Середовищні детермінанти когнітивного розвитку студентів в культуротворчому середовищі внз
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.51926Mots-clés :
середовищні детермінанти, когнітивний розвиток, середовищний підхід, педагогіка середовища, культуротворче середовищеRésumé
У статті проаналізовано середовищні детермінанти когнітивного розвитку студентів у культуротворчому середовищі ВНЗ, що визначають зміст пізнавальних, креативних здібностей майбутніх фахівців, психічної реконструкції соціокультурної сутності студентів. Визначено сутність середовищного підходу до оволодіння когнітивними стилями діяльності, інтелектуальною культурою. Окреслено специфіку інтелектуально-креативної діяльності студентів, що забезпечує прояв їх творчого потенціалу
Références
Shackij, S. T. (1980). Izbrannye pedagogicheskie sochineniya. Moscow: Pedagogika, 720.
Makarenko, A. S. (1988). Sochineniya. Moscow: Pedagogika, 311.
Piazhe, Z.; Gal'perin, Y, Zhdan, A. (Eds.) (1992). Teoriya stadij. Istoriya zarubezhnoj psihologii. 30-e – 60-e gody XX veka. Moscow: Izd-vo Mosk. un-ta, 232–292.
Semina L. V. Diagnosticheskij i motivacionnyj ehtapy formirovaniya kognitivnoj samostoyatel'nosti v processe obucheniya bakalavrov. «Innovacionnye napravleniya v pedagogicheskom obrazovanii» s mezhdunarodnym uchastiem. Available at: http://econf.rae.ru/article/5141
Adler, A.; Judina, A. A. (Ed.) (1997). Nauka zhit'. Kyiv: Port-Royall, 287.
Perkins, D. N. (1988). Tvorcheskaya odarennost' kak psihologicheskoe ponyatie. Naukovedenie, 4, 88–92.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Лариса Леонідівна Ордіна 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.