Самоосвіта вчителя: формування ІК-компетентності
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.54280Ключові слова:
самоосвіта, інформаційно-комунікаційна компетентність, інформаційно-комунікаційна технологія, інформаційно- педагогічний простірАнотація
У статті розглядаються особливості формування основних складових інформаційно-комунікаційної компетентності педагога у процесі самоосвіти. Аналізується реалізація мотиваційної, когнітивної, суб’єктно-діяльнісної та рефлексивної складових в залежності від рівня інформаційно-комунікаційної компетентності та з врахуванням специфіки самоосвітньої діяльності. Досліджено особливості впливу об’єктивних та суб’єктивних факторів на мотивацію підвищення рівня ІК-компетентності, висвітлено важливість розвитку комунікативних здібностей як чинника інформаційної інтеграції у педагогічну спільноту
Посилання
Natsionalna doktryna rozvytku osvity (2002). Osvita Ukrainy, 33.
Bashkirov, M. S. (1997). Samoobrazovanie i ego rol v formirovanii lichnosti uchitelya v usloviyah vuza. Saratov, 182.
Markova, A. K. (1980). Samoobrazovanie shkolnikov. Voprosyi psihologii, 3, 149–154.
Kochetov, A. I., Kolominskij, Ja. L., Prokop'ev, I. I.; Kochetova, A. I. (Ed.) (1987). Pedagogicheskaya diagnostika v shkole. Minsk: Narodnaya asveta, 223.
Soldatenko, M. M. (2006). Teoriia i praktyka samoosvitnoi piznavalnoi diialnosti. Kyiv: Vydavnytstvo NPU imeni M. P. Drahomanova, 198.
Turbovskiy, Ya. S., Provotorov, V. P. (1995). Diagnosticheskie osnovyi tselepolaganiya v obrazovanii. Russian Academy of Education. Moscow: ITOiP RAO, 116.
Hromtseva, A. K. (1983). Formirovanie u shkolnikov gotovnosti k samoobrazovaniyu. Moscow: Pedagogika, 145.
Kulyutkin, Yu. N. (1985). Psihologiya obucheniya vzroslyih. Moscow: Prosveschenie, 128.
Ruvinskiy, L. I., Sokolov, A. E. (1982). Psihologiya samovospitaniya Moscow: Prosveschenie, 143.
Zaborshchykova, M. M. (1988). Samoobrazovanie molodogo uchitelya kak uslovie sovershenstvovaniya ego professionalnoy deyatelnosti. Leningrad, 21.
Naumchenko, I. A. (1974). Samoobrazovaniya buduschego uchitelya. Saransk: Mordgiz, 252.
Zyazyun, I. A. (2004). Pedahohichna maysternist'. Pidruchnyk. Kyiv: Vyshcha shkola, 422.
Hershunskyy, B. S. (1987). Kompyuterizatsiya v sfere obrazovaniya: problemyi i perspektivyi. Moscow: Pedagogika, 264.
Lapins'kyy, V. V., Reheylo, I. Yu. (2013). Motyvatsiya navchal'noyi diyal'nosti shlyakhom zastosuvannya elektronnykh zasobiv navchal'noho pryznachennya. Visnyk Luhans'koho natsional'noho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichni nauky, 15 (274), 174–183. Available at: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/vlup_2013_15_24.pdf
Malanyuk, P. M. (1990). Povyishenie effektivnosti samostoyatelnoy rabotyi uchaschihsya pri izuchenii fiziki na osnovanii ispolzovaniya kompyuternoy tehniki. Kyiv, 164.
Samoylenko, O. M. (2007). Orhanizatsiyno-metodychni zasady rozvytku fakhovoyi kompetentnosti vykladachiv informatyky vyshchykh navchal'nykh zakladiv za dystantsiynoyu formoyu pidvyshchennya kvalifikatsiyi. Mykolayiv, 236.
Vorotnykova, I. P. (2011). Andrahohichni zasady profesiinoho rozvytku vchyteliv pryrodnycho-naukovykh dystsyplin zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 2 (22). Available at: http://elibrary.kubg.edu.ua/3970/2/434-1443-1-PB.pdf
Papernova, T. V. (2011). Formuvannia IKT-kompetentnosti pedahoha v systemi neperervnoi osvity. Scientific World. Available at: http://www.sworld.com.ua/index.php/ru/pedagogy-psychology-and-sociology-311/interactive-learning-tech-nologies-and-innovations-in-education-311/7417-formuvannya-ktkompetentnost-teacher
Pokroieva, L. (2012). Formuvannia informatyvnoi kompetentnosti yak faktor osobystisno-profesiinoho zrostannia pedahohiv. StattiOnline. Available at: http://www.stattionline.org.ua/pedagog/106/18989-formu-vannya-informativno%D1%97-kompetentnosti-yak-faktor-osobistisno-profe-sijnogo-zrostannya-pedagogiv.html
Honcharenko, S. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. Kiyv: Lybid, 376.
Dysterverh, A. (1956). Rukovodstvo k obrazovanyiu nemetskykh uchytelei Yzbrannуe pedahohycheskye sochynenyia. Moscow: Uchpedhyz, 374.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Віктор Михайлович Орос
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.