СУТНІСТЬ ЕФЕКТИВНОГО МЕРЧАНДАЙЗИНГУ ПРИ ПРОСУВАННІ ТОВАРІВ PRIVATE LABEL
Ключові слова:
конкурентна перевага, власна товарна марка, Private Label, ритейлер, дискаунтер, ефективний мерчандайзинг, основні та додаткові місця продажів, «гарячі зони» торговельного залуАнотація
У статті розкрито необхідність застосування власної товарної марки в умовах конкуренції на роздрібному ринку. Обґрунтовано конкурентні переваги, які надає власна товарна марка. Визначено характерні особливості й риси власної товарної марки. Проаналізовано досвід застосування Private Label у світі, Європі та Україні. Вказано на недостатню розробленість проблеми дослідження дієвості мерчандайзингу в процесі просування товарів Private Label. Поставлено завдання проведення аналізу теоретичних аспектів використання власної товарної марки, а також розкриття значення мерчандайзингу як інструменту просування товарів Private Label. У статті наголошується, що мережа «АТБ-маркет» є типовим представником українського ритейла, який активно просуває Private Label. Узагальнено досвід ефективного мерчандайзингу товарів Private Label у вигляді восьми правил, відпрацьованих на базі магазину мережі «АТБ-маркет». Розроблено рекомендації щодо викладення товарів власної товарної марки в торговельному залі супермаркету «АТБ». Розкрито підходи до створення упаковки Private Label «АТБ». Проведено аналіз поведінки споживачів у торговельному залі, в т.ч. щодо товарів Private Label «АТБ». Зроблено висновок щодо впровадження власної товарної марки як ефективної технології мерчандайзингу. Спрямовано подальший науковий пошук на виявлення шляхів позиціонування товарів власної товарної марки не лише за показниками ціни, а й за пока-зниками якості та в напрямку дослідження фактів дотримання власниками Private Label світової тенденції до захисту довкілля.Посилання
Близнюк С. В. Стратегічний маркетинг торговельної фірми: методичні і організаційні аспекти управління / С. В. Близнюк. – К. : Логос, 2007. – 140 с.
Дайновський Ю. А. Маркетингові прийоми: [навч. посібн. для студентів екон. спец.] / Ю. А. Дайновський. – К. : А.С.К., 2007. – 110 с.
Частная торговая марка как фактор конкурентоспособности предприятия: матеріали ХV ювіл. міжвуз. студент. наук.-практ. конф. [«Інтеграційні процеси у світі та Україні: міжнародні відносини, економіка, менеджмент»], (Харків, 14
квіт. 2010 р.) / Приватн. вищ. навч. закл. Харків. ін-т економ. ринков. відн. та менеджменту. – Х.: Приватн. вищ. навч. закл. Харків. ін-т економ. ринков. відн. та менеджменту, 2010. – 303 с.
Мерчандайзинг: Сб. статей по теории и практике мерчандайзинга / [Под общ. ред. Е. В. Ромата]. – [2-е изд., доп. и перераб.]. – К. : Студцентр, 2008. – 264 с.
PrivateLabel. Возможности для ритейлера и производителя [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.PrivateLabel-TM.com.
Винникова Л. Мерчандайзинг: всякому товару – свое время, место и атмосфера / Л. Винникова // АртМозаика. – 2006. – № 45. – С. 18-23.
Котляренко М. Мерчандайзинг – це мистецтво / М. Котляренко // Маркетинг в Україні. – 2010. – № 7. – С. 14-20.
Особливості мерчандайзингу нового товару: матеріали ХVІІ міжвуз. студент. Інтерн.-конф. [«Економіка і управ-ління – погляд молоді»], (Харків, 12 квіт. 2012 р.) / Приватн. вищ. навч. закл. Харків. ін-т економ. ринков. відн. та менеджменту. – Х.: Приватн. вищ. навч. закл. Харків. ін-т економ. ринков. відн. та менеджменту, 2012. – 165 с.
Божкова В. Мерчандайзинг / В. Божкова, Т. Башук. – Суми : Університетська книга, 2007. – 125 с.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Політика, яка рекомендується журналам, що пропонують відкритий доступ Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).