Aerodynamic state diagnosing method of aircraft with thermal field usage
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2014.29267Ключевые слова:
external contour, damage, plane, aircraft, temperature gradient, thermal method, boundary layer, diagnosticsАннотация
The method of aerodynamic condition of the aircraft on the thermal fields was developed as a research result. Based on the mathematical and natural experiments, there are identified the regularities of formation of temperature gradients in the boundary layer of air that occurs after damage of external contours; there are detected parameters that affect the behavior of the temperature gradient arising from damage.
Библиографические ссылки
Wildlife, E. (2005). Strikes to Civil Aircraft in the United States 1990-2004. Federal Aviation Administration National Strike Database, 11, 77.
Allan, J. et. al. (2001). The Costs of Birdstrikes to Commercial Aviation. Bird Strike Committee Proceedings, Bird Strike Committee USA. Canada, Third Joint Annual Meeting. Calgary, AB, 10.
Blair, A. et. al. (2008). Blair Aeroengine Fan Blade Design Accounting for Bird Strike. A thesis submitted in partial fulfillment of the requirements for the degree of Bachellor of Applied Science. Department of Mechanical and Industrial Engineering. The University of Toronto, 84.
Accident and Serious Incident Reports: Bird Strike. Available at: http://www.skybrary.aero/index.php/ Accident_and_Serious_Incident _Reports: _BS
Shevchuk, D. O. (2013). Automated identification system baseds on the changing of the temperature field of aircraft elements. Electronics and control systems, 4 (38), 114–118. [in Ukraine]
Schlichting, H. (1974). Boundary layer theory. Moscow: Nauka, 713. [in Russian]
Avduevskii, V. et. al. (1992). Fundamentals of heat transfer in the aviation and space technology. Moscow: Mechanical Engineering, 528. [in Russian]
Weigand, B. (2004). Analytical Methods for Heat Transfer and Fluid Flow Problems. Springer, 263.
Wilcox, D. (1994). Turbulence modeling for CFD, DCW Industries. Inc., 477.
Wilcox, D. (1988). Multiscale Model for Turbulent Flows. AIAA Journal, 26 (11), 1311–1320. doi: 10.2514/3.10042
Enhanced turbulence modeling in Solidworks Flow Simulation (2013). Dassault Systemes, 21.
Lam, C. (1981). Modified Form of the k-ε Model for Predicting Wall Turbulence. Journal of Fluids Engineering, 103 (3), 456-460. doi: 10.1115/1.3240815
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2014 Vasyl Kazak, Dmitro Shevchuk, Andrii Babenko, Mykhailo Levchenko
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.
Наше издание использует положения об авторских правах Creative Commons CC BY для журналов открытого доступа.
Авторы, которые публикуются в этом журнале, соглашаются со следующими условиями:
1. Авторы оставляют за собой право на авторство своей работы и передают журналу право первой публикации этой работы на условиях лицензии Creative Commons CC BY, которая позволяет другим лицам свободно распространять опубликованную работу с обязательной ссылкой на авторов оригинальной работы и первую публикацию работы в этом журнале.
2. Авторы имеют право заключать самостоятельные дополнительные соглашения, которые касаются неэксклюзивного распространения работы в том виде, в котором она была опубликована этим журналом (например, размещать работу в электронном хранилище учреждения или публиковать в составе монографии), при условии сохранения ссылки на первую публикацию работы в этом журнале .