Foreign language teaching for specific purposes: basic aspects
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.64803Ключевые слова:
English for Specific Purposes, ESP definition, ESP evolution, ESP teaching objectives, ESP teacher, ESP teaching and learning, ESP courseАннотация
The present article is an attempt to understand, analyse and provide an overall picture on basic aspects of English for Specific Purposes: its definition, scope, historical background, characteristics, types and aims. It also discusses the ESP teaching objectives, the role of ESP teacher and the training process to become an ESP teacher, the purpose of an ESP course and an ESP program.
We see a clear rationale, amongst the variety of contradicting views on ESP policy, in coming to an agreement finally that ESP is the teaching of English to the learners who have specific goals and purposes: professional, academic or scientific.
The article analyses the main roles and functions of teachers of foreign languages for specific purposes. It outlines the general tasks and responsibilities of higher education teachers whose professional activity is multispectral and multifunctiona; it also analyses the ESP courses and their specific featuresБиблиографические ссылки
Hutchinson, T., Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A learner-centered approach. Cambridge: Cambridge University Press, 183. doi: 10.1017/cbo9780511733031
Abdelkareem, M. D. Teaching ESP in a Blended Learning Setting. Available at: http://www.qou.edu/english/conferences/firstNationalConference/pdfFiles/abdelkareem.pdf
Dudley-Evans, T. (1998). Developments in English for Specific Purposes: A multi-disciplinary approach. Cambridge: Cambridge University Press, 301.
Strevens, P.; Tickoo, M. (Ed.) (1988). ESP after twenty years: A re-appraisal. ESP: State of the art. SEAMEO Regional Language Centre, 1–13.
Basturkmen, H. (2010). Developing Courses in English for Specific Purposes. Palgrave: Macmillan, London, 157. doi: 10.1057/9780230290518
Basturkmen, H. (2005). Ideas and Options in English for Specific Purposes. London: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers, 183. doi: 10.4324/9781410617040
Stern, H. H.; Allen, P., Harley, B. (Eds.) (1992). Issues and options in language teaching. Oxford: Oxford University Press, 404.
Johns, A. M., Dudley-Evans, T. (1997). English for Specific Purposes: International in Scope, Specific in Purpose. TESOL Quarterly, 25 (2), 297. doi: 10.2307/3587465
Mohammad, K. A. (2014). The ESP Teacher: Issues, Tasks and Challenges. English for Specific Purposes World, 15 (42). Available at: http://www.esp-world.info/Articles_42/Documents/Ahmed.pdf
Jendrych, E., Wisniewska, H. ESP: How to design challenging tasks for adult learners. Pixel. Available at: http://conference.pixel-online.net/ICT4LL2010/common/download/Proceedings_pdf/CLIL01-Jendrych,Wisniewska.pdf
Stern, H. H.; Johnson, K. (Ed.) (1989). Seeing the wood AND the trees: some thoughts on language teaching analysis. The second language curriculum. Cambridge: Cambridge University Press, 207–221. doi: 10.1017/cbo9781139524520.015
Douglas, D.; Paltridge, B., Starfield, S. (Eds.) (2013). Needs Analysis and Curriculum Development. Oxford: Wiley Blackwell, 207–221.
Milevica, B. (2006). Teaching Foreign Language for Specific Purposes: Teacher Development. Convention Center Bernardin Portorož, Slovenia, 487–793. Available at: http://www.pef.uni-lj.si/atee/978-961-6637-06-0/487-493.pdf
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2016 Svitlana Grynyuk
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.
Наше издание использует положения об авторских правах Creative Commons CC BY для журналов открытого доступа.
Авторы, которые публикуются в этом журнале, соглашаются со следующими условиями:
1. Авторы оставляют за собой право на авторство своей работы и передают журналу право первой публикации этой работы на условиях лицензии Creative Commons CC BY, которая позволяет другим лицам свободно распространять опубликованную работу с обязательной ссылкой на авторов оригинальной работы и первую публикацию работы в этом журнале.
2. Авторы имеют право заключать самостоятельные дополнительные соглашения, которые касаются неэксклюзивного распространения работы в том виде, в котором она была опубликована этим журналом (например, размещать работу в электронном хранилище учреждения или публиковать в составе монографии), при условии сохранения ссылки на первую публикацию работы в этом журнале .