17), Україна https://orcid.org/0000-0003-2908-903X
  • Є. В. Цегельник Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова (61002, Україна, м. Харків, Маршала Бажанова, 17), Україна https://orcid.org/0000-0003-1261-9890
  • В. В. Комбаров Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова (61002, Україна, м. Харків, Маршала Бажанова, 17), Україна https://orcid.org/0000-0002-6158-0374

Анотація

Розглядається транспортно-пусковий контейнер для старту ракет із склопластику. Основною метою статті є розрахунок напруженого стану цього контейнера й перевірка умов міцності. Розрахунок тисків продуктів згоряння проводиться для декількох положень сопла ракети в контейнері. Розглядаються два випадки: коли сопло знаходиться посередині контейнера і на виході з контейнера. Максимальні значення тиску, що діє на внутрішній бік контейнера, спостерігаються при виході сопла ракети з контейнера. Поле тисків є осесиметричним. З огляду на це для апроксимації поля тиску воно розкладається в ряд Фур'є за поздовжньою координатою ракети. Напружений стан контейнера також є осесиметричним. Крім того, він також розглядається для двох випадків взаємного розташування сопла і контейнера. Для розрахунку напруженого стану використовувався метод скінченних елементів, який реалізовано в програмному комплексі ANSYS. Найбільші значення напружень спостерігаються під час виходу сопла з контейнера. Як випливає із скінченно-елементних розрахунків, найбільшими напруженнями є окружні. Для аналізу міцності контейнера використовується межа міцності склопластику. Як видно з розрахунків, контейнер задовольняє умовам міцності з великим коефіцієнтом запасу.

Біографії авторів

К. В. Аврамов, Інститут проблем машинобудування ім. А. М. Підгорного НАН України (61046, Україна, м. Харків, вул. Пожарського, 2/10)

Доктор технічних наук

 

В. М. Сіренко, Державне підприємство «Конструкторське бюро «Південне» ім. М. К. Янгеля» (49008, Україна, м. Дніпро, вул. Криворізька, 3)

Кандидат технічних наук

 

С. І. Планковський, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова (61002, Україна, м. Харків, Маршала Бажанова, 17)

Доктор технічних наук

Є. В. Цегельник, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова (61002, Україна, м. Харків, Маршала Бажанова, 17)

Кандидат технічних наук

 

В. В. Комбаров, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова (61002, Україна, м. Харків, Маршала Бажанова, 17)

Кандидат технічних наук

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-18

Номер

Розділ

Динаміка і міцність машин