Аналіз стану освіти у вищих навчальних закладах україни
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.85998Słowa kluczowe:
освіта, знання, реорганізація, навчання, випускники, мотивація, вдосконалення, якість, заклад, студентиAbstrakt
У статті розглянуто деякі питання, пов'язані зі станом вищої технічної освіти в Україні: а саме, підготовкою та атестацією випускників шкіл, підготовкою студентів у вищих навчальних закладах та мотивацією студентів до навчання, а викладачів до вдосконалення методів навчання та глибокої наукової роботи в стінах навчального закладу. Висловлені причини зниження рівня освіти, зроблено пропозиції, що дозволяють поліпшити якість вищої професійної освіти
Bibliografia
Bulanova-Toporkova, M. V., Duhavneva, A. V., Stoljarenko, L. D. (1998). Pedagogika i psychologia vishoy shcoli. Rostov-on-Don: Phoenix, 64–78.
Verbytskiy, A. A. (1991). Aktivnoe obuchenie in vishoy shcoli: kontekstniy podchod. Moscow: Higher School, 103–127.
Bozhenko, N. (2008). Bologna process in our education: the pros and cons. Journal humanistic, 322–326.
Goshko, T. (2013). EIT: a critical look. ZAXID.NET. Available at: http://zaxid.net/news/showNews.do?zno_kritichniy_poglyad&objectId=1288480
Nеstеrеnkо, G. (2004). Оsоbystist u nеlіnіjnоmu suspіlstvі [The personality in nonlinear society]. Zaporizhzhja: Prosvita, 140.
Pydkasystoho, P. I. (Ed.) (2006). Pedagogika. Mоscow, 608.
Caddick, S. (2008). Back to Bologna. The long road to European higher education reform. EMBO Reports, 9 (1), 18–21. doi: 10.1038/sj.embor.7401149
Leger, R. (2013). The Levels and Types of Education of the European Higher Education System. Bachelorsportal. Available at: http://www.bachelorsportal.eu/articles/472/the-levels-and-types-of-education-of-the-european-higher-education-system.html
Demishonkova, S. A. (2008). Auditorni zanyattya u VNZ and Bolonska Declaration. Bulettin of KNUTD, 1 (1), 180–182.
Kyupper, A. E., Nykandrov, N. D. (1982). Puti sovershenstvovaniya prakticheskix zanyatiy in vishoy shcoli. Mоscow, 3–28.
Fedorchenko, Ju. (2016). The teacher of high school – hostage "system". Osvіtnja polіtika. Available at: http://education-ua.org/ua/articles/828-vikladach-vishchoji-shkoli-zaruchnik-sistemi
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2016 Світлана Анатоліївна Демішонкова, Олександр Петрович Бурмістенков
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.