Впровадження інтегрованих курсів в здоров’язбережувальне навчальне середовище початкової школи
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.44831Mots-clés :
здоров'язбережувальне навчальне середовище, природничонаукові знання, інтегроване навчання, інтегровані уроки, здоров'я учнів, середовище життяRésumé
Зазначається про доцільність впровадження інтегрованого природовідповідного курсу «Довкілля» в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів, необхідність впровадження інтегрованих уроків при організації здоров'язбережувального навчального середовища школи. Звертається увага на проведенні інтегрованих уроків під відкритим небом, зокрема уроків серед природи,в зеленому класі. Ознайомлення з досвідом впровадження природовідповідного курсу «Довкілля» в загальноосвітніх закладах Полтавщини
Références
Bazarniy, V. (2013). Healthy Deti - buduschnost nation! Narodnoe education, 2, 15–21.
Vashchenko, O., Sviridenko, S. (2006). Zdorov`yazberihayuchi technology in schools. Headmaster, 20, 12–15.
Goose, С. (2004). Theoretical and methodological bases of formation of students' knowledge about the integrity of nature. Poltava: Environment-K, 472.
Ilchenko, V., Goose, C. (1999). Educational program "Environment": Conceptual Foundations content integration science education. Kiev; Poltava: POIPPO, 123.
Kozak, I., Kozak, N. (2012). Еfficiency zdorov'yazberezhuvalnyh implementation of educational technologies (for example CEI m. Kremenchuk and Kremenchuk, Poltava region). Postmetodyka, 5, 18–25.
Komendar, V. (1994). Problems of environmental education youth teach. guidances. Uzhgorod: VVK "Patent", 15.
Podhornaya, O. (2005). Designing zdorovesberehayuscheho of space obscheobrazovatelnoy school funds personality-oriented education. Tiraspol, 211.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Надія Іванівна Шиян 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.