Продовження туристичного сезону ‒ стратегічний шанс для болгарського туризму

Автор(и)

  • Marin Neshkov Варненський економічний університет, Болгарія

DOI:

https://doi.org/10.33987/vsed.4(68).2018.204-211

Ключові слова:

туристичний сезон, місця розміщення туристів, ємність місць розміщення, ліжковий фонд готелів, диверсифікація туристичного продукту

Анотація

У статті на основі аналізу та експертних оцінок впливу сезонності на діяльність курортних комплексів Болгарії запропоновані деякі ідеї та рішення, які можуть сприяти продовженню туристичного сезону. Сезонність розглядається автором як властивість туристських потоків концентруватися в певних місцях протягом невеликого періоду часу. З економічної точки зору вона являє собою повторювані коливання попиту на туристські поїздки і, відповідно, послуги готелів з піками і спадами, які чергуються. У якості відправної точки для дослідження розглядаються особливості прояву сезонності на курортах Республіки Болгарії. Методика аналізу змін в туристичному сезоні заснована на офіційних статистичних джерелах. Для характеристики сезонних коливань попиту туристів на послуги місць розміщення використовуються універсальні і кількісно вимірювані показники, зокрема: ємність бази розміщення (кількість ліжок в місцях розміщення (МР); потенційні можливості ліжкового фонду (кількість ліжко-днів, реалізованих протягом одного року або туристичного сезону); фактичне використання ємності місць розміщення (кількість реалізованих ночівель, ступінь зайнятості ліжок в МР, співвідношення кількості ліжко-днів і кількості ночівель). На основі аналізу та оцінки впливу сезонності на діяльність курортних комплексів Республіки Болгарії автором пропонуються деякі стратегічні рішення щодо подовження туристичного сезону. До них належать: диверсифікація болгарського туристичного продукту з метою збільшення в ньому частки цілорічних видів туризму; розширення та реструктуризація попиту на ринку болгарських туристичних продуктів за рахунок залучення туристів із нових перспективних регіонів таких як Китай, Індія, Японія і В’єтнам; розробка спеціалізованих продуктів для таких цільових сегментів ринку, як туристи «третього віку» та відвідувачі з обмеженими фізичними можливостями та особливими потребами. Необхідним є також удосконалення територіального управління та регулювання розвитку туризму в Болгарії, системи статистичного спостереження та звітності за результатами туристичної діяльності. Розроблені пропозиції спрямовані на збільшення обсягу та часу надання туристичних послуг в курортних комплексах Республіки Болгарії.

Біографія автора

Marin Neshkov, Варненський економічний університет

Марін Нешков

доктор економіки, професор кафедри економіки та організації туризму

Посилання

Rakadzhiyska, S. (2001). Seasonality in tourism. Ed. by M. Neshkov [Sezonnost na turizma; pod red. M. Neshkova], Universytetsko izdatelstvo, Varna, s. 101‒110 [in Bulgarian]

Gerasymenko, V. G., Mylashko, O. G. (1999). Methods of statistical estimation in demand seasonal fluctuations at the tourism enterprises [Metody statystychnoi otsinky sezonnykh kolyvan popytu na pidpryiemstvakh turyzmu], Vìsnik socìal’no-ekonomìčnih doslìdžen’, Issue 3, s. 51‒54 [in Ukrainian]

Neshkov, М., Marinov, S., Kazanzhieva, V. (2014). Introduction to tourism [Vvedenie v turizma], Nauka i ikonomika, Varna, 350 s. [in Bulgarian]

National Statistical Institute of the Republic of Bulgaria: statistical bulletin [Natsionalen statisticheski institut Republika Blgariya: statisticheski byulletin], available at: http://www.nsi.bg/bg/content/1983 [in Bulgarian]

National Statistical Institute of the Republic of Bulgaria: statistical bulletin [Natsionalen statisticheski institut Republika Blgariya: statisticheski byulletin], available at: http://www.nsi.bg/bg/content/1978 [in Bulgarian]

UNWTO Tourism Highlights, 2017 Edition, available at: http://tourlib.net/wto/WTO_highlights_2017.pdf.

National Strategy for tourism sustainable development in the Republic of Bulgaria 2014‒2030 [Natsionalna strategiya za ustoychivo razvitie na turizma v Republika Blgariya 2014‒2030 g.], available at: http://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/uploads/strategypolicy/strategy_2014-2030_13_05_2014-sled_ms_26_05_2014.pdf [in Bulgarian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-27

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТУРИЗМУ ТА ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА