Розуміння старшокласниками сутності маніпулятивної стратегії в комунікативному полі

Авторы

  • Валентина Григорівна Кучерявець Нежинский государственный университет имени Николая Гоголя ул. Крапивянского, 2, г. Нежин, Украина, 16600, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-3573-4843
  • Інна Іванівна Киричок Нежинский государственный университет имени Николая Гоголя ул. Крапивянского, 2, г. Нежин, Украина, 16600, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8376-9688
  • Степан Миколайович Возняк Национальный университет обороны Украины имени Ивана Черняховского пр. Воздухофлотский, 28, г. Киев, Украина, 03049, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-9015-813X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.64567

Ключевые слова:

маніпулятивна стратегія, вплив, комунікативне поле, старшокласник, навчально-виховний процес, учитель

Аннотация

Предмет дослідженнявиявлення розуміння старшокласниками сутності стратегії маніпулятивного впливу, ставлення учнів до маніпуляції в спілкуванні. У статті схарактеризовано стратегії впливу в спілкуванні, визначено дефініцію поняття «комунікативне поле» учня старшого шкільного віку. Доведено, що маніпулятивна стратегія впливу має негативні наслідки як для об’єкта, так і суб’єкта маніпуляції. Виконання старшокласниками методик та творчих завдань під час експерименту уможливило обґрунтування педагогічних умов освоєння досвіду маніпулятивної комунікації

Биографии авторов

Валентина Григорівна Кучерявець, Нежинский государственный университет имени Николая Гоголя ул. Крапивянского, 2, г. Нежин, Украина, 16600

Кандидат педагогических наук, доцент

Кафедра педагогики

Інна Іванівна Киричок, Нежинский государственный университет имени Николая Гоголя ул. Крапивянского, 2, г. Нежин, Украина, 16600

Кандидат педагогических наук, доцент

Кафедра педагогики

Степан Миколайович Возняк, Национальный университет обороны Украины имени Ивана Черняховского пр. Воздухофлотский, 28, г. Киев, Украина, 03049

Кандидат технических наук, старший научный сотрудник, начальник отдела

Библиографические ссылки

Rogov, E. I. (2008). Uchitel kak object psihologicheskogo issledovanijya [The teacher as an object of psychological research]. Moscow: Prosveshhenie, 410.

Kozachek, O. (2009). Psihologicheskaya manipulyatsiya: za i protiv [Psychological manipulation: pros and cons]. Public education, 2, 265–272.

Volkova, N. P. (2006). Pedagogika [Pedagogy]. Kyiv: Publishing center «Academy», 576.

Dotsenko, E. L. (2006). Psihologiya manipylyatsiji: fenomeni, mehanizmi I zatschita [Psychology manipulation: phenomena and mechanisms of protection]. Sankt-Peterburg: Rech', 304.

Pankratov, W. N. (2005). Manipulyatsiji v obtcheniji I ih neitralizatsiya [Manipulations in communication and their neutralization]. Moscow: «Institut psihoterapii», 209.

Rumchina, L. I. (2007). Vliyanije manipulyativnih ustanovok lichnosti na vzaimoponimanije [Effect of manipulative personality settings for mutual understanding]. World of Psychology, 3, 88–93.

Skazenik, E. N. (2005). Praktikum po delovomy obscheniyu [Practical workon business intercourse]. Taganrog: Publishing ТRТY, 350.

Shejinov, W. P. (2007). Skritoje upravlenije tshelovekom [Hidden People Management]. Minsk: Harvest, 848.

Shostorm, E. (2005). Tchelovek-manipulyator. Vnutrenneje putechestvije ot manipuliyatsiji k aktualizatsiji [Man-manipulator. The inner journey of manipulation to actualization]. Kyiv: PSYLIB, 82.

Filatov, A. V., Filatova, V. N. (2004). Osnovi razpoznavaniya I protivodijstviya manipulyatsiji soznanijem [Basics of recognizing and combating the manipulation of consciousness]. Мoscow: Sente, 200.

Опубликован

2016-03-27

Выпуск

Раздел

Педагогическое образование