Компетентнісний підхід до формування сучасного журналіста в умовах модернізації освіти

Автор(и)

  • Yury Radchenko Харківський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету вул. Клочківська, 202, м. Харків, Україна, 61045, Україна https://orcid.org/0000-0002-2009-8653
  • Viktoria Marenych Харківський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету вул. Клочківська, 202, м. Харків, Україна, 61045, Україна https://orcid.org/0000-0003-4136-4583

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2019.168893

Ключові слова:

компетентнісний підхід, сучасний журналіст, модернізація освіти, компетенція, компетентність, духовна культура

Анотація

Проаналізовано процес формування сучасного журналіста. Виявлено сутність компетентнісного підходу до професійної підготовки журналістів в умовах модернізації освіти. Окреслено найбільш важливі шляхи формування професійних навичок журналістів в процесі журналістської освіти, орієнтованого на успіх. Розкрито нерозривний зв'язок пізнавального, практичного та аксіологічного компонентів в системі журналістської освіти, яка свідчить про відповідність сформованої практики підготовки журналістів сучасній парадигмі освіти

Біографії авторів

Yury Radchenko, Харківський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету вул. Клочківська, 202, м. Харків, Україна, 61045

Кандидат економічних наук, професор

Viktoria Marenych, Харківський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету вул. Клочківська, 202, м. Харків, Україна, 61045

Кандидат юридичних наук, доцент

Кафедра журналістики і реклами

Посилання

Rizun, V. V. (2011). Ideia zhurnalistskoi osvity v konteksti dyskursu pro universytet. Ideia universytetu: suchasnyi dyskurs. Kyiv, 37–38.

Beliaeva, L. A. (2010). Uspekh kak tsel i tsennost obrazovaniia. Poniatiinyi apparat pedagogiki i obrazovaniia, 6, 184–191.

Aleksandrov, L. G., Artishevskaia, T. M., Zagidullina, M. V. et. al.; Zagidullina, M. V., Fateevoi, I. A. (Eds.) (2007). Integratsiia nauchnykh distsiplin v zhurnalistskom obrazovanii. Cheliabinsk: Cheliab. gos. un-t., 230.

Prozorov, V. V.; Lazutina, G. V. (Ed.) (2011). Nenasytnaia professiia (kak sochetat v obrazovatelnom protsesse dva kliuchevykh glagola – «uchit» i «uchitsia»? Sovremennoe zhurnalistskoe obrazovanie: kompetentnostnyi podkhod. Moscow: MediaMir, 213–223

Ushakova, N. V.; Lazutina, G. V. (Ed.) (2011). Problemy razrabotki programm podgotovki zhurnalistov na osnove gosudarstvennykh obrazovatelnykh standartov tretego pokoleniia. Sovremennoe zhurnalistskoe obrazovanie: kompetentnostnyi podkhod. Moscow: MediaMir, 92–94.

Zubrytska, M. (Ed.) (2002). Ideia Universytetu: Antolohiia. Lviv: Litopys, 21.

Raspopova, S. S.; Lazutina, G. V. (Ed.) (2011). Dostich kompetentnosti, chtoby formirovat kompetentsii (dva rakursa kompetentnostnogo podkhoda). Sovremennoe zhurnalistskoe obrazovanie: kompetentnostnyi podkhod. Moscow: MediaMir, 13–19

Paglinawan, W. M. C. (2018). Journalistic Writing Competencies of AB Communication Students: Basis for Development of Training Manual in Journalism. Global Media Journal, 16 (31), 144.

Aporbo, R. (2015). Course of Study in Journalism. Manila: Division of City Schools.

Kornev, M. S. (2014). Understanding journalism: chto takoe «zhurnalistika» v sovremennom tsifrovom prostranstve? Zhurnalist. Sotsialnye kommunikatsii, 4, 20–27.

Kustov, Iu. A., Isakova, T. B. (2012). Samostoiatelnaia rabota kak sredstvo formirovaniia sotsialno-professionalnoi kompetentnosti lichnosti. Poniatiinyi apparat pedagogiki i obrazovaniia, 7, 351–361.

Sablina, T. A.; Lazutina, G. V. (Ed.) (2011). Aktualizatsiia subektivnoi pozitsii kak faktor razvitiia professionalnoi kultury studenta-zhurnalista. Sovremennoe zhurnalistskoe obrazovanie: kompetentnostnyi podkhod. Moscow: MediaMir, 25–32.

Vartanova, Е., Azhgikhina, M. (2011). Dialogi o zhurnalistike. Moscow: Fak. zhurnalistiki MGU im. M. V. Lomonosova, 96.

Benin, V. L., Frolov, O. V. (2012). Kulturnaia sostavliaiushchaia kompetentnostnogo podkhoda. Poniatiinyi apparat pedagogiki i obrazovaniia, 7, 117–125.

Tikhomirov, V. A. (2014). Glavnym merilom prigodnosti k zhurnalistike stanovitsia … rubl. Zhurnalist. Sotsialnye kommunikatsii, 4, 77–82.

Sheridan Burns, L. (2004). A reflective approach to teaching journalism. Art, Design & Communication in Higher Education, 3 (1), 5–16. doi: http://doi.org/10.1386/adch.3.1.5/0

Shesterkina, L. P., Belova, L. I. (2014). K «idealnomu» zhurnalistu – cherez studencheskuiu praktiku (metodicheskoe esse). Zhurnalist. Sotsialnye kommunikatsii, 4, 83–103.

Radchenko, Iu. (2014). Dlia Vooruzhennykh sil Ukrainy sozdaetsia vse samoe luchshee, dlia inozakazchikov – v ramkakh tekhnicheskogo zadaniia. Defense Express, 1, 6–13.

Zgurets, S. (2014). O planakh. Defense Express, 1, 1

Samus, M. V. (2014). V fokuse – glavnyi aviatsionnyi forum Persidskogo zaliva. Defense Express, 1, 21–29.

Kopchak, V. (2014). Ukrainskii srez. Defense Express, 1, 31–33.

Nebotov, P. (2014). Na etom neprostom dlia nas rynke mozhno i nuzhno rabotat. Defense Express, 1, 34–36.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-30

Номер

Розділ

Соціальні комунікації