Розвиток концепції синергізму в економіці кластерних промислових систем

Автор(и)

  • Sergey Kovalenko Дунайський інститут Національного університету «Одеська морська академія», Україна

DOI:

https://doi.org/10.33987/vsed.1(60).2016.55-65

Ключові слова:

синергія, синергетичний ефект, самоорганізація, інтеграція, кластерна промислова система, інновації, конкурентоспроможність, трансакційні витрати

Анотація

У статті запропоновано авторський підхід до розвитку концепції синергетичного ефекту кластерних промислових систем на основі чотирьох видів синергізму: ефекту перетікання інновацій в кластері; ефекту збільшення грошового потоку за рахунок додавання грошових потоків компаній, що входять в кластер; ефекту спільного використання інфраструктурних об’єктів; ефекту зниження трансакційних витрат. Зроблено висновок про нову, постмодерністську реальність, яка полягає в поєднанні постіндустріального виробництва з мережевою будовою економічного простору, що передбачає трансплантацію економічних інститутів за допомогою самоорганізації гібридних мережевих кластерів, які генерують синергію розвитку.

Біографія автора

Sergey Kovalenko, Дунайський інститут Національного університету «Одеська морська академія»

Сергій Іванович Коваленко

кандидат економічних наук, доцент кафедри гуманітарних дисциплін,

Посилання

Marshall, A. (1928), Elements of Economics of Industry Being the First Volume of Elements of Economics, London.

Porter, M. (1980), Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors, New York.

Porter, M. (1993), International competition. Trans. from Eng. International relationship, Moscow, 896 p.

Schumpeter, J. (1982), The Theory of Economic Development (study of business profits, capital, credit, interest and conditions of the cycle). Trans. from Eng. [Teoriya ekonomicheskogo razvitiya (Issledovanie predprinimatelskoy pribyli, kapitala, kredita, protsenta i tsikla konyunktury); per. s angl.], Progress, Moscow, 455 p. (rus)

Williamson, O. (1985), The Economic Institutions of Capitalism, Free Press, New York, 450 p.

Geyets, V. M. and other (2007), Strategic Challenges of the XXI century society and economy in Ukraine: in three volumes. Ed. by V. М. Geyets, V. P. Seminogenko, B. Ye. Kvasnyuk [Stratehichni vyklyky XXI stolittia suspilstvu tа ekonomitsi Ukrainy: v 3 tomakh; zа red. V. М. Heitsia, V. P. Seminozhenka, B. Ye. Kvasniukа], Feniks, Кyiv (ukr)

Geyets, V. M. (2008), Clusters and network structure in the economy – the topic is interesting enough, but it is still not fully understood [Klastery i merezhevi struktury v ekonomitsi – tema dosyt tsikava, ale na sohodni shchе do kintsia ne vyvchena], Ekonomist, No. 10, pp. 10–11 (ukr)

Voynarenko, M. P. (2008), Clusters as growth poles of regional competitiveness [Klastery yak poliusy zrostannia konkurentospromozhnosti rehioniv], Economist, No. 10, pp. 27–30 (ukr)

Ansoff, I. (1999), The new corporate strategy [Novaya korporativnaya strategiya], Peter Press, St.-Pb., 416 p. (rus)

Drucker, P. (1992), Market: how to become a leader. The practice and principles [Rynok: kak vyyti v lidery. Praktika i printsipy], Economics, Moscow, 145 p. (rus)

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-03-22

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНИМ ГОСПОДАРСТВОМ