Дослідження систематичних похибок інерціальної навігаційної системи при аерофотозніманні з безпілотних літальних апаратів

Autor

  • Роман Володимирович Шульц Київський національний університет будівництва і архітектури пр. Повітрофлотський 31, м. Київ, Україна, 03680, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2581-517X
  • Петр Давидович Крельштейн Київський національний університет будівництва і архітектури пр. Повітрофлотський 31, м. Київ, Україна, 03680, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-5353-7392
  • Ірина Анатоліївна Маліна Одеська державна академія будівництва і архітектури вул. Дідріхсона 4, м. Одеса, Україна, 65029, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8838-3779

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.49183

Słowa kluczowe:

безпілотний літальний апарат, аерофотознімання, інерціальна навігаційна система, систематичний зсув акселерометра, систематичний зсув гіроскопа, точність місцеположення

Abstrakt

Виконано аналіз сучасного стану аерофотознімання з використанням безпілотних літальних апаратів. Встановлено доцільність використання мініатюрних інерціальних навігаційних систем. Побудовано комп’ютерну модель мініатюрної електромеханічної інерціальної навігаційної системи. За допомогою розробленої моделі виконано дослідження впливу систематичних похибок акселерометрів та гіроскопів на точність визначення місцеположення інерціальною навігаційною системою при аерофотозніманні з безпілотних літальних апаратів

Biogramy autorów

Роман Володимирович Шульц, Київський національний університет будівництва і архітектури пр. Повітрофлотський 31, м. Київ, Україна, 03680

Професор, доктор технічних наук, декан факультету ГІС і управління територіями

Кафедра інженерно геодезії

Петр Давидович Крельштейн, Київський національний університет будівництва і архітектури пр. Повітрофлотський 31, м. Київ, Україна, 03680

Доцент, кандидат технічних наук

Кафедра землеустрою і кадастру

Ірина Анатоліївна Маліна, Одеська державна академія будівництва і архітектури вул. Дідріхсона 4, м. Одеса, Україна, 65029

Кандидат технічних наук

Кафедра інженерної геодезії

Bibliografia

Ai, M., Hu, Q., Li, J., Wang, M., Yuan, H., Wang, S. (2015). A Robust Photogrammetric Processing Method of Low-Altitude UAV Images. Remote Sensing, 7 (3), 2302–2333. doi: 10.3390/rs70302302

Mitrahovich, M. M., Silkov, V. I., Samkov, A. V., Burshtynskaja, H. V. et. al; Silkova V. I. (Ed.) (2012). Bespilotnyie letatelnyie apparatyi: Metodika sravnitelnoy otsenki boevyih vozmozhnostey [Unmanned Aerial Vehicles: Methods of comparative assessment of the combat capabilities]. Kyiv: TsNII VVT VS Ukrainy, 288.

Colomina, I., Molina, P. (2014). Unmanned aerial systems for photogrammetry and remote sensing: A review. ISPRS Journal of Photogrammetry and Remote Sensing, 92, 79–97. doi: 10.1015/j.isprsjprs.2014.02.013

Bekmachev, A. (2014). MEMS-giroskopyi i akselerometryi Silicon Sensing: angliyskie traditsii, yaponskie tehnologii [MEMS gyroscopes and accelerometers Silicon Sensing: the British tradition, the Japanese technology]. Journal Components and Technologies, 4, 18–26.

Zheltova, N. N., Obuhov, V. I. (2015). Primenenie mikromehanicheskih giroskopov v navigatsionnyih sistemah [Application of micromechanical gyroscopes for navigation systems]. Proceedings of the Alekseev Nizhny Novgorod State Technical University, 1 (108), 269–273.

Secrets of UAV photomapping. Available at: http://s3.amazonaws.com/DroneMapper_US/documentation/pteryx-mapping-secrets.pdf

Shin, E.-H. (2005). Estimation Techniques for Low Cost Inertial Navigation. Calgary, 206.

Abdel-Hamid, W. (2005). Accuracy Enhancement of Integrated MEMS-IMU/GPS Systems for Land Vehicular Navigation Applications. Calgary, 232.

Ellum, C. M. (2001). The Development of a Backpack Mobile Mapping System. Calgary, 172.

Salytcheva, A. O. (2004). Medium Accuracy INS/GPS Integration in Various GPS Environments. Calgary, 247.

Bagrova, M. S. (2001). Algoritmyi kompleksirovaniya inertsialnogo bloka nizkogo klassa tochnosti i sistemyi sputnikovoy navigatsii [Algorithms aggregation inertial unit low grade accuracy and satellite navigation systems]. Bauman Moscow State Technical University. Moscow, 17.

Grejner-Brzezinska D. A., Toth, C. K. (2004). High-Accuracy Direct Aerial Platform Orientation with Tightly Coupled GPS/INS System. Project, Ohio Department of Transportation, Office of Aerial Engineering, Federal Highway Administration.

Ivanov, V., Korol’ov, V., Oliyarnik, B. (2005). Ocinka vply`vu vlasnogo drejfu osi giroskopa na tochnist` vy`znachennya koordy`nat nazemnogo ruxomogo ob'yekta [Assessing the impact of its own axis gyro drift on accuracy of coordinates of ground moving object]. Modern achievements of geodetic science and industry, ІІ, 22–25.

Syisoeva, S. (2014). Tendentsii ryinka High-end MEMS-datchikov inertsii. Novyie urovni harakteristik i ispolneniya [Trends High-end MEMS inertial sensors. New levels of performance and characteristics]. Journal Components and Technologies, 6, 40–46.

Dmitrienko, A. G., Papko, A. A., Torgashin, S. I., Kiryanina, I. V. (2013). Ob issledovanii vozmozhnosti sozdaniya inertsialnyih moduley na osnove otechestvennyih tehnologiy ob'emnoy mikromehaniki [On the investigation of the possibility of creating inertial modules based on domestic technology bulk micromechanics]. Measurement. Monitoring. Management. Control, 3 (5), 45–53.

Biezad, D. J. (1999). Integrated Navigation and Guidance Systems. Reston: American Institute of Aeronautics and Astronautics, 242. doi: 10.2514/4.861994

Bromberg, P. V. (1979). Teoriya inertsialnyih sistem navigatsii [Theory of inertial navigation systems]. Moscow: Nauka, 296.

##submission.downloads##

Opublikowane

2015-09-25

Numer

Dział

Technical Sciences