Сучасні бізнес-моделі компаній-посередників на ринку В2В
DOI:
https://doi.org/10.33987/vsed.4(68).2018.193-202Ключові слова:
бізнес-моделі, компанії-посередники, ринки В2В, платформні компанії, лінійні компанії, цифрова економікаАнотація
У статті проаналізовано підходи до поняття «бізнес-модель», які використовуються у сучасній економіці. Обґрунтовано необхідність привнесення інновацій до існуючих бізнес-моделей в умовах цифрової економіки, особливо на ринках В2В. Акцентовано увагу на необхідності типізації бізнес-моделей, а саме, на екстравертному та інтровертному підході. Зміна функцій та ролі компаній-посередників в ланцюгах надання цінності спонукають до активного використання уже існуючих засобів переходу на нові форми взаємодії з усіма учасниками ринку. Уточнено відмінності в управлінні маркетинговою діяльністю підприємств при використанні платформного та лінійного підходу. Показано, як зміни управлінського підходу впливають на визначення критеріїв ефективності діяльності: від зростання прибутку до зростання кількості контактів та транзакцій в організаціях, побудованих на принципах платформи. Виявлено, що змінюється сам підхід до ролі користувачів у процесі купівлі та їх сегментації – вони стають основними активами компаній з платформними бізнес-моделями, так як самі володіють необхідними ресурсами і надають їх у користування іншим учасникам. Основні завдання платформного маркетингового управління полягають у вирішенні за рахунок якого сегменту та транзакції компанія зможе отримувати прибуток та у забезпеченні такого середовища, де користувачі зможуть зручно реалізувати своє прагнення до взаємодії на ринку. Запропоновано формування цілісних ланцюгів надання цінності на базі нових бізнес-моделей, які створюються під впливом інформаційних технологій та трендів руху сучасної економіки. Обґрунтовано доцільність привнесення в уже існуючі бізнес-моделі елементів платформного типу управління, які сприятимуть створенню нових можливостей для посередницьких структур.
Посилання
Why business models matter? available at: https://hbr.org/2002/05/why-business-models-matter.
Lewis, M. (2004). Newest novelty. History of Silicon Valley. Trans. from Eng. [Noveyshaya novinka. Istoriya Silikonovoy doliny; per. s angl.], Olimp-Biznes, Moskva, 384 s. [in Russian]
Osterwalder, A., Pigneur, Y. (2017). Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. Trans. from Eng. 8th ed. [Postroenie biznes-modeley: nastolnaya kniga stratega i novatora; рer. s angl.], Alpina Pablisher, Moskva, 288 s. [in Russian]
Chesbrough, H. (2008). Open business models. Trans. from Eng. [Otkrytye biznes-modeli; per. s angl.], Pokolenie, IP-menedzhment, Moskva, 254 s. [in Russian]
Alstyne, M., Parker, G., Sangeet, P. Ch. (2017). Network effect as a new engine of economy. Collection of articles on how business develop in a change era [Setevoy effekt kak novyy dvigatel ekonomiki. Sbornik statey kak razvivat biznes v epokhu izmeneniy], Harvard Business Review No 2, Rossiya, s. 27–31 [in Russian]
Parker, G., Alstyne, M., Choudary, S. (2017). Platform revolution: how networked markets are transforming the economy – and how to make them work for you. Trans. from Eng. [Revolyutsiya platform; per. s angl.], MIF, Moskva, 321 s. [in Russian]
Kotler, Ph. (2002). Marketing management: Millennium edition. 10th ed. [Marketing-menedzhment v novom tysyacheletii; per. s angl.], Piter, Sankt-Peterburg, 750 s. [in Russian]
Soolyatte, A. Business models of companies: definition, evolution, classification [Biznes-modeli kompaniy: opredelenie, evolyutsiya, klassifikatsiya], available at: http://www.klubok.net/article2302.html [in Russian]
Levi, M. (2010). The genius to order. Easy way to find the creative solutions and ideas. Trans. from Eng. [Genialnost na zakaz. Legkiy sposob poiska nestandartnykh resheniy i idey; per. s angl.], Mann, Ivanov, Farber; Eksmo, Moskva, 123 s. [in Russian]
Lytovchenko, I. L. (2011). Genesis and evolution of information marketing concept: monograph [Genezis i evolyutsiya informatsionnoy kontseptsii marketinga: monografiya], Naukova dumka, Kyiv, 200 s. [in Russian-Ukrainian]
Fedorova, T. A. (2015). Fundamentals of project management based on the marketing business model 3.0 [Osnovy upravleniya proektami na baze marketingovoy biznes-modeli 3.0], Naukovyi visnyk Hersonskoho derzhavnoho universytetu, No. 13. Ch. 4, s. 91–96 [in Russian-Ukrainian]
Lytovchenko, I. L. (2011). Market researches of B2B market in Internet environment [Marketynhovi doslidzhennia rynku B2B v Internet-seredovyshchi], Visnyk social'no-ekonomichnyh doslidzhen', ODEU, Odesa, Vyp. 41, Ch. 2, s. 76–83 [in Ukrainian]
Lytovchenko, I. L. (2018). Market in the digital economy conditions. Ed. by A. V. Babkina [Rynok v uslovviyakh tsyfrovoy ekonomiki], Trudy nauch.-prakt. konf. «Tsyfrovaya ekonomika i Industriya 4.0: novye vyzovy». Pod. red. A. V. Babkyna. Sankt-Peterburgskiy politekhnicheskiy universitet im. Petra Velykogo, Sankt-Peterburg, s. 291–295. DOI: 10.18720/IEP/2018.1/39.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Вісник соціально-економічних досліджень
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.