Гендерні особливості автентичності самопрезентації керівників освітніх організацій

Autor

  • Олена Іванівна Бондарчук ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України вул. Артема, 52а, м. Київ, Україна, 04053, Ukraine
  • Олена Юріївна Дубова ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України вул. Артема, 52а, м. Київ, Україна, 04053, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.54673

Słowa kluczowe:

освітні організації, керівники, самопрезентація, автентичність, гендер, гендерна ідентичність, післядипломна освіта

Abstrakt

У статті висвітлено результати емпіричного дослідження автентичності самопрезентації керівників освітніх організацій та її гендерних особливостей. Подано дані щодо рівнів автентичності самопрезентації управлінців. Розкрито гендерну специфіку автентичності самопрезентації керівників освітніх організацій залежно від стажу професійної діяльності. Констатовано доцільність сприяння розвитку автентичності самопрезентації управлінців в умовах післядипломної освіти

Biogramy autorów

Олена Іванівна Бондарчук, ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України вул. Артема, 52а, м. Київ, Україна, 04053

Доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра психології управління

Олена Юріївна Дубова, ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України вул. Артема, 52а, м. Київ, Україна, 04053

Кафедра психології управління

Bibliografia

Bondarchuk, O. I. (2008). Social'no-psyhologichni osnovy osobystisnogo rozvytku kerivnykiv zagal'noosvitnih navchal'nyh zakladiv u profesijnij dijal'nosti: [Socio-psychological foundations of personal development of heads of secondary schools in professional activity]. Kyiv: Naukovyj svit, 181–213.

Govorun, T. V., Kikinezhdi, O. M. (2004). Genderna psyhologija [Gender psychology]. Kyiv: Akademija, 308.

Nezhyns'ka, O. O. (2011). Psyhologichni umovy formuvannja gendernoi' kompetentnosti kerivnykiv zagal'noosvitnih navchal'nyh zakladiv [Psychological conditions of formation of gender competence heads of secondary schools]. Kyiv, 272.

Bem, S. (2004). Lynzу gendera: Transformacyja vzgljadov na problemu neravenstva polov [Gender Lens: Transformation of views on the problem of gender inequality]. Moscow: ROSSPЕN, 336.

Bern, Sh. (2001). Gendernaja psyhologyja (Sekretу psyhologyy muzhchynу y zhenshhynу. Formyrovanye mnenyj y povedenyja, predrassudkov domynyrovanyja dyskrymynacyy, mehanyzmov vlyjanyja) [Gender psychology (Psychology secrets of men and women. Forming opinions and behaviors, prejudice domination of discrimination, the mechanisms of influence)]. Sankt-Peterburg: prajm-EVROZNAK, 320.

Gornostaj, P.; Agjejeva, V. P. (Ed.) et. al (2004). G'enderna socializacija ta stanovlennja g'endernoi' identychnosti [Gender socialization and formation of gender identity]. Osnovy teorii' g'enderu [Foundations of Gender Theory]. Kyiv: K.I.S., 132–156.

Geodakjan, V. A. (1986). Polovoj dymorfyzm [Sexual dimorphism]. Byologycheskyj zhurnal Armenyy, 39 (10), 823–834.

Majers, D. (1998). Socyal'naja psyhologyja [Social Psychology]. Sankt-Peterburg: Pyter Kom, 225–267.

Tytarenko, T. M. (2003). Zhyttjevyj svit osobystosti: u mezhah i za mezhamy budennosti [The life world of the personality: within and outside the routine]. Kyiv: Lybid', 376.

Klecyna, Y. S. (Ed.) (2003). Praktykum po gendernoj psyhologyy [Workshop on gender psychology]. Sankt-Peterburg: Pyter, 479.

Gofman, Y. (2000). Predstavlenye sebja drugym v povsednevnoj zhyzny [Presentation of Self in everyday life]. Moscow: Kanon-press, 304.

Myhajlova, E. V. (2007). Samoprezentacyja: teoryy, yssledovanyja, trenyng [Self-presentation: theory, research, training]. Sankt-Peterburg: Rech', 224.

Docenko, E. L. (2003). Psyhologyja manypuljacyy: fenomenу, upravlenye y zashhyta [Psychology of manipulation: the phenomenon, management and protection]. Sankt-Peterburg: Rech', 304.

Leary, M. R., Kowalski, R. M. (1990). Impression management: A literature review and two-component model. Psychological Bulletin, 107 (1), 34–47. doi: 10.1037/0033-2909.107.1.34

Chaldyny, R. (2001). Psyhologyja vlyjanyja [Psychology of influence]. Sankt-Peterburg: Pyter, 288.

Schlenker, B. R., Weigold, M. F. (1992). Interpersonal Processes Involving Impression Regulation and Management. Annual Review of Psychology, 43 (1), 133–168. doi: 10.1146/annurev.ps.43.020192.001025

Janchuk, V. A. (2005). Vvedenye v sovremennuju socyal'nuju psyhologyju [Introduction to modern social psychology]. Minsk: ASAR, 768.

Festynger, L. (1999). Teoryja kognytyvnogo dyssonansa [A theory of cognitive dissonance]. Sankt-Peterburg: Juventa, 317.

Bondarchuk, O. I. (2011). Avtentychnist' samoprezentacii' kerivnykiv osvitnih organizacij jak pokaznyk i'hn'ogo osobystisnogo rozvytku [Authenticity of self-presentation of heads of educational organizations as an indicator of their personal development]. Visnyk Chernigivs'kogo nacional'nogo pedagogichnogo universytetu imeni T. G. Shevchenka, 1 (82), 47–51.

Maksymenko, S. D. (2006). Genezys sushhestvovanyja lychnosty [The genesis of the existence of personality]. Keiv: KMM, 240.

Kun, M., Mak-Partland, T.; Andreeva, G. M., Bogomolova, N. N., Petrovskaya, L. A. (Eds.) (1984). Еmpyrycheskoe yssledovanye ustanovok lychnosty na sebja [Empirical research of personality attitudes on self]. Sovremennaja zarubezhnaja socyal'naja psyhologyja [Modern foreign social psychology]. Moscow : Yzd-vo MGU, 184–185.

Pantyleev, S. R. (1991). Samootnoshenye kak еmocyonal'no-ocenochnaja systema [Attitude to yourself as emotionally-grading system]. Moscow: MGU, 110.

Fetyskyn, N. P., Kozlov, V. V., Manujlov, G. M. (2005). Socyal'no-psyhologycheskaja dyagnostyka razvytyja lychnosty y malуh grupp [Socio-psychological diagnosis of personality development and small groups]. Moscow: Yzd-vo Yn-ta psyhoterapyy, 490.

Kark, R., Eagly, A. (2010). A Gender and leadership: Negotiating the labyrinth. New York: Springer, 443–468. doi: 10.1007/978-1-4419-1467-5_19

##submission.downloads##

Opublikowane

2015-12-22

Numer

Dział

Psychological science