Спортивні ігри як засіб соціалізації студентів, формування емоційно-вольових якостей та протидії гаджет-залежності

Автор(и)

  • Вікторія Вікторівна Натарова Національний технічний університет «Харківського політехнічного інституту»,
  • Володимир Олександрович Натаров Національний технічний університет «Харківського політехнічного інституту»,
  • Ірина Анатолівна Недбайло Національний технічний університет «Харківського політехнічного інституту»,

Ключові слова:

девіантна поведінка, гаджет-залежність, емоційно-вольові якості, студенти, спортивні ігри

Анотація

Сучасні студенти усе більш піддані епідемії ХХІ століття – гаджет-залежності, і однієї з її різновидів – залежності від соціальних мереж. Цей вид девіантної поведінки викликає цілий спектр відхилень у фізичному й психічному розвитку студентів, які негативно позначаються, як на навчальній адаптації, так і на їхньому здоров’ї в майбутньому. При втраті контролю над своєю поведінкою в молодому віці, ця залежність веде до порушення соціалізації, не сформованості емоційно-вольової сфери, розладу психіки (стреси, неврози, депресії, суїциди), не говорячи вже про порушення фізичного здоров'я цих «жертв цивілізації». Автори статті пропонують використовувати спортивні ігри (зокрема, волейбол), як засіб попередження формування девіантної поведінки, що успішно формує рефлексію, емоційно-вольові якості, веде до соціалізації молоді у суспільстві

Посилання

Антонова, Е. А. (2014). Формирование эмоциональной устойчивости студентов через межличностное взаимодействие в процессе занятия командными спортивными играми. Вестник Орловского государственного университета, Серия: Новые гуманитарные исследования, 3 (38), 167-169.

Буров, А. Э. (2012). Профессиональная физическая культура в непрерывном образовании учащейся молодежи с признаками девиантного поведения. (Дис. доктор пед. наук). М., Россия.

Вдовина, О. С. (2015). Влияние спортивных игр на формирование личностных особенностей студентов, занимающихся различными видами спорта. Молодой ученый, 11, 584-587.

Зайкина, А. В. (2017). Зависимость от социальных сетей – эпидемия XXI века. Режим доступа: http://psi-doctor.ru/zavisimosti/ot-socialnyx-setej.html

Ильин, Е. П. (2008). Психология спорта. СПб. : Питер.

Кобза, М. Т. (2002). Фізіологічний аналіз впливу занять з фізичного виховання на адаптацію до фізичних навантажень та здоров’я студентів. (Автореф. дис. канд. біол. наук). Сімферополь, Росія.

Кобяков, Ю. П. (2003). Концепция норм двигательной активности человека. Теория и практика физической культуры, 11, 19-23.

Кормилкина, Т. П, Попов, В. Ю., Бурыгина, Т. А., & Шеметова, Г. Н. (2017). Использование гаджетов среди студенческой молодежи и их воздействие на здоровье студентов и формирование патологии. 78-я студенческая межрегиональная научно-практическая конференция «Молодые ученые – здравоохранению». Бюллетень медицинских Интернет-конференций, Том 7, 6. Режим доступа: https://medconfer.com/node/14488

Ольховская, Е. Б., & Сапегина, Т. А. (2015). Предупреждение девиантного поведения студентов средствами физкультурно-спортивной деятельности. Концепт, Т. 13, 2316–2320.

Перевозкин, В. М. (2011). Физическая культура как фактор развития эмоционально-волевых качеств личности студента ВУЗа. Вестник Башкирского университета, Т. 16, 3, 840-843.

Пестрякова, И. А. (2012). Интернет-зависимость молодежи от социальных сетей как проблема современности. Международный научно-исследовательский журнал, 5 (5), 109.

Протопопова, С. В., & Макаренко, Т. А. (2017). Анализ применения гаджетов студентами в образовательном процессе. Концепт, Т. 32, 264–267.

Хазова, С. А., & Бгуашев, А. Б. (2012). Потенциал физической культуры и спорта в воспитании и развитии школьников: монография. Майкоп : АГУ.

Шаматова, Ю. Ю. (2016). Интернет-зависимость среди молодежи. Таврический научный обозреватель, 11 (16), 50-52.

Karaiskos, D., Tzavellas, E., Balta, G., & Paparrigopoulos, T. (2010). Social network addiction: a new clinical disorder? European Psychiatry, Vol. 25, Suppl. 1, 855. doi : 10.1016/S0924-9338(10)70846-4

Mazer, Joseph P., Ledbetter, Andrew M. (2012). Online Communication Attitudes as Predictors of Problematic Internet Use and Well-Being Outcomes. Southern Communication Journal, Vol. 77:5, 403-419.

https://ru.wikipedia.org/wiki

##submission.downloads##