The concept of scientific and pedagogical project “Rostok”
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.41654Ключевые слова:
innovation, knowledge, creative activity, cognitive activity, child’s training activities, ecologizationАннотация
According to the title in the article describes the main directions of conceptual framework for the development of modern education that underpin the concept of the project. It is specially noted the guidelines principles which indicate ways to meet the challenges of the teaching experiment. The article also draws attention to the system forming factor principles of humanization, integration, ecologization of the educational process, its developing focus. Attention is drawn to an integrated discipline "The Surrounding World" that helps pupils in studying certain issues about the environment.
Библиографические ссылки
New School Management Approaches (2001). OECD, 215.
Melbourne Declaration on Educational Goals for Young Australians (2008). Ministerial Council on Education, Employment, Training and Youth Affairs December, 20.
Moyle, K. (2010). Building Inovation: Learning with technologies. Australian Education Review, 56, 72.
Manna, P., McGuinn, P. (2013). Education Governance for the Twenty-First Century: Overcoming the Structural Barriers to School Reform. Brookings Institution Press, 424.
Carayannis, E. G., Gonzalez, E., Wetter, J. (2003). The Nature and Dynamics of Discontinuous and Disruptive Innovation from a Learning and Knowledge Management Perspective. The International Handbook on Innovation, 115–138. doi: 10.1016/b978-008044198-6/50009-7
Honey, M., Pearson, G., Schweingruber, H. (2014). Committee on Integrated STEM Education, National Academy of Engineering, National Research Council. STEM Integration in K-12 Education: Status, Prospects, and an Agenda for Research. National Academies Press, 180.
Shavinina, L. V. (2003). The International Handbook on Innovation. Elsevier, 1171.
Law, N., Yuen, A., Fox, R. (2011). Educational Innovations Beyond Technology: Nurturing Leadership and Establishing Learning Organizations. Springer Science & Business Media, 264.
Hautecoeur, J.-P. (2002). Canadian Commission for UNESCO, UNESCO Institute For Education. Ecological Education in Everyday Life: ALPHA 2000. University of Toronto Press, 263.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2015 Тамара Алексеевна Пушкарева

Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.
Наше издание использует положения об авторских правах Creative Commons CC BY для журналов открытого доступа.
Авторы, которые публикуются в этом журнале, соглашаются со следующими условиями:
1. Авторы оставляют за собой право на авторство своей работы и передают журналу право первой публикации этой работы на условиях лицензии Creative Commons CC BY, которая позволяет другим лицам свободно распространять опубликованную работу с обязательной ссылкой на авторов оригинальной работы и первую публикацию работы в этом журнале.
2. Авторы имеют право заключать самостоятельные дополнительные соглашения, которые касаются неэксклюзивного распространения работы в том виде, в котором она была опубликована этим журналом (например, размещать работу в электронном хранилище учреждения или публиковать в составе монографии), при условии сохранения ссылки на первую публикацию работы в этом журнале .