Самоосвіта вчителя: формування ІК-компетентності

Auteurs-es

  • Віктор Михайлович Орос Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти вул. Августина Волошина, 35, м. Ужгород, Україна, 88000, Ukraine

DOI :

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.54280

Mots-clés :

самоосвіта, інформаційно-комунікаційна компетентність, інформаційно-комунікаційна технологія, інформаційно- педагогічний простір

Résumé

У статті розглядаються особливості формування основних складових інформаційно-комунікаційної компетентності педагога у процесі самоосвіти. Аналізується реалізація мотиваційної, когнітивної, суб’єктно-діяльнісної та рефлексивної складових в залежності від рівня інформаційно-комунікаційної компетентності та з врахуванням специфіки самоосвітньої діяльності. Досліджено особливості впливу об’єктивних та суб’єктивних факторів на мотивацію підвищення рівня ІК-компетентності, висвітлено важливість розвитку комунікативних здібностей як чинника інформаційної інтеграції у педагогічну спільноту

Biographie de l'auteur-e

Віктор Михайлович Орос, Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти вул. Августина Волошина, 35, м. Ужгород, Україна, 88000

Кандидат фізико-математичних наук, завідувач кафедри

Кафедрa природничо-математичної освіти та інформаційних технологій

Références

Natsionalna doktryna rozvytku osvity (2002). Osvita Ukrainy, 33.

Bashkirov, M. S. (1997). Samoobrazovanie i ego rol v formirovanii lichnosti uchitelya v usloviyah vuza. Saratov, 182.

Markova, A. K. (1980). Samoobrazovanie shkolnikov. Voprosyi psihologii, 3, 149–154.

Kochetov, A. I., Kolominskij, Ja. L., Prokop'ev, I. I.; Kochetova, A. I. (Ed.) (1987). Pedagogicheskaya diagnostika v shkole. Minsk: Narodnaya asveta, 223.

Soldatenko, M. M. (2006). Teoriia i praktyka samoosvitnoi piznavalnoi diialnosti. Kyiv: Vydavnytstvo NPU imeni M. P. Drahomanova, 198.

Turbovskiy, Ya. S., Provotorov, V. P. (1995). Diagnosticheskie osnovyi tselepolaganiya v obrazovanii. Russian Academy of Education. Moscow: ITOiP RAO, 116.

Hromtseva, A. K. (1983). Formirovanie u shkolnikov gotovnosti k samoobrazovaniyu. Moscow: Pedagogika, 145.

Kulyutkin, Yu. N. (1985). Psihologiya obucheniya vzroslyih. Moscow: Prosveschenie, 128.

Ruvinskiy, L. I., Sokolov, A. E. (1982). Psihologiya samovospitaniya Moscow: Prosveschenie, 143.

Zaborshchykova, M. M. (1988). Samoobrazovanie molodogo uchitelya kak uslovie sovershenstvovaniya ego professionalnoy deyatelnosti. Leningrad, 21.

Naumchenko, I. A. (1974). Samoobrazovaniya buduschego uchitelya. Saransk: Mordgiz, 252.

Zyazyun, I. A. (2004). Pedahohichna maysternist'. Pidruchnyk. Kyiv: Vyshcha shkola, 422.

Hershunskyy, B. S. (1987). Kompyuterizatsiya v sfere obrazovaniya: problemyi i perspektivyi. Moscow: Pedagogika, 264.

Lapins'kyy, V. V., Reheylo, I. Yu. (2013). Motyvatsiya navchal'noyi diyal'nosti shlyakhom zastosuvannya elektronnykh zasobiv navchal'noho pryznachennya. Visnyk Luhans'koho natsional'noho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichni nauky, 15 (274), 174–183. Available at: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/vlup_2013_15_24.pdf

Malanyuk, P. M. (1990). Povyishenie effektivnosti samostoyatelnoy rabotyi uchaschihsya pri izuchenii fiziki na osnovanii ispolzovaniya kompyuternoy tehniki. Kyiv, 164.

Samoylenko, O. M. (2007). Orhanizatsiyno-metodychni zasady rozvytku fakhovoyi kompetentnosti vykladachiv informatyky vyshchykh navchal'nykh zakladiv za dystantsiynoyu formoyu pidvyshchennya kvalifikatsiyi. Mykolayiv, 236.

Vorotnykova, I. P. (2011). Andrahohichni zasady profesiinoho rozvytku vchyteliv pryrodnycho-naukovykh dystsyplin zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 2 (22). Available at: http://elibrary.kubg.edu.ua/3970/2/434-1443-1-PB.pdf

Papernova, T. V. (2011). Formuvannia IKT-kompetentnosti pedahoha v systemi neperervnoi osvity. Scientific World. Available at: http://www.sworld.com.ua/index.php/ru/pedagogy-psychology-and-sociology-311/interactive-learning-tech-nologies-and-innovations-in-education-311/7417-formuvannya-ktkompetentnost-teacher

Pokroieva, L. (2012). Formuvannia informatyvnoi kompetentnosti yak faktor osobystisno-profesiinoho zrostannia pedahohiv. StattiOnline. Available at: http://www.stattionline.org.ua/pedagog/106/18989-formu-vannya-informativno%D1%97-kompetentnosti-yak-faktor-osobistisno-profe-sijnogo-zrostannya-pedagogiv.html

Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kiyv: Lybid, 376.

Dysterverh, A. (1956). Rukovodstvo k obrazovanyiu nemetskykh uchytelei Yzbrannуe pedahohycheskye sochynenyia. Moscow: Uchpedhyz, 374.

Publié-e

2015-11-29

Numéro

Rubrique

Pedagogical Education