Кордоцентризм у філософській думці доби Київської Русі

Автор(и)

  • Людмила Григорівна Павлишин Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка вул. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, Україна, 46027, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.63722

Ключові слова:

кордоцентризм, людина, серце, духовність, життя, міф, культура, святий, добро, зло

Анотація

У дослідженні доведена роль серця як визначального чинника життєдіяльності людини, продемонстровано, що культура Київської Русі робила акцент на тому, що саме серце є тим місцем, в якому зароджується рішучість людини на ті чи інші вчинки, воно містить її волю та бажання. Серце – це джерело життя, осередок тілесного і багатогранного духовного буття людини, допомагає їй зберегти індивідуальність, є основою усіх сфер людської життєдіяльності

Біографія автора

Людмила Григорівна Павлишин, Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка вул. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, Україна, 46027

Доцент, доктор філософських наук

Кафедра філософії та економічної теорії 

Посилання

Bondarevs'ka, I. A. (2005). Paradoksal'nist' estetychnogo v ukrai'ns'kij kul'turi XVII–XVIII stolit'. Kyiv: PARAPAN, 308.

Vyshens'kyj, I. (1986). Tvory. Kyiv: Dnipro, 247.

Gors'kyj, V. S. (1994). Svjati Kyi'vs'koi' Rusi. Kyiv: Abrys, 176.

Drotjanko, L. G. (2002). Filosofs'ki problemy movoznavstva. Kyiv: Navchal'na knyga, 128.

Uledov, A. K. (1980). Duhovnaja zhizn' obshhestva. Moscow: Mysl', 271.

Skovoroda, G. (1994). Tvori. Vol. 1. Kyiv: AT «Oberegi», 528.

Jurkevich, P. D. (1993). Vibrane. Kyiv: Abris, 416.

Davn'orus'ke ljubomudrije: Teksty i konteksty (2006). Kyiv: «Kyjevo-Mogyljans'ka akademija», 398.

Mozgova, N. G. (2004). Kyi'vs'ka duhovna akademija, 1819–1920: Filos. Spadok. Kyiv: Knyga, 320.

Gorskij, V. S. (1988). Filosofskie idei v kul'ture Kievskoj Rusi XІ- nachala XІІ v. Kyiv: Naukova dumka, 215.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-03-27

Номер

Розділ

Філософські науки