STRATEGIC CHANGE AS THE KEY FACTOR FOR THE BUSINESS ORGANIZATIONAL DEVELOPMENT

Authors

  • Людмила Степанівна Ладонько ЧДІЕУ,
  • Ірина Сергіївна Тихун

Keywords:

organizational development, growth, change management, strategic change, selfdevelopment

Abstract

The article analyzes existing approaches to determine the matter and goals of the organizational development. The place and the role of strategic organizational change for innovative development have been defined. The article considers the interconnection and typical differences between organizational changing and organizational development according to the following factors: the level of management decisions, duration of exposure, the magnitude of action, social orientation.

 

Author Biographies

Людмила Степанівна Ладонько, ЧДІЕУ

Кандидат економічних наук, доцент кафедри менеджменту ЧДІЕУ

Ірина Сергіївна Тихун

Студентка ЧДІЕУ

References

Реген В. Управление комплексным развитием предприятия / В. Реген, Е.А. Ткаченко. – СПб. : Изд-во Вернера Регена, 2006. – С. 4–11.

Бондар Н.М. Сучасні тенденції розвитку підприємств [Електронний ресурс] / Н.М. Бондар. – Режим доступу: http://www.trn.ua/articles/4724/

Porras J. Organization Development and Transformation / J. Porras, R. Silvers // Annual Review of Psychology. – 1991. – №42. – P. 51-78.

Бауліна Т. В. Управління процесом організаційних змін підприємств в умовах перехідної економіки: автореф. дис. канд. екон. наук: спец. 08.06.01 «Економіка та управління підприємствами» / Т. В. Бауліна. – К., 2004. – 20 с.

Ефремов В.С. Стратегическое управление в контексте организационного развития / В.С. Ефремов // Менеджмент в России и за рубежом. – 1999. - № 1. – С. 3-13.

Адізес І. Управління змінами – шлях до інтеграції (Central and East European Management Association) [Електронний ресурс] / Іцхак Адізес. – Режим доступу: http:// www.adizes.com.

Lewin K. Field theory in social sciences / K. Lewin. – New York: Harper & Row, 1951.

Сухорська У.К. Маркетингові стратегії розвитку підприємства: сутність, значення, класифікація / У.К. Сухорська //Науковий вісник Українського державного лісотехнічного університету: Зб. науково-технічних праць. – 2002. - Вип. 12.8. –С. 259-263.

Ансофф И. Новая корпоративная стратегия / И. Ансофф. – СПб.: Питер, 1999. – 416 с.

Верхоглазенко В.Н. Командообразование: основы управления и роли в команде [Электронный ресурс] / В.Н. Верхоглазенко. – Режим доступа: http:// www. acmegroup. ru/node.

Issue

Section

Enterprise management