Топологічна евристика в розв'язанні проблеми маршрутизації транспортних засобів (VRP)

Auteurs-es

  • Іван Михайлович Найдьонов Національний технічний університет України «Київський Політехнічний Інститут» пр. Перемоги, 37, Київ, Україна, 03056, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-2498-6375

DOI :

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.44381

Mots-clés :

маршрутизація, VRP, кластерна маршрутизація, CluVRP, задача комівояжера, евристики, топологія, теорія графів, «ядра і хвости»

Résumé

Роботу присвячено створенню математичної моделі топології дорожньої мережі для розв'язання задач маршрутизації транспортних засобів. Пропонується евристика «ядер і хвостів» як спосіб зниження розмірності і композиції топологічно обґрунтованих наборів точок в єдину групу. У статті розкрито 4 етапи побудови моделі. Визначено перспективи подальшого вдосконалення алгоритму з переходом до паралельного наповнення маршрутів

Biographie de l'auteur-e

Іван Михайлович Найдьонов, Національний технічний університет України «Київський Політехнічний Інститут» пр. Перемоги, 37, Київ, Україна, 03056

Кафедра біомедичної кібернетики 

Références

Applegate, D. L., Bixby, R. M., Chvátal, V., Cook, W. J. (2007). The Traveling Salesman Problem: a computational study. Princeton University Press, 608.

Dantzig, G. B., Ramser, J .H. (1959). The Truck Dispatching Problem. Management Science, 6 (1), 80–91. doi: 10.1287/mnsc.6.1.80

Baldacci, R., Christofides, N., Mingozzi, A. (2007). An exact algorithm for the vehicle routing prob-lem based on the set partitioning formulation with additional cuts. Mathematical Programming, 115 (2), 351–385. doi: 10.1007/s10107-007-0178-5

Ellabib, I., Otman, A. B., Calamai, P. (2002). An Experimental Study of a Simple Ant Colony System for the Vehicle Routing Problem with Time Windows. Lecture Notes in Computer Science, 2463, 53–64. doi: 10.1007/3-540-45724-0_5

Bianchessi, N., Righini (2007). Heuristic algorithms for the vehicle routing problem with simultane-ous pick-up and delivery. Computers & Operations Research, 34, 578–594. doi: 10.1016/j.cor.2005.03.014

Bräysy, O., Martínez, E., Nagata, Y., Soler, D. (2011). The mixed capacitated general routing problem with turn penalties. Expert Systems with Applications, 38 (10), 12954–12966. doi: 10.1016/j.eswa.2011.04.092

Sevaux, M., S¨orensen, K. (2008). Hamiltonian paths in large clustered routing problems. Proceed-ings of the EU/MEeting 2008 workshop on Metaheuristics for Logistics and Vehicle Routing. Troyes, France.

Battarra, M., Erdo˘gan, G., Vigo, D. (2014). The clustered vehicle routing problem. Operations Re-search, 62, 58–71.

Vidal, T., Battarra, M., Subramanian, A., Erdogˇan, G. (2015). Hybrid metaheuristics for the Clustered Vehicle Routing Problem. Computers & Operations Research, 58, 87–99. doi: 10.1016/j.cor.2014.10.019

Feed, T., Leiserson, C., Rivest, R., Stein, K. (2005). Chapter 16: Greedy algorithms. .Introduction to Algorithms (ed. 2nd). Moscow: Williams,1296.

Sanders, P., Schultes, D. (2007). Engineering Highway Hierarchies. 9th Workshop on Algorithm Engineering and Experiments, SIAM. Mehlhorn, 36–45. doi: 10.1137/1.9781611972870.4

Sharir, M. (1981). A strong connectivity algorithm and its applications to data flow analysis. Computers and Mathematics with Applications, 7 (1), 67–72. doi: 10.1016/0898-1221(81)90008-0

Tarjan, R. E. (1972). Depth-first search and linear graph algorithms. SIAM Journal on Computing, 1 (2), 146–160. doi: 10.1137/0201010

Gabow, H. N. (2000). Path-based depth-first search for strong and biconnected components. Information Processing Letters, 74 (3-4), 107–114. doi: 10.1016/s0020-0190(00)00051-x

Publié-e

2015-06-21

Numéro

Rubrique

Technical Sciences