Деякі аспекти процедури надання адміністративних послуг у сфері справляння податків і зборів

Автор(и)

  • Yehor Bulychov Університет митної справи та фінансів вул. Володимира Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000, Україна
  • Yevhen Leheza Університет митної справи та фінансів вул. Володимира Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000, Україна https://orcid.org/0000-0001-9134-8499

DOI:

https://doi.org/10.15587/2523-4153.2020.198659

Ключові слова:

нормативно-правовий акт, процедура надання адміністративних послуг у сфері справляння податків і зборів

Анотація

Наукова стаття присвячена характеристиці процедури надання адміністративних послуг у сфері справляння податків і зборів. В Україні на сьогоднішній час процедури надання адміністративних послуг у сфері справляння податків і зборів потребує удосконалення. Адже в Законі Україні «Про адміністративні послуги» характеристика механізму процедури надання адміністративних послуг у сфері справляння податків і зборів містить тільки формальні аспекти та має відсильний характер щодо інших нормативно-правових актів, що, у свою чергу, призводить до власного і доволі протилежного тлумачення норм суб’єктами публічної адміністрації.

Щодо напрямів удосконалення процедури надання адміністративних послуг у сфері справляння податків і зборів є: розроблення та прийняття Закону України «Про адміністративні процедури»; розмір оплати за види електронних послуг мають визначатись виключно у законах, а не у підзаконних нормативно-правових актах; розробити та прийняти Закон України «Про адміністративний збір», у якому має бути уніфіковано назву плати за адміністративні послуги; необхідно визначити єдині розміри адміністративних зборів для всіх видів адміністративних послуг.

Встановлено стадії процедури надання адміністративних послуг у сфері справляння податків і зборів: 1) прийняття документів та заяви, її реєстрація у встановленому відповідно до Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 року № 1242; 2) перевірка повноти, комплектності документів, достовірності наданих відомостей, що може проводитися і шляхом огляду та фотографування складських об’єктів, прилеглої території, перевірки відповідності складських об’єктів відомостям, зазначеним у доданих до заяви про надання дозволу документах. За результатами «фактичної» перевірки складається акт. Строк перевірки як документів, так і відповідності майбутніх об’єктів провадження дозвільної діяльності є загальним та не повинен перевищувати 10 робочих днів дня реєстрації заяви; 3) прийняття рішення про надання дозволу або відмову у видачі дозволу, оформлення відповідного рішення наказом, що відбувається у строк не більше 3 робочих днів з дня складання акта; 4) реєстрація об’єкта дозвільної діяльності у відповідному Реєстрі; 5) надсилання заявнику витягу з Реєстру

Біографії авторів

Yehor Bulychov, Університет митної справи та фінансів вул. Володимира Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000

Аспірант

Кафедра адміністративного та митного права

Yevhen Leheza, Університет митної справи та фінансів вул. Володимира Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000

Доктор юридичних наук, професор

Кафедра адміністративного та митного права

Посилання

  1. Priymachenko, D. V. (2010). Administrative services that given custom bodies: state and prospects. Bulletin of the Academy of Customs Service of Ukraine. Law series, 2 (5), 6–12.
  2. On Administrative Services (2012). Law of Ukraine No. 5203-VI. 06.09.2012. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/5203-17
  3. Tymoshchuk, V. P. (2003). Administratyvna protsedura ta administratyvni posluhy. Zarubizhnyi dosvid i propozytsii dlia Ukrainy. Kyiv: Fakt, 496.
  4. Averianov, V. B. (2005). Administratyvne pravo. Akademichnyi kurs Vol. 2. Kyiv: Yuryd. dumka, Osoblyva chastyna, 624.
  5. Pysarenko, H. M. (2006). Administratyvni posluhy v Ukraini: orhanizatsiino-pravovi aspekty. Odessa, 20.
  6. Mordvin, I. A. (2013). Administratyvni posluhy podatkovykh orhaniv Ukrainy. Kharkiv, 189.
  7. Sharov, Yu., Sukhinin, D. (2006). Udoskonalennia polityky i protsedur nadannia administratyvnykh posluh. Aktualni problemy derzhavnoho upravlinnia, 4 (26), 231–235.
  8. Tsyndria, V. M. (2011). Orhanizatsiino-pravovi zasady nadannia administratyvnykh posluh orhanamy vnutrishnikh sprav Ukrainy. Kyiv, 20.
  9. Fuhlevych, K. A. (2015). Administratyvni posluhy : poniattia, vydy, protsedurne rehuliuvannia. Odessa, 23.
  10. Sosnovyk, O. O. (2008). Diialnist orhaniv vnutrishnikh sprav shchodo nadannia administratyvnykh posluh: orhanizatsiino-pravovi pytannia. Kharkiv: Kharkivskyi natsionalnyi universytet vnutrishnikh sprav, 216.
  11. Pro litsenzuvannia vydiv hospodarskoi diialnosti (2015). Zakon Ukrainy No. 222-VIII. 02.03.2015. Vidomosti Verkhovnoi Rady, 23, 158.
  12. Mizhnarodna konventsiia pro sproshchennia i harmonizatsiiu mytnykh protsedur: vid 18.05.1973 (2011). Ofitsiinyi visnyk Ukrainy, 71, 727, 244.
  13. The Customs Code of Ukraine (2012). Zakon Ukrainy No. 4495-VI. 13.03.2012. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, 44-45, 46-47, 48, 552.
  14. Dubenko, S. D. (2008). Administratyvni posluhy orhaniv vykonavchoi vlady: teoretychni pidkhody do vyrishennia praktychnykh zavdan (na dopomohu slukhacham systemy pidvyshchennia kvalifikatsii derzhavnykh sluzhbovtsiv). Kyiv: NADU, 44.
  15. Pro zatverdzhennia Polozhennia pro sklady tymchasovoho zberihannia (2012). Nakaz Ministerstva finansiv Ukrainy No. 613. 28.05.2012. Ofitsiinyi visnyk Ukrainy, 62, 225, 2552.
  16. Pro diialnist mytnykh brokeriv (2015). Nakaz Ministerstva finansiv No. 693. 04.08.2015. Ofitsiinyi visnyk Ukrainy, 72, 230, 2394.
  17. Pro zatverdzhennia Poriadku nadannia skladskym obiektam statusu «mytnyi sklad» ta pozbavlennia takoho statusu (2012). Nakaz Ministerstva finansiv Ukrainy No. 835. 16.07.2012. Ofitsiinyi visnyk Ukrainy, 61, 135, 2491.
  18. Pro zatverdzhennia Poriadku podannia ta rozghliadu zaiav, nadannia, zupynennia dii, anuliuvannia dozvoliv na vidkryttia ta ekspluatatsiiu mahazynu bezmytnoi torhivli ta formy Zaiavy na vidkryttia ta ekspluatatsiiu mahazynu bezmytnoi torhivli (2012). Nakaz Ministerstva finansiv Ukrainy No. 692. 08.06.2012. Ofitsiinyi visnyk Ukrainy, 54, 139, 2184.
  19. Pro vporiadkuvannia vydachi subiektam pidpryiemnytskoi diialnosti litsenzii na pravo optovoi torhivli spyrtom etylovym i plodovym, alkoholnymy napoiamy ta tiutiunovymy vyrobamy (1999). Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy No. 500. 31.03.1999. Ofitsiinyi visnyk Ukrainy, 24.
  20. Pro Tymchasovyi poriadok vydachi litsenzii na pravo importu, eksportu spyrtu etylovoho, koniachnoho i plodovoho, alkoholnykh napoiv ta tiutiunovykh vyrobiv i rozdribnoi torhivli alkoholnymy napoiamy ta tiutiunovymy vyrobamy (1996). Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy No. 493. 13.05.1996. Uriadovyi kurier.
  21. On the State Regulation of Production and Circulation of Ethyl Alcohol, Cognac and Fruit Alcohols, Alcoholic Beverages and Tobacco Products (1995). Zakon Ukrainy No. 481/95-BP. 19.12.1995. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, 46, 345.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-10

Як цитувати

Bulychov, Y., & Leheza, Y. (2020). Деякі аспекти процедури надання адміністративних послуг у сфері справляння податків і зборів. ScienceRise: Juridical Science, (1 (11), 34–42. https://doi.org/10.15587/2523-4153.2020.198659

Номер

Розділ

Юридичні науки