Кордоцентризм у філософській думці доби Київської Русі

Авторы

  • Людмила Григорівна Павлишин Тернопольский национальный педагогический университет имени В. Гнатюка ул. Кривоноса, 2, г. Тернополь, Украина, 46027, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.63722

Ключевые слова:

кордоцентризм, людина, серце, духовність, життя, міф, культура, святий, добро, зло

Аннотация

У дослідженні доведена роль серця як визначального чинника життєдіяльності людини, продемонстровано, що культура Київської Русі робила акцент на тому, що саме серце є тим місцем, в якому зароджується рішучість людини на ті чи інші вчинки, воно містить її волю та бажання. Серце – це джерело життя, осередок тілесного і багатогранного духовного буття людини, допомагає їй зберегти індивідуальність, є основою усіх сфер людської життєдіяльності

Биография автора

Людмила Григорівна Павлишин, Тернопольский национальный педагогический университет имени В. Гнатюка ул. Кривоноса, 2, г. Тернополь, Украина, 46027

Доцент, доктор философских наук

Кафедра философии и экономической теории 

Библиографические ссылки

Bondarevs'ka, I. A. (2005). Paradoksal'nist' estetychnogo v ukrai'ns'kij kul'turi XVII–XVIII stolit'. Kyiv: PARAPAN, 308.

Vyshens'kyj, I. (1986). Tvory. Kyiv: Dnipro, 247.

Gors'kyj, V. S. (1994). Svjati Kyi'vs'koi' Rusi. Kyiv: Abrys, 176.

Drotjanko, L. G. (2002). Filosofs'ki problemy movoznavstva. Kyiv: Navchal'na knyga, 128.

Uledov, A. K. (1980). Duhovnaja zhizn' obshhestva. Moscow: Mysl', 271.

Skovoroda, G. (1994). Tvori. Vol. 1. Kyiv: AT «Oberegi», 528.

Jurkevich, P. D. (1993). Vibrane. Kyiv: Abris, 416.

Davn'orus'ke ljubomudrije: Teksty i konteksty (2006). Kyiv: «Kyjevo-Mogyljans'ka akademija», 398.

Mozgova, N. G. (2004). Kyi'vs'ka duhovna akademija, 1819–1920: Filos. Spadok. Kyiv: Knyga, 320.

Gorskij, V. S. (1988). Filosofskie idei v kul'ture Kievskoj Rusi XІ- nachala XІІ v. Kyiv: Naukova dumka, 215.

Опубликован

2016-03-27

Выпуск

Раздел

Философские науки