Рецепція традиційного образу Дон Жуана в сучасній українській драматургії

Автор(и)

  • Marija Gutsol Івано-Франківський національний медичний університет вул. Галицька 2, м. Івано-Франківськ, Україна, 276008, Україна https://orcid.org/0000-0002-8970-8835

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.84548

Ключові слова:

традиційний сюжет, інтертекстуальність, Текст, деконструкція, гра

Анотація

У цій статті автором досліджено традиційний сюжет (ТСО) про Дон Жуана, що репрезентує у п’єсі «Заповіт цнотливого бабія» сучасний український драматург Анатолій Крим. Розглянуто рівні деконструкції традиційних образів та сюжетів, особливості постмодерної поетики: інтертекстуальність, іронічність та пародійність, гра. Тут закцентовано увагу на значенні Тексту як постмодерної парадигми, що визначає процес трансформації традиційних сюжетів у сучасній національній літературі

Біографія автора

Marija Gutsol, Івано-Франківський національний медичний університет вул. Галицька 2, м. Івано-Франківськ, Україна, 276008

Кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри

Кафедра мовознавства

Посилання

Volkov (2004). Traditional plots and images: Research. Chernivtsi: City, 445.

Nenadkevych, E. (2002). Ukrainian version of the World theme of Don Juan in historical and literary perspective. Don Juan in the world context. Kyiv: Fact, 7–40.

Gasset, J. O. (2012). Reflections on Don Quixote. Kyiv: Spirit and Letter, 216.

Krym, A. (2001). Chaste womanizer’s will: Plays. Kyiv: Ukr. Writer, 448.

Novokhatskiy, D. I. (2003). The servant of the owner? The main areas of interaction between images of Don Juan and his servant. Humanities, 166–170.

Shalahinov, B. R. (2004). Foreign literature from antiquity to the beginning of the XIX century. Historical and aesthetic essay. Kyiv: Academy, 222–262.

Nyamtsu, A.; Hrom'yak, R. T. (Ed.) (2002). The image of Don Juan in world literature, moral-psychological antinomies of the behavioral and axiological complexes. Ternopil: Editorial and Publishing Department TDPU, 331.

Erll, A. (2011). Traumatic pasts, literary afterlives, and transcultural memory: new directions of literary and media memory studies. Journal of Aestetics and Culture, 3, 1–3. doi: 10.3402/jac.v3i0.7186

Fukuyama, F. (1992).The End of History the Last Man. New York: Free Press, 416.

Nora, P. (1989). Between Memory and History: Les Lieux de Mémoire. Representations, 26, 7–24. doi: 10.2307/2928520

Mazlish, B. (2006). The new global history. New York: Routledge, 131.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-11-30

Номер

Розділ

Філологічні науки