Интерпретативные теории как теоретический фундамент для визуальной социологии
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.48250Ключові слова:
визуальная социология, визуальные методы, интерпретативные теории, феноменология, драматургическая социология, этнометодологияАнотація
В статье рассматриваются феноменология, драматургическая социология и этнометодология как теоретическая основа для визуальных исследований в социологии. Визуальную социологию и указанные теоретические подходы объединяет внимание к повседневности и конструированию межличностных взаимодействий социальных акторов. Так, визуальные методы социологии служат методами сбора и анализа визуальных данных, а перечисленные выше интерпретативные подходы – теоретической основой
Посилання
Benyamin, V. (2013). Kratkaya istoriya fotografii [A short history of photography]. «Ad Marginem Press». Moscow, 144.
Shtompka, P. (2007). Vizualnaya sotsiologiya. Fotografiya kak metod issledovaniya [Visual sociology. Photography as the method of investigation]. Logos. Moscow, 200.
Gillian, R. (2001). Visual Methodologies: An Introduction to the Interpretation of Visual Materials. Sage. London, 229.
Emmison, M., Smith, Ph. (2007). Researching the Visual: Images, Objects, Contexts and Interactions in Social and Cultural Inquiry. Sage Publications. London; Thousand Oaks; New Delhi, 242.
Ball, M., Smith, Gr. (1992) Analyzing visual data. Sage. London.
Banks, M. (2001). Visual Methods in Social Research. Sage. London, 219.
Golovakha, E. (2004). Sociological knowledge: specific, scientific criterias and the perspective of development. Sociology: theory, methods, marketing, 1, 5–14.
Grady, J. (2001). Becoming a Visual Sociologist. Sociological Imagination, 38 (2–3), 81.
Yadov, V. (1991). Strategies and methods of qualitative data analysis. Sotsiologiya: 4M, 1, 14–31.
Harper, D. (1988). Visual sociology: Expanding sociological vision. Am Soc, 19 (1), 54–70. doi: 10.1007/bf02692374
Batayeva, Y. (2013). Vidimoye obshchestvo. Teoriya i praktika sotsialnoy vizualistiki [Visible society. Theory and practice of social vizuality]. FLP Lysenko I. B. Kharkiv, 349.
Merlo-Ponti, M.; Vdovina, S., Fokin, S. (Eds.) (1999). Phenomenology of Perception (1945). Sankt Petersburg: Nauka, 603.
Demchenko, L., Goncharov, N. (2012). The phenomenology of perception and the concept of physicality as an alternative to disclosure of the specifics of subjectivity in the philosophy of Merleau-Ponty. Bulletin of the Orenburg State University, 7, 12–23.
Biernoff, S. (2005). Carnal Relations: Embodied Sight in Merleau-Ponty, Roger Bacon and St Francis. Journal of Visual Culture, 4 (1), 39–52. doi: 10.1177/1470412905050889
Goffman, E. (1956). The Presentation of Self in Everyday Life. Doubleday. New York, 163.
Kovalev, A. (2001). Erving Goffman's "Social drama" in the context of the history of sociological thought. Novoye i staroye v teoreticheskoy sotsiologii, 2, 22–43.
Garfinkel, G. (2003). What is ethnomethodology? Sotsiologicheskoye obozreniye, 3 (4), 3–25.
Chernova, I. (1994). Ethnomethodology in the context of formation. Sociology: theory, methods, marketing, 4, 62–69.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Виктория Юрьевна Солдатова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.