Сучасні бізнес-моделі компаній-посередників на ринку В2В

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33987/vsed.4(68).2018.193-202

Ключові слова:

бізнес-моделі, компанії-посередники, ринки В2В, платформні компанії, лінійні компанії, цифрова економіка

Анотація

У статті проаналізовано підходи до поняття «бізнес-модель», які використовуються у сучасній економіці. Обґрунтовано необхідність привнесення інновацій до існуючих бізнес-моделей в умовах цифрової економіки, особливо на ринках В2В. Акцентовано увагу на необхідності типізації бізнес-моделей, а саме, на екстравертному та інтровертному підході. Зміна функцій та ролі компаній-посередників в ланцюгах надання цінності спонукають до активного використання уже існуючих засобів переходу на нові форми взаємодії з усіма учасниками ринку. Уточнено відмінності в управлінні маркетинговою діяльністю підприємств при використанні платформного та лінійного підходу. Показано, як зміни управлінського підходу впливають на визначення критеріїв ефективності діяльності: від зростання прибутку до зростання кількості контактів та транзакцій в організаціях, побудованих на принципах платформи. Виявлено, що змінюється сам підхід до ролі користувачів у процесі купівлі та їх сегментації – вони стають основними активами компаній з платформними бізнес-моделями, так як самі володіють необхідними ресурсами і надають їх у користування іншим учасникам. Основні завдання платформного маркетингового управління полягають у вирішенні за рахунок якого сегменту та транзакції компанія зможе отримувати прибуток та у забезпеченні такого середовища, де користувачі зможуть зручно реалізувати своє прагнення до взаємодії на ринку. Запропоновано формування цілісних ланцюгів надання цінності на базі нових бізнес-моделей, які створюються під впливом інформаційних технологій та трендів руху сучасної економіки. Обґрунтовано доцільність привнесення в уже існуючі бізнес-моделі елементів платформного типу управління, які сприятимуть створенню нових можливостей для посередницьких структур.

Біографія автора

Tatyana Fedorova, Одеський національний економічний університет

Тетяна Олександрівна Федорова

aспірант кафедри маркетингу

Посилання

Why business models matter? available at: https://hbr.org/2002/05/why-business-models-matter.

Lewis, M. (2004). Newest novelty. History of Silicon Valley. Trans. from Eng. [Noveyshaya novinka. Istoriya Silikonovoy doliny; per. s angl.], Olimp-Biznes, Moskva, 384 s. [in Russian]

Osterwalder, A., Pigneur, Y. (2017). Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. Trans. from Eng. 8th ed. [Postroenie biznes-modeley: nastolnaya kniga stratega i novatora; рer. s angl.], Alpina Pablisher, Moskva, 288 s. [in Russian]

Chesbrough, H. (2008). Open business models. Trans. from Eng. [Otkrytye biznes-modeli; per. s angl.], Pokolenie, IP-menedzhment, Moskva, 254 s. [in Russian]

Alstyne, M., Parker, G., Sangeet, P. Ch. (2017). Network effect as a new engine of economy. Collection of articles on how business develop in a change era [Setevoy effekt kak novyy dvigatel ekonomiki. Sbornik statey kak razvivat biznes v epokhu izmeneniy], Harvard Business Review No 2, Rossiya, s. 27–31 [in Russian]

Parker, G., Alstyne, M., Choudary, S. (2017). Platform revolution: how networked markets are transforming the economy – and how to make them work for you. Trans. from Eng. [Revolyutsiya platform; per. s angl.], MIF, Moskva, 321 s. [in Russian]

Kotler, Ph. (2002). Marketing management: Millennium edition. 10th ed. [Marketing-menedzhment v novom tysyacheletii; per. s angl.], Piter, Sankt-Peterburg, 750 s. [in Russian]

Soolyatte, A. Business models of companies: definition, evolution, classification [Biznes-modeli kompaniy: opredelenie, evolyutsiya, klassifikatsiya], available at: http://www.klubok.net/article2302.html [in Russian]

Levi, M. (2010). The genius to order. Easy way to find the creative solutions and ideas. Trans. from Eng. [Genialnost na zakaz. Legkiy sposob poiska nestandartnykh resheniy i idey; per. s angl.], Mann, Ivanov, Farber; Eksmo, Moskva, 123 s. [in Russian]

Lytovchenko, I. L. (2011). Genesis and evolution of information marketing concept: monograph [Genezis i evolyutsiya informatsionnoy kontseptsii marketinga: monografiya], Naukova dumka, Kyiv, 200 s. [in Russian-Ukrainian]

Fedorova, T. A. (2015). Fundamentals of project management based on the marketing business model 3.0 [Osnovy upravleniya proektami na baze marketingovoy biznes-modeli 3.0], Naukovyi visnyk Hersonskoho derzhavnoho universytetu, No. 13. Ch. 4, s. 91–96 [in Russian-Ukrainian]

Lytovchenko, I. L. (2011). Market researches of B2B market in Internet environment [Marketynhovi doslidzhennia rynku B2B v Internet-seredovyshchi], Visnyk social'no-ekonomichnyh doslidzhen', ODEU, Odesa, Vyp. 41, Ch. 2, s. 76–83 [in Ukrainian]

Lytovchenko, I. L. (2018). Market in the digital economy conditions. Ed. by A. V. Babkina [Rynok v uslovviyakh tsyfrovoy ekonomiki], Trudy nauch.-prakt. konf. «Tsyfrovaya ekonomika i Industriya 4.0: novye vyzovy». Pod. red. A. V. Babkyna. Sankt-Peterburgskiy politekhnicheskiy universitet im. Petra Velykogo, Sankt-Peterburg, s. 291–295. DOI: 10.18720/IEP/2018.1/39.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-27

Номер

Розділ

МАРКЕТИНГ, ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ