Підготовка майбутніх педагогів до естетизації освітнього середовища початкової школи
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.60509Mots-clés :
естетотерапія, творчий розвиток особистості, психологічно-комфортне середовище, професійна підготовка вчителя, функції естетотерапіїRésumé
У статті висвітлюються питання підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання естетотерапевтичних технологій розвитку особистості, надання творчого характеру навчально-виховному процесу та створення психологічно комфортного освітнього середовища. Особлива увага приділена таким змістовим аспектам професійної освіти педагога: аналіз сучасного стану освітнього середовища, педагогічний потенціал естетичного та психолого-педагогічні функції естетотерапії
Références
Slastenin, V. A., Podumova, L. S., (1997). Pedagogy: Innovational activities. Moscow: MastersPublisher, 224, 73–79.
Alekseenko, T. F., Onychenko, V. M., Ball, G. O. et. al; Kremen, V. G. (Ed.) (2010). White Book of National Education of Ukraine. Kyiv: Informationalsystems, 342, 56.
Kagan, M. S.(2007). System-synergetic approach towardsconstruction of the Modernpedagogic theory. Synerhetycheskaya paradigm. Synergetics education. Moscow: Progress-Tradition, 212–245.
Ridings, B. (2010). University in ruins. Moscow: Publishing house, 304.
Robinson, K. (2013). Education against talent. Moscow: Mann, Ivanov and Ferber, Eksmo, 336.
Chumak, O. V. (2012). Paradigm Education XXI century: innovative aspects. Personality in a single educational space. Available at: http://virtkafedra.ucoz.ua/el_gurnal/pages/vyp7/konf1/Chumak.pdf
Kremen, V. G. (2009). Personality in the modern civilization: the educational context. Universitates: Science and Education, 1, 28–32.
Drescher, U. N., Klyuchenko, T. I. (2002). Bilbo-therapeutic activities of the libraries in the context of information and psychotherapeutic security. Kazan. Available at: http://www.gpntb.ru/win/inter-events/crimea2002/trud/sec1114/doc77.HTML
Hёbel, V., Glöckler, M.; Fedorov, N. (Ed.) (1998). Child:from infancy to adulthood. Moscow: Enigma – AST Publishing House, 592.
Kiyashchenko, N. I. (2005). Aesthetics – philosophical science. Moscow: Publishing house. Williams House, 592.
Fediy, O. A. (2012). Aesthetotherapy. Kyiv: "Publisher" Center of educational literature ", 304.
Fediy, O. A. (2010). Theory and practice of training teachers to use of Aesthetotherapy in their professional activity. Kyiv, 500.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Ольга Андріївна Федій 2016
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.