Теоретико-методичні аспекти розвитку координаційних здібностей дітей молодшого шкільного віку

Автор(и)

  • Наталія Гуцуляк Національний університет фізичного виховання і спорту України, Україна
  • Роман Дмитрів Національний університет фізичного виховання і спорту України, Україна https://orcid.org/0000-0002-2759-9362
  • Ірина Соверда Національний університет фізичного виховання і спорту України, Україна https://orcid.org/0009-0004-7799-4397

Ключові слова:

фізичне виховання, координаційні здібності, молодший шкільний вік

Анотація

У статті теоретично обґрунтовано і досліджено особливості розвитку координаційних здібностей дітей молодшого шкільного віку. Встановлено, що на розвиток координаційних здібностей дітей учнів початкових класів впливає низка чинників, а саме: рівень розвитку інших фізичних якостей, складність рухового завдання, специфіка діяльності аналізаторів (особливо рухового), загальний рівень фізичної підготовленості і вік, прояви волі, а саме – сміливість і рішучість, як особистісні характеристики. Перелічені чинники необхідно аналізувати і на їх основі моделювати систему фізкультурної освіти дітей молодшого шкільного віку для максимально ефективного розвитку координаційних здібностей.

Біографії авторів

Наталія Гуцуляк , Національний університет фізичного виховання і спорту України

здобувач вищої освіти другого (магістерського) рівня факультету здоровʼя фізичного виховання та туризму

Роман Дмитрів , Національний університет фізичного виховання і спорту України

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, викладач кафедри теорії і методики фізичного виховання

Ірина Соверда , Національний університет фізичного виховання і спорту України

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, викладач кафедри теорії і методики фізичного виховання

Посилання

Альошина, А., & Бичук, О. (2015). Розвиток координаційних здібностей молодших школярів у процесі адаптивного фізичного виховання. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному, 3(31), 88–91.

Нестерчук, Н. Є, Сидорук, І. О, Зарічнюк, І. Р, & Чоповський, Д. П (2022). Розвиток координаційних здібностей дітей молодшого шкільного віку. Rehabilitation and Recreation, (13), 121–125. https://doi.org/10.32782/2522-1795.2022.13.16.

Ніколаєв, Ю. (2011). Оптимізація розвитку фізичних якостей та координації рухів у дітей молодшого шкільного віку засобами гімнастики. Фізичне виховання, спорт і культура здоровʼя у сучасному суспільстві, 4(16), 43–47.

Боляк А. А. , Коломоєць Г. А., Ребрина А. А. & Боляк Н. Л. (2021). Нова українська школа: методика навчання фізичної культури у 1-4 класах закл. заг. сер. освіти : навч.-метод. посіб. К. : Видав ничий дім «Освіта» с.

Носко, М. О, Носко, Ю. М, Лазаренко, М. Г, Могильний, Ф. В, Жула, В. П, & Філоненко, О. А. (2020). Руховий розвиток школярів різних вікових груп. Чернігів.

Онопрієнко, О. В. (2008). Теорія і методика розвитку рухових якостей школярів. Навчально-методичний посібник. Черкаси: Видавничий центр ЧНУ ім. Богдана Хмельницького.

Бєлікова, Н. О., Войнаровська, Н. С., Войтович, І. М., Гац, Г. О., Захожий, В. В., Козіброцький, С. П., ... & Цьось, А. В. (2015). Педагогічна діагностика в системі фізичного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Луцьк : Вежа-Друк

Скалій, Т. В. (2006). Педагогічний контроль розвитку координаційних здібностей дітей і підлітків. Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення, 6, 22–26.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-09