Статистичне співвідношення між облікованими дорожньо-транспортними пригодами, адміністративними правопорушеннями у сфері дорожнього руху та кримінальними правопорушеннями проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту
DOI:
https://doi.org/10.15587/2523-4153.2022.254297Ключові слова:
кримінальні правопорушення проти безпеки руху та експлуатації транспорту, статистичне співвідношенняАнотація
Досліджено статистичне співвідношення між облікованими дорожньо-транспортними пригодами, адміністративними правопорушеннями у сфері дорожнього руху та кримінальними правопорушеннями проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту в Україні за 2015-2020 рр. Автор встановив, що до адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху слід відносити передбачені ст. ст. 121, 121-2, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 128-1, 129, 130, 133-1, 139 та 140 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а до кримінальних правопорушень проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту – ст. ст. 280, 286, 286-1, 287 та 291 Кримінального кодексу України.
Доведено, що статистичне співвідношення між адміністративними правопорушеннями у сфері безпеки дорожнього руху та кримінальними правопорушення проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту суттєво щорічно зростало з 2015 р. по 2020 р. (від 71:1 до 344:1). Середнє співвідношення адміністративних правопорушень та кримінальних правопорушень в Україні за шість років (2015-2020 рр.) становило – 209:1, а за чотири роки (2017-2020 рр.) – 274:1. Отримані дані по Україні є цікавими з точку зору їх невідповідності загальним тенденціям співвідношення адміністративних правопорушень та кримінальних правопорушень. Адже, збільшення кількості виявлених адміністративних правопорушень повинно свідчити про покращення роботи патрульної поліції у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху та, в свою чергу, призводити до відповідного зменшення рівня кримінальних правопорушень у цій сфері. Натомість, в Україні статистично не відбулося суттєвого зменшення кількості кримінальних правопорушень. Крім того, лише у 2019 р. Україна вийшла на оптимальний науково доведений середній показник в 300:1. Середнє співвідношення між кількістю адміністративних правопорушень у сфері дорожнього руху та кількістю ДТП в середньому за чотири роки (2017-2020 рр.) складало 1540:100. Статистика показує, що незважаючи на збільшення співвідношення адміністративних правопорушень та ДТП з кожним наступним роком, не відбулося зменшення кількості ДТП. Крім того, в середньому за чотири роки (2017-2020 рр.) на одне ДТП з постраждалими припадало 95 адміністративних правопорушень, на одну загиблу особу в результаті таких ДТП – 716 адміністративних правопорушень, а на одну травмовану особу – 76 адміністративних правопорушень. Середньостатистичне співвідношення за чотири роки (2017-2020 рр.) між ДТП та ДТП з постраждалими складає 6,19:1. Іншими словами, кожне 6-7 ДТП було з постраждалими. Позитивною тенденцією є збільшення такого співвідношення в останні роки
Посилання
- Kolb, O. G., Novosad, Iu. O. (2017). Concerning the content of some determinants which encounter and promote the crimes. Kelm: Knowledge, Education, Law, Management, 4 (20), 169–178. Available at: http://kelmczasopisma.com/viewpdf/3347
- Holovkin, B. (2020). About the Determination of Crime. Law Review of Kyiv University of Law, 1, 274–280. doi: http://doi.org/10.36695/2219-5521.1.2020.55
- Kvasha, O. O. (2017). Value philosophical category of causality in criminal law research: tradi-tion and modernity. Pravova derzhava, 28, 333–340. Available at: http://pravova-derzhava.org.ua/files/pravova-derjava.-vipusk-28-_2017_.pdf
- Golovkіn, B. M. (2020). Current and future criminology. Problems of Legality, 149, 168–184. doi: http://doi.org/10.21564/2414-990x.149.200724
- Antonian, Iu. M. (2004). Kriminologiia. Moscow: Logos, 448.
- Holovkin, B. M., Holina, V. V., Lysodied, O. V. et. al.; Holovkin, B. M. (Ed.) (2020). Kryminolohiia. Kharkiv: Pravo, 384.
- Luneev, V. V. (2005). Prestupnost XX veka: mirovye, regionalnye i rossiiskie tendentcii. Moscow: Volters Kluver, 912.
- Poltava, K. O. (2013). Kryminolohichna kharakterystyka ta zapobihannia avtotransportnym zlochynam, shcho pov’iazani iz zahybelliu liudei abo iz tiazhkym tilesnym ushkodzhenniam, v Ukraini. Kharkiv, 243.
- Kravtcov, A. Iu., Sirokhin, A. I., Skomorokhov, R. V., Shikhanov, V. N.; Luneev, V. V. (Ed.) (2011). Dorozhno-transportnaia prestupnost: zakonomernosti, prichiny, sotcialnyi kontrol. Saint Petersburg: Izd-vo "Iurid. tcentr Press", 474.
- Lawpoolsri, S., Li, J., Braver, E. R. (2007). Do Speeding Tickets Reduce the Likelihood of Receiving Subsequent Speeding Tickets? A Longitudinal Study of Speeding Violators in Maryland. Traffic Injury Prevention, 8 (1), 26–34. doi: http://doi.org/10.1080/15389580601009764
- Faílde-Garrido, J. M., Rodríguez-Castro, Y., González-Fernández, A., García-Rodríguez, M. A. (2021). Traffic Crimes and risky driving: The role of personality and driving anger. Current Psychology. doi: http://doi.org/10.1007/s12144-021-02634-2
- Jiang, Z.-H., Yang, X.-G., Sun, T., Wang, T., Yang, Z. (2021). Investigating the Relationship between Traffic Violations and Crashes at Signalized Intersections: An Empirical Study in China. Journal of Advanced Transportation, 2021, 1–8. doi: http://doi.org/10.1155/2021/4317214
- Novikov, O. (2019). Crimes against intellectual property: concept, types, current situation and development trends. Law Review of Kyiv University of Law, 3, 234–239. doi: http://doi.org/10.36695/2219-5521.3.2019.40
- Holovkin, B. M. (2021). Shchodo ob’iektyvnosti danykh pro stan bezpeky dorozhnoho rukhu v Ukraini. Protydiia zlochynnosti i koruptsii: mizhnarodni standarty ta dosvid Ukrainy. Kharkiv: Yurait, 12–19.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Oleg Novikov
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.