Обгрунтування структури та змісту соціально-комунікативної компетентності

Автор(и)

  • Оксана Анатоліївна Ковальова Інститут обдарованої дитини НАПН України вул. Артема, 52-д, м. Київ, Україна, 04053, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.54904

Ключові слова:

соціальна компетентність, комунікативна компетентність, соціально-комунікативна компетентність, компетенції, структурні елементи компетенції

Анотація

У статті проводиться аналіз наукових підходів до розуміння та визначення структури соціальної, комунікативної та комплексної соціально-комунікативної компетентності. Автор робить спробу дати власні визначення цим поняттям та створити структурну модель соціально-комунікативної компетентності. На основі власної структурної моделі та поширеного розуміння структури компетенції автор описує кожний компонент соціально-комунікативної компетентності в заключній таблиці

Біографія автора

Оксана Анатоліївна Ковальова, Інститут обдарованої дитини НАПН України вул. Артема, 52-д, м. Київ, Україна, 04053

Науковий співробітник сектору соціалізації

Відділ проектування розвитку обдарованості

Посилання

Kobljanskaja, E. V. (1995). Psihologicheskie aspekty social'noj kompetentnosti. Sankt-Peterburg, 210.

Romek, V. G. (1999). Uverennost' v sebe: jeticheskij aspekt. Zhurnal prakticheskogo psihologa, 9, 10.

Prjamikova, E. V. (2009). Social'naja kompetentnost' shkol'nikov: smysly i praktiki. Sociologicheskie issledovanija, 7, 126–132.

Kunicyna, V. N. (1995). Social'nyj intellekt i social'naja kompetentnost'. B. G. Anan'ev i leningradskaja shkola v razvitii sovremennoj psihologii. Sankt-Peterburg.

Belickaja, G. Je. (1995). Social'naja kompetencija lichnosti. Soznanie lichnosti v krizisnom obshhestve. Moscow, 42–57.

Dement'eva, I., Zubareva, N. (2003). Stepen' social'noj otvetstvennosti podrostkov v polnoj i nepolnoj sem'e. Vospitanie shkol'nikov, 10, 13–17.

Pozdnjakov, A. V. (2002). Pedagogicheskie uslovija formirovanija social'noj zrelosti starsheklassnikov. Kursk, 248.

Savignon, S. J. (1997). Communicative Competence: Theory and Classroom Practice. New York: McGraw-Hill, 272.

Canale, M., Swain, M. (1980). Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing. Applied Linguistics, I (1), 1–47. doi: 10.1093/applin/i.1.1

Izarenkov, D. I. (1990). Bazisnye sostavljajushhie kommunikativnoj kompetencii i ih formirovanie na prodvinutom jetape obuchenija studentov-nefilologo. Russkij jazyk za rubezhom, 4, 54–60.

Bell, R. T.; Shvejcera, A. D. (Ed.) (1980). Sociolingvistika: Celi, metody, problemy. Moscow: Mezhdunarodnye otnoshenija, 50.

Vjatjutnev, M. N. (1977). Kommunikativnaja napravlennost' obuchenija russkomu jazyku v zarubezhnyh shkolah. Russkij jazyk za rubezhom, 6, 38–45.

Kas'jan, V. I. (2008). Filosofija: vidpovidi na pytannja ekzamenacijnyh biletiv. Kyiv: Znannja, 348.

Moskalenko, V. V. (2005). Social'na psyhologija. Kyiv: Centr navchal'noi' literatury, 624.

Moskalenko, V. V. (2007). Psyhologija social'nogo vplyvu. Kyiv: Centr uchbovoi' litera tury, 448.

Kornjev, M. N., Kovalenko, A. B. (1995). Social'na psyhologija. Kyiv, 304.

Borisnjov, S. V. (2003). Sociologija kommunikacii: Ucheb. posobie dlja vuzov. Moscow: JuNITI-DANA, 14.

Verderber, R., Verderber, K. (2003). Psihologija obshhenija. Sankt-Peterburg.: Prajm- Evroznak, 320.

Andreeva, G. M. (1981). Princip dejatel'nosti i issledovanie obshhenija. Obshhenie i dejatel'nost'. Praga.

Leont'ev, A. N. (1972). Problemy razvitija psihiki. Moscow: Iz-vo MGU, 575.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-11-29

Номер

Розділ

Педагогічна освіта