Закономірності впливу параметрів перевезення у приміському сполученні на стомлюваність пасажирів при очікуванні автобусів
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.42233Mots-clés :
транспортне обслуговування, приміське сполучення, транспортна стомлюваність пасажира, час очікування.Résumé
Досліджено зміну транспортної стомлюваності пасажирів приміського сполучення при очікуванні транспортних засобів. Наведені результати обробки натурних обстежень дозволили встановити закономірності впливу параметрів транспортного процесу перевезення пасажирів на зміну показника активності регуляторних систем пасажирів при очікуванні на зупиночних пунктах транспортних засобів приміського сполучення. Виявлені закономірності було математично формалізовано.
Références
Mukovnina, N. A. (2008). Organization commuter traffic, taking into account the size and structure of passenger traffic. Samara: SamGUPS, 174.
Novosyolova, I. S. (2008). Improving governance passenger transportation in suburban. Moscow: Mosk. state. Univ routes messages. (MIIT), the Ministry of Railways of the Russian Federation, 158.
Vorobyovа, I. B. (2006). Logistics approach to transport passengers in the city. Transport of the Russian Federation, 7, 38–40.
Dolya, V. K. (2011). Pasazhyrs'ki perevezennya. Kharkiv, Vydavnytstvo "Fort", 504.
Kristopchuk, M. J. (2009). Efektivnіst pasazhirskoi transportnoi Sistemi primіskogo spoluchennya. Kharkiv, 214.
Yanovsky, P. O. (2008). Pasazhyrs'ki perevezennya. Kiev, NAU, 469.
Fundamentals of suburban passenger traffic. Available at: http://scbist.com/wiki/9011-osnovy-organizacii-prigorodnogo-passazhirskogo-dvizheniya.html
Permovskyy, A. A. (2011). Passazhyrskye oftransportation. Nizhny Novgorod, 164.
Hickman, M. D., Bernstein, D. H. (1997). Transit Service and Path Choice Models in Stochastic and Time-Dependent Networks. Transportation Science, 31 (2), 129–146. doi: 10.1287/trsc.31.2.129
Schmocker, J. D., Bell, M. G. H., Kurauchi, F. (2008). A quasi-dynamic capacity constrained frequency-based transit assignment model. Transportation Research Part B: Methodological, 42 (10), 925–945. doi: 10.1016/j.trb.2008.02.001
Nuzzolo, A. (2001). Schedule-based path choice models for public transport networks. Proceedings of Advanced Course on Transit Networks, Rome, 15.
Nuzzolo, A., Russo, F., Crisalli, U. (2001). A Doubly Dynamic Schedule-based Assignment Model for Transit Networks. Transportation Science, 35 (3), 268–285. doi: 10.1287/trsc.35.3.268.10149
Davіdіch, Y. O. (2006). Proektuvannya of motor tehnologіchnih protsesіv s urahuvannyam psihofіzіologії vodіїv: Monografіya. Kharkiv: HNADU, 292.
Halushko, V. G. (1976). Probabilistic and statistical methods by car. Kiev, 232.
Frenkel, A. A. (1966). Multifactor productivity correlation model. Moscow: Economics, 96.
Mitropolsky, A. K. (1971). Appliances statistical calculations. Moscow: Nauka, 576.
Guter, R. S., Ovchinsky, B. V. (1970). Elements of numerical analysis and mathematical processing of experimental results. Moscow: Nauka, 432.
Draper, H., Smith, G. (1973). Applied regression analysis. Moscow: Statistics, 392.
Zawadzki, J. V. (1978). Design of experiments in the problems of road transport. Moscow: MADI, 156.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Юрий Александрович Давидич, Тетяна Михайлівна Григорова, Віктор Костянтинович Доля 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.