Формування життєвих компетенцій у процесі спортивних ігор на основі стратегії TPSR
Ключові слова:
спортивні ігри, життєві компетенції, модель TPSR, самоконтроль, відповідальність, лідерствоАнотація
У статті розглянуто можливості використання спортивних ігор як інструменту для формування життєвих компетенцій здобувачів освіти на основі моделі TPSR (Teaching Personal and Social Responsibility). Обґрунтовано важливість впровадження TPSR у навчальні програми фізичного виховання, проаналізовано основні компоненти моделі, а також досліджено вплив програми на розвиток навичок самоконтролю, співпраці, лідерства та відповідальності. Показано, що інтеграція спортивних ігор сприяє гармонійному розвитку особистості здобувачів та підвищує їх соціальну адаптивність.
Посилання
Тітаренко, С., & Бабачук, Ю. (2024). Формування фізичної готовності до школи у дітей старшого дошкільного віку засобом спортивних ігор. Спортивні ігри, 4(34), 79–88. https://doi.org/10.15391/si.2024-4.10.
Hellison, D. R. (2011). Teaching Personal and Social Responsibility through Physical Activity. Human Kinetics.
Wright, P. M., & Richards, K. A. R. (2022). Teaching social and emotional skills through physical education: A review of TPSR model research. Journal of Teaching in Physical Education, 41(1), 78–90.
Shao-Huei Zheng, J., Ching, S. M., & Yap, Y. C. (2023). Promoting life competencies through sports-based education programs. International Journal of Educational Development, 45(1), 67–74.