Розуміння старшокласниками сутності маніпулятивної стратегії в комунікативному полі

Auteurs-es

  • Валентина Григорівна Кучерявець Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя вул. Кропив’янського, 2, м. Ніжин, Україна, 16600, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-3573-4843
  • Інна Іванівна Киричок Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя вул. Кропив’янського, 2, м. Ніжин, Україна, 16600, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8376-9688
  • Степан Миколайович Возняк Національний університет оборони України імені Івана Черняховського пр. Повітрофлотський, 28, м. Київ, Україна, 03049, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-9015-813X

DOI :

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.64567

Mots-clés :

маніпулятивна стратегія, вплив, комунікативне поле, старшокласник, навчально-виховний процес, учитель

Résumé

Предмет дослідженнявиявлення розуміння старшокласниками сутності стратегії маніпулятивного впливу, ставлення учнів до маніпуляції в спілкуванні. У статті схарактеризовано стратегії впливу в спілкуванні, визначено дефініцію поняття «комунікативне поле» учня старшого шкільного віку. Доведено, що маніпулятивна стратегія впливу має негативні наслідки як для об’єкта, так і суб’єкта маніпуляції. Виконання старшокласниками методик та творчих завдань під час експерименту уможливило обґрунтування педагогічних умов освоєння досвіду маніпулятивної комунікації

Bibliographies de l'auteur-e

Валентина Григорівна Кучерявець, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя вул. Кропив’янського, 2, м. Ніжин, Україна, 16600

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра педагогіки

Інна Іванівна Киричок, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя вул. Кропив’янського, 2, м. Ніжин, Україна, 16600

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра педагогіки

Степан Миколайович Возняк, Національний університет оборони України імені Івана Черняховського пр. Повітрофлотський, 28, м. Київ, Україна, 03049

Кандидат технічних наук, старший науковий співробітник, начальник відділу

Références

Rogov, E. I. (2008). Uchitel kak object psihologicheskogo issledovanijya [The teacher as an object of psychological research]. Moscow: Prosveshhenie, 410.

Kozachek, O. (2009). Psihologicheskaya manipulyatsiya: za i protiv [Psychological manipulation: pros and cons]. Public education, 2, 265–272.

Volkova, N. P. (2006). Pedagogika [Pedagogy]. Kyiv: Publishing center «Academy», 576.

Dotsenko, E. L. (2006). Psihologiya manipylyatsiji: fenomeni, mehanizmi I zatschita [Psychology manipulation: phenomena and mechanisms of protection]. Sankt-Peterburg: Rech', 304.

Pankratov, W. N. (2005). Manipulyatsiji v obtcheniji I ih neitralizatsiya [Manipulations in communication and their neutralization]. Moscow: «Institut psihoterapii», 209.

Rumchina, L. I. (2007). Vliyanije manipulyativnih ustanovok lichnosti na vzaimoponimanije [Effect of manipulative personality settings for mutual understanding]. World of Psychology, 3, 88–93.

Skazenik, E. N. (2005). Praktikum po delovomy obscheniyu [Practical workon business intercourse]. Taganrog: Publishing ТRТY, 350.

Shejinov, W. P. (2007). Skritoje upravlenije tshelovekom [Hidden People Management]. Minsk: Harvest, 848.

Shostorm, E. (2005). Tchelovek-manipulyator. Vnutrenneje putechestvije ot manipuliyatsiji k aktualizatsiji [Man-manipulator. The inner journey of manipulation to actualization]. Kyiv: PSYLIB, 82.

Filatov, A. V., Filatova, V. N. (2004). Osnovi razpoznavaniya I protivodijstviya manipulyatsiji soznanijem [Basics of recognizing and combating the manipulation of consciousness]. Мoscow: Sente, 200.

Publié-e

2016-03-27

Numéro

Rubrique

Pedagogical Education