Концептуальний підхід до впровадження клієнтоорієнтованого маркетингу на підприємстві сфери розваг і відпочинку

Автор(и)

  • Oleksandr Ustian ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», Україна

DOI:

https://doi.org/10.33987/vsed.2-3(63-64).2017.61-68

Ключові слова:

клієнтоорієнтованість, маркетинг послуг, сфера розваг і відпочинку, маркетинг взаємовідносин, інтрамаркетинг, проектування послуги, точки контакту, кайдзен, внутрішній маркетинг

Анотація

У статті розроблено концептуальний підхід до впровадження клієнтоорієнтованого маркетингу на підприємстві сфери розваг і відпочинку. Сформовано покроковий алгоритм впровадження клієнтоорієнтованості та визначено складові частини кожного етапу. Обґрунтовано оптимальні інструменти для вирішення завдань на різних етапах та в різних функціональних областях процесу впровадження клієнтоорієнтованості. Запропоновано застосування методів інтрамаркетингу, «кайдзен», роботи з точками контактів, проектування послуги, внутрішнього маркетингу та підходів проектного управління. Визначено подальші напрями удосконалень та перспективних досліджень прикладних аспектів впровадження клієнтоорієнтованості.

Біографія автора

Oleksandr Ustian, ВНЗ Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»

Олександр Юрійович Устьян
аспірант кафедри комерційної діяльності та підприємництва

Посилання

Vargo, S. Lash, S. (2006). The development of a new dominant logic of marketing [Razvitie novoy dominiruyushchey logiki marketinga], Rossiyskiy zhurnal menedzhmenta, No. 2, s. 73–106 [in Russian]

Ling, R., Yen D.C. (2001). Customer relationship management: an analysis framework and implementation strategies, Journal of Computer Information Systems, No. 3, Vol. 41, pp. 82–97.

Gebauer, H, Kowalkovski, C. (2012). Customer-focused and service focused orientation in organizational structures», Journal of Business and Industrial Marketing, No. 7, Vol. 27, pp. 527–537.

Cross, V. Customer orientation examples, available at: http://smallbusiness.chron.com/customer-orientation-examples-10201.html.

Kovalchuk, S. V. Client-oriented approach as a modern trend of the marketing concept [Kliientooriientovanist – suchasne spriamuvannia marketynhovoi kontseptsii], available at: http://er.knutd.com.ua/bitstream/123456789/4116/1/Konf20161104_IV_P009-010.pdf [in Ukrainian]

Riabokon, N. P. (2015). On the issue of customer relationship formation as a key competence of the company [Do pytannia formuvannia kliientooriientovanosti yak kliuchovoi kompetentsii kompanii], Elektronne naukove vydannia Dnipropetrovskoho derzhavnoho ahrarnoho universytetu «Efektyvna ekonomika», No. 11, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4522 [in Ukrainian]

Papenko, L. M. (2015). Approaches to definition of «client-orientation» in the context of management of service enterprise [Pidkhody do vyznachennia poniattia «kliientoriientovanist» u konteksti upravlinnia servisnym pidpryiemstvom], Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho unversytetu, No. 15, Vyp. 3, s. 67–70 [in Ukrainian]

Petrychenko, P. (2014). Client-oriented approach in hospitality industry [Kliientooriientovanyi pidkhid u diialnosti pidpryiemstv industrii gostynnosti], Prykladna ekonomika. No. 1, s. 79–82 [in Ukrainian]

Deyneka, O. (2010). Client-orientation of retail chain enterprise: steps from declaration to realization [Kliientooriientovanist rozdribnoho merezhevoho pidpryiemstva: kroky vid deklaratsii do realizatsii], Ekonomichnyi analiz, No. 5, s. 75–79 [in Ukrainian]

Vantukh, T. Z. (2015). Gist and definition «customer-oriented deposit policy» [Sutnist ta vyznachennia poniattia «kliientooriientovana depozytna polityka»], Finansovo-kredytna diialnist: problemy teorii ta praktyky, No. 2, s. 17–25 [in Ukrainian]

Ufimtsev, R. Intramarketing [Intramarketing], available at: http://www.metaphor.ru/er/approach/overview.xml [in Russian]

Lovelock, Ch. (2005). Service marketing: people, technology, strategy. 4th ed. [Marketing uslug: personal, tekhnologiya, strategiya; 4-e izd.], Vilyams, Moskva, 1008 s. [in Russian]

Mann, I., Trusin, D. M. (2014). Points of contact. Simple ideas for improving your marketing [Tochki kontakta. Prostye idei dlya uluchsheniya vashego marketinga], Mann, Ivanov i Ferber, Moskva, 156 s. [in Russian]

Imai, M. (2005). Kaizen: the key to the success of Japanese companies [Kaydzen: klyuch k uspekhu yaponskikh kompaniy], Alpina Bizness Buks, Moskva, 274 s. [in Russian]

Ufimtsev, R. Cognitive technologies are easy [Kognitivnye tekhnologii eto prosto], available at: http://aftershock.su/?q=node/19797 [in Russian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-07-16

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ