Концептуальні стратегії дослідження медіа-арту як сучасної культурної практики
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2017.111902Ключові слова:
медіа-арт, віртуальна реальність, культурна практика, технообраз, медіатекст, культурна комунікація, життєвий світАнотація
Проаналізовано особливості впливу сучасних інформаційно-комунікаційних технологій та технологій віртуальної реальності на формування медіа-арту як інноваційної культурної практики. Розглянуто можливість екстраполювати феноменологічну проблематику А. Шютца до аналізу інтерактивної специфіки медіа-арту як форми культурної комунікації. Через залучення концепцій А. Коклен, В. В. Бичкова, Н. Б. Маньковської проаналізовано особливості дискурсивно-діалогових форм медіа-арту як нових стратегій художньо-естетичної комунікації, що пов’язані із використанням технології віртуальної реальності
Посилання
Catricala, V. (Ed.) (2015). Media Art. Towards a New Definition of Arts in the Age of Technology. Available at: http://www.academia.edu/11185472/Media_Art._Towards_a_New_Definition_of_Arts_in_the_Age_of_Technology
Agafonova, N. (2011). Morfologiya Digital Art: aktualizatsiya iskusstvovedcheskogo podkhoda. Iskusstvo i kultura, 2 (2), 40–45.
Bychkov, V. V., Mankovskaya, N. B. (2006). Virtualnaia realnost’ kak fenomen sovremennogo iskusstva art. Aestetika: Vchera. Segodnya. Vsegda, 2, 32–61.
Bychkov, V. V., Mankovskaya, N. B. (2011). Iskusstvo technogennoi civilizacii v zerkale estetiki. Voprosy filosofii, 4, 62–72.
Prudenko, Ya. D. (2011). Instytualizatsiia ukrainskoho mediamystetstva (vid pochatku 90-kh rr. do sohodni). Kulturolohichna dumka, 4, 159–165.
Stetsenko, L. L. (2013). Suchasna ukrainska estetyka: do vyznachennia tendentsii rozvytku. Humanitarnyi chasopys, 2, 55–62.
Fed, V. A. (2014). Kulturna praktyka v ontohnoseolohichnykh vymirakh. Visnyk Donbaskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia: Sotsialno-filosofski problemy rozvytku liudyny i suspilstva, 3, 33–41.
Nemchenko, L. M. (2015). Sovremennyie hudozhestvennyie praktiki: perekodirovaniie publichnykh prostranstv. Topografii populiarnoi kultury. Moscow: Novoe lyteraturnoe obozrenye, 339–356.
Tribe, M., Reena, J. (2009). New Media Art. Koln: Taschen, 96.
Schutz, A. (2003). O mnozhestvennosti realnostei. Sociologicheskoe obozreniie, 3 (2), 3–35.
Schutz, A. (1988). Struktura povsednednogo myshleniia. Sociologicheskiie issledovaniia, 2, 129–137.
Mankovskaya, N. B. (2000). Estetika modernisma. Saint Petersburg: Altetheia, 347.
Cauquilen, A. (2002). Estetika pered litsom technoobraza. Dekorativnoe iskusstvo, 1, 67–70.
Mankovskaya, N. B., Bychkov, V. V. (2011). Sovremennoe iskusstvo kak fenomen technoennoi civilisacii. Moscow: VGIK, 208.
Burrio, N. (1999). Estetika vzaimodeystviya. Hudozhestvennyy zhurnal, 28-29. Available at: http://www.guelman.ru/xz/362/xx28/x2808.htm
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Yuliia Shevchuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.