Акомпанування як особливий вид фортепіанного мистецтва: стильова та фактурна специфіка

Auteurs-es

  • Alexander Sklyarov Харківська державна академія культури Бурсацький узвіз, 4, м. Харків, Україна, 61057, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-0720-9838

DOI :

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2019.189482

Mots-clés :

акомпанування, концертмейстер, стиль, фактура, фортепіанний супровід, ансамбль, інтонаційний образ, артистизм, професійні уміння, музична виразність

Résumé

У статті проведено аналіз фактурних та стильових особливостей акомпанування як виду фортепіанного мистецтва. Компаративний аналіз професійних якостей та значущості акомпаніатора та концертмейстера дозволив виявити особливості діяльності кожного, що необхідно враховувати при здійсненні професійної діяльності. Основним напрямком дослідження є визначення сучасного підходу до акомпанементу та його застосування в ансамблі (з інструменталістом чи вокалістом). Обґрунтована концепція акомпанування; розкрита стильова та фактурна специфіка акомпанування у виконавському процесі

Biographie de l'auteur-e

Alexander Sklyarov, Харківська державна академія культури Бурсацький узвіз, 4, м. Харків, Україна, 61057

Професор, заслужений діяч мистецтв України, завідувач кафедри

Кафедра фортепіано

Références

Akbari, Iu. B. (2012). K istorii iskusstva akkompanementa. Vladimir: Izd-vo VlGU, 116.

Iniutochkina, N. (2010). Fenomen pianista-kontsertmeistera v vokalno-instrumentalnomu ansambli (na prykladi avstro-nimetskoho vokalnoho tsyklu XIX st.). Kharkiv, 22.

Kriuchkov, N. (1961). Iskusstvo akkompanementa kak predmet obucheniia. Leningrad: Muzgiz, 72.

Liublinskii, A. A. (1972). Teoriia i praktika akkompanementa. Leningrad: Muzyka. Leningr. otd-nie, 80.

Biktashev, V. (2014). Iskusstvo koncertmeistera. Osnovy ispolnitelskogo maisterstva. Saint-Peterburg: Soiuz khudozhnikov, 156.

Rotenberg, A. (2011). Muzykalnii kompromiss: sovety pevcam i koncmeisteram opery. Saint-Peterburg: Kompozitor, 152.

Brokgauz, F. A., Efron, I. A. (1890–1907). Enciklopedicheskii Slovar. V 86 t. Saint-Peterburg.

Stepanova, O. Yu. (2018). Pianizm londonskoi ta videnskoi fortepiannykh shkil: komparatyvnyi analiz. Sumy, 224.

Faktura. Elementy faktury. Available at: http://4igi.ru/html/guitar/guitar-lessons1/faktyra.html Дата звернення 05.08.2019

Lysiuk, S. R. (2011). Naratyvnyi pidkhid v kharakterystytsi stylovykh i stylistychnykh vlastyvostei fortepiannoho vykonavstva. Odessa, 18.

Publié-e

2019-12-28

Numéro

Rubrique

Culturology