Розробка методики створення порталу електронного навчання для підготовки офіцерів Національної гвардії України
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2019.164245Mots-clés :
методика, Національна гвардія України, мережа Інтернет, портал електронного навчання, офіцериRésumé
У дослідженні проведено аналіз основних розділів порталів електронного навчання для підготовки офіцерів Національної гвардії України, що надало можливість структуризації порталів. Досліджено основні переваги і критерії оцінки якості порталу електронного навчання, які дозволяють визначити попередні умови розробки методики створення порталу електронного навчання для підготовки офіцерів Національної гвардії України. Сформовано методику створення порталу електронного навчання для підготовки офіцерів Національної гвардії України, яка дозволяє визначити основні етапи створення навчального середовища в Інтернет
Références
Berezovskyi, V. S., Stetsenko, I. V., Zavadskyi, I. O. (2013). Stvorennia elektronnykh navchalnykh resursiv ta onlainove navchannia. Kyiv: Vyd. hrupa BHV, 176.
Sokolovskyi, S., Naumenko, M. (2018). Analysis of the features information flows management of logistic processes of the units of the National guardian departments of Ukraine. ScienceRise, 2 (43), 19–21. doi: http://doi.org/10.15587/2313-8416.2018.123606
Naumenko, M., Hrabovskyi, Y. (2018). Elaboration of methodology for designing a publishing and printing web portal. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (2 (92)), 14–22. doi: http://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.126305
Hrabovskyi, Y. (2018). Designing the intelligent user interface for electronic education support systems. ScienceRise, 11 (52), 36–39. doi: http://doi.org/10.15587/2313-8416.2018.147987
Afanasiev, M. V., Romashova, Ya. V. (2010). Informatsiini tekhnolohii v navchalnomu protsesi. Vyshcha shkola, 10, 49–62.
Bichel, J. (2013). The state of e-learning in higher education: An eye toward growth and increased access (research report). Louisville: EDUCAUSE, 46.
Karampiperis, P. (2005). Adaptive Learning Resources Sequencing in Educational Hypermedia Systems. Educational Technology & Society, 8, 128–147.
Nuriev, N. K., Zhurbenko, L. N., Starygina, S. D. (2010). Didakticheskie sistemy novogo pokoleniya. Vysshee obrazovanie v Rossii, 8/9, 128–137.
Sursock, A. (2015). Trends 2015: Learning and Teaching in European Universities. Brussels: EUA, 128.
Kalinovskiy, A. I. (2005). Yuzabiliti: kak sdelat' sayt udobnym. Moscow: Novoe znanie, 220.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Andrii Chukhlatyi 2019
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.