Художньо-творчий розвиток молодших школярів у процесі трудового навчання
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.63862Ключові слова:
творчість, художньо-творчий розвиток, молодший шкільний вік, декоративно-ужиткове мистецтвоАнотація
Стаття присвячена актуальній проблемі художньо-творчого розвитку молодших школярів у процесі трудового навчання. На основі експериментального дослідження розглядається сучасний стан художньо-творчого розвитку учнів у початковій школі. Визначено критерії художньо-творчого розвитку молодших школярів у процесі трудового навчання.
Обґрунтована педагогічна доцільність художньо-творчого підходу у роботі з молодшими школярами
Посилання
Klepikov, O. I. (1991). Tvorchist: istyna, krasa, blaho [Creativity: truth, beauty, good]. Kyiv: Znannya, 48.
Kucheryavyi, I. T., Klepikov, O. I. (2000). Tvorchist – osnova rozvytku potentsiynykh dzherel osobystosti [Creativity – the basis of potential sources of identity]. Kyiv: Vyshcha shkola, 288.
Romenets, V. A. (2001). Psykholohiya tvorchosti [Creativity psychology]. Kyiv: Lybid, 286.
Parnuk, M. A. (1967). Determinizm dialekticheskogo materializma [Determinism of dialectical materialism]. Kyiv: Naukova dumka, 260.
Suhomlinskiy, V. A. (1979). Izbrannye proizvedeniya [Selected works]. Vol. 4. Kyiv: Rad. shkola, 669.
Kan-Kalik, V. A., Nikadirov, N. D. (1990). Pedagogicheskoe tvorchestvo [Teacher creativity]. Moscow: Pedagogika, 144.
Lozova, V. I. (2001). Tsilisnyy pidkhid do formuvannya piznavalnoyi aktyvnosti shkolyariv [A holistic approach to the formation of the cognitive activity of students]. Kharkiv: OBS, 164.
Melyk-Pashaev, A. A. (1998). Ob istochnike sposobnosti cheloveka k khudozhestvennomu tvorchestvu [On the source of the human capacity for artistic creativity]. Voprosy psikholohiyi, 1, 76–78.
Molyako, V. A. (1994). Problemy psikholohiyi tvorchestva i razrabotka podkhoda k izucheniyu odaronnosti [Problems of psychology of creativity and the development of an approach to the study of giftedness]. Voprosy psikholohiyi, 5, 86–95.
Voronuk, I. (2003). Psyhologichni osoblyvosti realizatsii tvorchogo potentsialu molodshyh shkolariv [Psychological characteristics realize the creative potential of younger students]. Kyiv, 23.
Masol, L. M. (2006). Metodyka navchannya mystetstva u pochatkoviy shkoli [Methods of teaching art at primary school]. Kharkiv: Ranok, 130.
Savenkov, A. I. (1999). Detskaya odaronnost: razvitie sredstvami iskusstva [Children's genius: the development of means of art]. Moscow: Pedagogicheskoe obshhestvo Rossii, 220.
Tymenko, V. P. (1997). Programa integrovanogo kursu “Hudozna pratsa” (1–4 kl.) [The program is integrated course "Artistic work" (1–4 cl.)]. Pochatkova shkola, 8, 45–51.
Vitkovskaya, N. S., Scherbo, A. B., Dzola, D. N. (1985). Formirovanie esteticheskoy kultury mladshyh shkolnikov: iz opyta raboty [Formation of aesthetic culture of younger schoolboys: from experience]. Kyiv: Radanska shkola, 134.
Demchenko, I. (2002). Tvorchyy rozvytok molodshykh shkolyariv zasobamy obrazotvorchoho mystetstva [Creative development of younger schoolboys means of the fine arts]. Ridna shkola, 6, 62–64.
Savchenko, O. Y. (1999). Dydaktyka pochatkovoyi shkoly [Didactic Primary School]. Kyiv: Geneza, 368.
Tarasenko, G. S. (2003). Parostok. Metodyka humanistychnogo vykhovannya molodshykh shkolyariv zasobamy pryrody [Sprout. Methodology of Art Education primary school children]. Ternopil: Navchal'na kniga – Bogdan, 144.
Scherbo, A. B. (1983). Formirovanie u mladshyh shkolnikov sposobnostey k hudozestvenno-esteticheskoy deyatelnosti [Formation at younger schoolboys of abilities to is art-aesthetic activity]. Kyiv, 48.
Kucheruk, D. (1989). Estetika truda: tsennostnye otnosheniya, tvorchestvo, chelovek [Labour Aesthetics: valuable relationships, creativity, man]. Kyiv: Vyshcha shkola, 152.
Lihachov, B. T. (1985). Teoriya esteticheskogo vospitaniya shkolnikov [The theory of aesthetic education]. Moscow: Prosveschenie, 176.
Tsapok, V. A. (1989). Tvorchestvo (Filosofskiy aspect problemy) [Creation (The philosophical aspect of the problem)]. Kishinev, 98.
Vygotskiy, L. S. (1991). Tvorchesyvo I voobrazenie v detskom vozraste [Creativity and imagination in childhood]. Moscow: Prosveschenie, 93.
Salchenok, N. V. (1999). Psikhologiya khudozhestvennogo tvorchestva [Psychology of art]. Minsk: Kharvest, 752.
Yakobson, P. M. (1964). Psihologia hudozestvennogo vospriyatia [Psychology of artistic perception]. Moscow: Prosveschenie, 85.
Levchenko, G. E., Voloshhuk, І. S., Zagajkevich, L. V. (1990). Osnovy dyzaynu: navchalna programa [Design Basics]. Kyiv: UNDIP, 12.
Madzigon, V. M. (2005). Vymogy naukovo-tehnichnogo progresu do zmistu i harakteru trudovoi politehnichnoi pidgotovky uchiv [Requirements of scientific and technological progress to the content and nature of the job training]. Molod i rynok, 3 (13), 5–9.
Thorzevskyy, D. O. (1972). Dydaktyka trudovogo navchanna [Didactics labor training]. Kyiv: Radanska shkola, 224.
Starovoit, L. V. (2015). Khudozhnye konstruyuvannya z paperu ta kartonu [The artistic design of paper and paperboard]. Vinnytsya: FOP Korzyn D. Ju., 168.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Леся Василівна Старовойт
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.