Психологічна готовність керівників професійно-технічних навчальних закладів до маркетингу освітніх послуг: складові та умови розвитку
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.54733Mots-clés :
психологічна готовність до діяльності, маркетинг, освітні послуги, керівники професійно-технічних навчальних закладівRésumé
Статтю присвячено актуальній проблемі психологічної науки – розвитку психологічної готовності керівників професійно-технічних навчальних закладів до маркетингу освітніх послуг. Визначено складові психологічної готовності управлінців до маркетингу освітніх послуг. Розкрито умови розвитку психологічної готовності управлінців до маркетингу освітніх послу та наведено результати їх апробації в системі післядипломної педагогічної освіти
Références
Zakatnov, D. O. (2009). Stan ta problemy profesijnoi' orijentacii' [State and problems of professional orientation] Vol. 6. Profesiyno-technichna osvita: innovatsiyny dosvid i perspectsivy [Vocational education: innovative experiences and perspectives]. Kharkiv: Companya SMITH, 173–180.
Radimovska, O. V. (2014). Psychologo-pedagogichna technologiya rozvitku profesiynoі identichosty uchniv profesiyno-technichnyh navchalnih zakladiv [Psychological and educational technology development of professional identity of students of vocational schools]. Elektronna biblioteka NAPN Ukrai'ny, 1 (1), 90–100. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/3197
Spirina, T. P., Tymoshenko, N. Je. (2013). Osoblivosty pidgotovki leaderiv v umovah profesiyno-technichnogo navchalnogo zakladu [Peculiarities of leadership training in terms of vocational and technical educational institution]. Visnyk Lugans'kogo nacional'nogo universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedagogichni nauky, 23 (2), 134–144 Available at: http://elibrary.kubg.edu.ua/2677/1/T_SPIRINA_N_TYMOSHENKO_VLNUTS_12_KSP%26SR_IL.pdf
Vankina, I. B., Egorshin, A. P., Kucherenko, V. I. (2007). Marketing osvity [Marketing education]. Moscow: Universitetskaya kniga, Logos, 336.
Zakharova, I. V. (2008). Marketing obrazovatelnyh uslug [Marketing of educational services]. Ulyanovsk: UlGTU, 170.
Karpov, E. B. (2004). Psychologiya prodvigeniya obrazovatelnyh uslug v systeme otkrytogo opbrazovaniya [Psychology promotion of educational services in the system of open education]. Moscow, 503.
Pankrukhin, A. P. (2007). Marketing [Marketing]. Moscow: Omega-L, 656.
Bondarchuk, O. I., Kazakova, S. V.; Maksymenko, S. D. (Ed.) et. al (2014). Problemy psyhologichnoi’ gotovnosti kerivnykiv profesijno-tehnichnyh navchal’nyh zakladiv do marketyngu osvitnih poslug [Problems psychological readiness of managers of vocational technical schools to educational services’ marketing]. Actualny problemy psihologiі: sb. Nauk. Prac Institutu psihologiі imeni G. S. Kostyuka NAPN Ukraine, 70–75.
Fadyeyeva, M. V. (2010). Psihologichna pidgotovka kerivnikiv zagalnoosvitnih navchalnih zakladiv do formuvannya positivnogo imidga osvitnoy organizatsiі [Psychological conditions of preparation of comprehensive schools’ managers for forming educational organization’s positive image]. SHEE «University of educational management» NAPN Ukraine, Kyiv, 20.
Kredentser, O.; Maksymenko, S. D. (Ed.) et. al (2010). Innovacijnist' jak vazhlyva psyhologichna harakterystyka pidpryjemnyc'koi' povedinky menedzheriv osvitnih organizacij u konteksti organizacijnogo rozvytku. Vol. 1 [Innovation as an important psychological characteristics of entrepreneurial behavior of managers of educational institutions in the context of organizational development]. Actualny problemy psihologiі. Institutu psihologiі imeni G. S. Kostyuka NAPN Ukraine, 70–78.
Zazykin, V. G. (2000). Psychologicheskie osnovy humanisticheskoy reklamy [Psychological bases of humanistic advertising]. Moscow: RAGS, 72.
Моzer, К. (2004). Psychologiya marketinga i reklamy [Psychology of marketing and advertising]. Kharkiv: Gumanitarny Centr, 380.
Karamushka, L. M. (2004). Psychologiya osvitnogo management [Psychology of educational management]. Kyiv: Libid, 424.
Bondarchuk, O. I. (Ed.) (2014). Psychological training of heads of educational organizations to work in conditions of changes. Kyiv, 194. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/8298
Pal’ko, T. V. (2014). Peculiarities of reflexivity of Ukrainian teachers and its development in terms of postgraduate education. Transylvanian journal of Psychology. 15 (2), 223–234.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Світлана Володимирівна Казакова 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.