Філософсько-літературознавчі аспекти розвитку читацьких здібностей учнів
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.57180Słowa kluczowe:
філософсько-літературознавчі ідеї, учні з низьким рівнем успішності, кореговане навчання літературиAbstrakt
У статті висвітлено філософські й літературознавчі чинники організації пізнавальної діяльності учнів із низьким рівнем літературного розвитку. З’ясовано істотні суперечності в тлумаченні вченими сутності навчально-корекційної роботи словесника. Завдяки синергетичній методології визначено стратегію реалізації та цілеспрямованого розвитку особистісного потенціалу таких учнів засобами мистецтва слова у процесі засвоєння фундаментальних інтелектуальних і морально-естетичних культурних цінностей
Bibliografia
Sytchenko, A. (2004). Education technology concept literary analysis. Kyiv. Lenvit, 304.
Lutay, V. (1996). Philosophy of modern education: teach. guidances. Kyiv: Center «Master-S» Creative Union of Teachers Ukraine, 256.
Sytchenko, A., Shulyar, V., Gladyshev, V.; Sytchenko, A. (Ed.) (2008). Teaching method References terminological dictionary. Kyiv: John Jure, 132.
Skovoroda, G. (1961). Writings. In 2 volumes. Vol. 1. Publisher USSR, 350.
The program for secondary schools (2005). Ukrainian literature. 5–12 classes. Perun, 201.
Jurkiewicz, Pamphil (2000). History of philosophy of law. Kind. 2nd edition. «Ukrainian World», 756.
Lazarev, F. (2000). Reason for the new century: global reorientation. Simferopol: Sonata, 88.
Jaspers, K. (1991). Spiritual situation TIME. Moscow: Politizdat, 288–418.
Bilous, O. (2001). Ukrainian upgrade path in the XXI century. Kyiv an antiquity, 6, 20–30.
Pasichnyk, E. (2000). Methods of teaching Ukrainian literature in secondary schools: textbook for students of higher educational institutions. Lenvit, 384.
Hyrshman, M. (1991). Literary Works: Theory and Practice analysis. Moscow: Higher School, 160.
Hrom'yak, R., Kuznetsov, Y. et. al. (1997). Literary Dictionary Directory. Academy, 752.
Prozorov, V. (1985). Author and reader orientation of art. The problem of the author in fiction: Interuniversity collection of scientific papers. Ustinov, 27–32.
Galich, Alexander (2001). Literary Theory: a textbook. Kyiv: Lybid, 488.
Potebnya, A. (2001). Thought and language (fragments). Anthology of World literary-critical thought twentieth century. Lviv: Chronicle, 34–52.
Nayenko, M. (1997). Ukrainian literary schools, trends. Academy, 320.
Myropolska, N. (2002). Word Art in the structure of student artistic culture. Theory and parliamentary publishing house, 204.
Mark, V. (2003). Fundamentals analysis of literary works. Kirovograd: RVTS KSPU them. Vynnychenka B., 32.
Schelling, F. (1966). Philosophy of Art. Moscow: Thought, 496.
Descartes R. (1989). Basic rules of method. Sokolov V. Works. In 2 volumes. Vol. 1. Moscow: Thought, 256–262.
Ylychev, L., Fedoseev, P., Kovalev, S., Panov, V. (Eds.) (1983). Philosophical Encyclopedic Dictionary. Moscow: Sov. Encyclopedia, 840.
Bakhtin, M. (2001). Problem text in linguistics, philology and other humanities. Anthology of World literary-critical thought twentieth century. Lviv: Chronicle, 416–422.
Gershunsky, B. (2002). Philosophy of education for XXI century: Textbook. Moscow: Russia Pedahohycheskoe Society, 512.
Barth, R. (2001). From the text of a work Anthology of World literary-critical thought twentieth century. Lviv: Chronicle, 491–496.
Tokman, G. (2003). Developmental Psychology as a source of scientific literature teaching methodology, 6, 23–29.
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2015 Ольга Дмитрівна Мхитарян
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.