Самоосвіта вчителя: формування ІК-компетентності
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.54280Mots-clés :
самоосвіта, інформаційно-комунікаційна компетентність, інформаційно-комунікаційна технологія, інформаційно- педагогічний простірRésumé
У статті розглядаються особливості формування основних складових інформаційно-комунікаційної компетентності педагога у процесі самоосвіти. Аналізується реалізація мотиваційної, когнітивної, суб’єктно-діяльнісної та рефлексивної складових в залежності від рівня інформаційно-комунікаційної компетентності та з врахуванням специфіки самоосвітньої діяльності. Досліджено особливості впливу об’єктивних та суб’єктивних факторів на мотивацію підвищення рівня ІК-компетентності, висвітлено важливість розвитку комунікативних здібностей як чинника інформаційної інтеграції у педагогічну спільноту
Références
Natsionalna doktryna rozvytku osvity (2002). Osvita Ukrainy, 33.
Bashkirov, M. S. (1997). Samoobrazovanie i ego rol v formirovanii lichnosti uchitelya v usloviyah vuza. Saratov, 182.
Markova, A. K. (1980). Samoobrazovanie shkolnikov. Voprosyi psihologii, 3, 149–154.
Kochetov, A. I., Kolominskij, Ja. L., Prokop'ev, I. I.; Kochetova, A. I. (Ed.) (1987). Pedagogicheskaya diagnostika v shkole. Minsk: Narodnaya asveta, 223.
Soldatenko, M. M. (2006). Teoriia i praktyka samoosvitnoi piznavalnoi diialnosti. Kyiv: Vydavnytstvo NPU imeni M. P. Drahomanova, 198.
Turbovskiy, Ya. S., Provotorov, V. P. (1995). Diagnosticheskie osnovyi tselepolaganiya v obrazovanii. Russian Academy of Education. Moscow: ITOiP RAO, 116.
Hromtseva, A. K. (1983). Formirovanie u shkolnikov gotovnosti k samoobrazovaniyu. Moscow: Pedagogika, 145.
Kulyutkin, Yu. N. (1985). Psihologiya obucheniya vzroslyih. Moscow: Prosveschenie, 128.
Ruvinskiy, L. I., Sokolov, A. E. (1982). Psihologiya samovospitaniya Moscow: Prosveschenie, 143.
Zaborshchykova, M. M. (1988). Samoobrazovanie molodogo uchitelya kak uslovie sovershenstvovaniya ego professionalnoy deyatelnosti. Leningrad, 21.
Naumchenko, I. A. (1974). Samoobrazovaniya buduschego uchitelya. Saransk: Mordgiz, 252.
Zyazyun, I. A. (2004). Pedahohichna maysternist'. Pidruchnyk. Kyiv: Vyshcha shkola, 422.
Hershunskyy, B. S. (1987). Kompyuterizatsiya v sfere obrazovaniya: problemyi i perspektivyi. Moscow: Pedagogika, 264.
Lapins'kyy, V. V., Reheylo, I. Yu. (2013). Motyvatsiya navchal'noyi diyal'nosti shlyakhom zastosuvannya elektronnykh zasobiv navchal'noho pryznachennya. Visnyk Luhans'koho natsional'noho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichni nauky, 15 (274), 174–183. Available at: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/vlup_2013_15_24.pdf
Malanyuk, P. M. (1990). Povyishenie effektivnosti samostoyatelnoy rabotyi uchaschihsya pri izuchenii fiziki na osnovanii ispolzovaniya kompyuternoy tehniki. Kyiv, 164.
Samoylenko, O. M. (2007). Orhanizatsiyno-metodychni zasady rozvytku fakhovoyi kompetentnosti vykladachiv informatyky vyshchykh navchal'nykh zakladiv za dystantsiynoyu formoyu pidvyshchennya kvalifikatsiyi. Mykolayiv, 236.
Vorotnykova, I. P. (2011). Andrahohichni zasady profesiinoho rozvytku vchyteliv pryrodnycho-naukovykh dystsyplin zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 2 (22). Available at: http://elibrary.kubg.edu.ua/3970/2/434-1443-1-PB.pdf
Papernova, T. V. (2011). Formuvannia IKT-kompetentnosti pedahoha v systemi neperervnoi osvity. Scientific World. Available at: http://www.sworld.com.ua/index.php/ru/pedagogy-psychology-and-sociology-311/interactive-learning-tech-nologies-and-innovations-in-education-311/7417-formuvannya-ktkompetentnost-teacher
Pokroieva, L. (2012). Formuvannia informatyvnoi kompetentnosti yak faktor osobystisno-profesiinoho zrostannia pedahohiv. StattiOnline. Available at: http://www.stattionline.org.ua/pedagog/106/18989-formu-vannya-informativno%D1%97-kompetentnosti-yak-faktor-osobistisno-profe-sijnogo-zrostannya-pedagogiv.html
Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kiyv: Lybid, 376.
Dysterverh, A. (1956). Rukovodstvo k obrazovanyiu nemetskykh uchytelei Yzbrannуe pedahohycheskye sochynenyia. Moscow: Uchpedhyz, 374.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Віктор Михайлович Орос 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.