Комунікації в закладах культурно-просвітницької діяльності як організуючий перетікаючий простір
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2014.27552Mots-clés :
функціонально-визначені зони, комунікації, інтеграція, єдиний перетікаючий простір, гнучке планування, заклади культурно-просвітницької діяльності (КПД)Résumé
У статті, на прикладі світової архітектурної практики, виявлено основні особливості формування функціонально-планувального та об’ємно-просторового вирішення сучасних закладів культурно-просвітницької діяльності. Досліджено значення комунікаційної системи при організації структури даних установ. Розглянуто поняття, градація та способи формування єдиного перетікаючого простору, а також прийоми інформування та орієнтування людських потоків у даному просторі.
Références
Abyzov, V. A., Kytcevich, V. V. (1990). Arhitectura obshchestvennyh zdanij s gibkoj planirovkoj [Architecture of public buildings with flexible layout]. Kiev, Ukraine: Budivel’nyk, 112.
Ezhov, S. V. (Ed.) (2008). Arhitecturne formuvannja informacijno-rozpodil’nyh prostoriv gromads’ko-torgovel’nyh kompleksiv [Architectural forming information distributing spaces of public and trading facilities] : Guidelines for implementation of student projects. Kyiv, Ukraine: KNUCA, 44.
Zabeschal’skij, G. B., Minervin, G. B., Rappaport, A. G., Somov, G. Ju. (1985). Arhitectura i emotcional’nyj mir cheloveka [Architecture and emotional world of human]. Moscow: Strojizdat, 208.
Konsulova, N. A. (1989). Principy formirovanija arhitecturnoj sredy schkol’nyh zdanij s uchetom ee vospitatel’nogo vozdejstvija [Principles of forming the architectural environment of school buildings taking into account its educational influence]. Kiev, 188.
Pollock, N. (2008). Tama Art University Library, Japan. Architectural Record, 196 (1), 88–93.
Rolex Learning Center EPFL. Available at : http://rolexlearningcenter.epfl.ch
Vittra School Telefonplan. Available at : http://www.rosanbosch.com/en/project/vittra-school-telefonplan
Hjørring Central Library. Available at : http://www.rosanbosch.com/en/project/hjørring-central-library
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Олександр Анатолійович Примачок 2014
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.