Маркетинг стейкхолдерів: теоретичні аспекти та проблеми впровадження

Автор(и)

  • Nadezhda Popova Харківський торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33987/vsed.1(60).2016.169-178

Ключові слова:

маркетинг стейкхолдерів, мережі стейкхолдерів, принципи маркетингу стейкхолдерів, транспортно-логістичні системи, кластери

Анотація

У статті розглянуто проблеми розвитку маркетингу стейкхолдерів на підприємствах транспортно-логістичної системи, як концепції, що має більш широкий погляд на маркетингову діяльність, ніж традиційний маркетинг. На основі аналізу стейкхолдерського підходу в управлінні та положень маркетингу стейкхолдерів визначено його основні принципи та відмінності від традиційного маркетингу для підприємств транспортно-логістичної системи, запропоновано основні етапи впровадження. Розглянуто проблеми впровадження маркетингу стейкхолдерів на підприємствах України, вирішення яких сприятиме їх інтеграції до європейської та світової транспортно-логістичної системи. Визначено подальші напрямки наукових досліджень щодо розвитку маркетингу стейкхолдерів.

Біографія автора

Nadezhda Popova, Харківський торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету

Надія Василівна Попова

кандидат економічних наук, доцент, завідувач кафедри маркетингу

Посилання

Freeman, R. E. (1984), Strategic Management: A Stakeholder Approach, Pitman, Boston, 292 p.

Hill, C. W. L., Jones, T. M. (1992), «Stakeholder-agency theory», Journal of Management Studies, No. 29 (2), pp. 131–154.

Donaldson, T., Preston, L. E. (1995), «The stakeholder theory of the corporation: Concepts, evidence, and implications», Academy of Management Review, No. 20 (1), pp. 65–91.

Jones, T. M. (1995), «Instrumental stakeholder theory: A synthesis of ethics and economics», Academy of Management Review, No. 20 (2), pp. 404–437.

Frooman, J. (1999), «Stakeholder influence strategies», Academy of Management Review, No. 24 (2), pp. 191–205.

Gareev, T. R. (2012), «Clusters in the institutional projection: the theory and methodology of the local socio-economic development» [Klastery v institutsionalnoy proektsii: k teorii i metodologii lokalnogo sotsialno-ekonomicheskogo razvitiya], Baltiyskiy region, No. 3 (13), pp. 7–33 (rus)

Tazhitdinov, I. A. (2013), Application of stakeholder approach to the strategic management of the territory development [Primenenie steykholderskogo podkhoda v strategicheskom upravlenii razvitiem territorii], Ekonomika regiona, No. 2, pp. 17–27 (rus)

Hult, G. T. M., Mena, J. A., Ferrell, O. C., Ferrell, L. (2011), «Stakeholder marketing: a definition and conceptual framework», AMS Review, No. 1, pp. 44–65.

Paul, K. (2015), «Stakeholder Theory, Meet Communications Theory: Media Systems Dependency and Community Infrastructure Theory, with an Application to California’s Cannabis/Marijuana Industry», Journal of Business Ethics, No. 129 (3), pp. 705–720.

Kharin, A. G., Gareev, T. R. (2014), «Stakeholder’s approach in the management of organizations: perspectives of game-theoretic models application» [Steykholderskiy podkhod v upravlenii organizatsiyami: perspektivy primeneniya teoretiko-igrovykh modeley], Теrrа economicus, No. 12 (40), pp. 105–113 (rus)

Bhattacharya, C. B., Korschun, D. (2008), «Stakeholder marketing: Beyond the four Ps and the customer», Journal of Public Policy & Marketing, No. 27 (1), pp. 113–116.

Kotler, Ph. (1972), «A generic concept of marketing», Journal of Marketing, No. 36, pp. 46–54.

Kotler, Ph. (2006), «300 key marketing issues: responsible Philip Kotler». Trans. from Eng. [300 klyuchevykh voprosov marketinga: otvechaet Filip Kotler, per. s angl.], Olimp-Bizness, Moskva, 224 p. (rus)

Frow, P., Payne, A. (2011), «A stakeholder perspective of the value proposition concept», European Journal of Marketing, No. 45, pp. 223–240.

Gummesson, E. (2008), «Extending the service-dominant logic: From customer centricity to balanced centricity», Journal of the Academy of Marketing Science, No. 36, pp. 15–17.

Hillebrand, B., Driessen, P. H., Koll, O. (2015), «Stakeholder marketing: theoretical foundations and required capabilities», Journal of the Academy of Marketing Science, No. 43, pp. 411–428.

Mitchell, R. K., Agle, B. R., Wood, D. J. (1997), «Toward a theory of stakeholder identification and salience: defining the principle of who and what really counts», Academy of Management Review, No. 22, pp. 853–888.

Wasserman, S., Faust, K. (1994), Social network analysis: Methodology and applications, Cambridge University Press, NY, 857 p.

Adner, R. (2012), The wide lens: A new strategy for innovation, Penguin, London, 288 p.

Gilbert, N. G. (2008), Agent-based models, Sage, Thousand Oaks, 112 p.

Neville, B., Menguc, B. (2006), «Stakeholder multiplicity: toward an understanding of the interactions between stakeholders», Journal of Business Ethics, No. 66, pp. 377–391.

Bergson, H. (1910), Time and free will, Kessinger Publishing, Kila, 276 p.

DeLanda, M. (2006), A new philosophy of society: assemblage theory and social complexity, Continuum, London, 150 p.

Shreder-Soln’e, D. (2015), The strength of the paradox. The best business solutions at the intersection of conflicting ideas [Sila paradoksa. Luchshie biznes-resheniya na styke protivorechivykh idey], Piter, St.-Petersburg, 240 p. (rus)

Smith, W. K., Lewis, M. W. (2011), «Toward a theory of paradox: a dynamic equilibrium model of organizing», Academy of Management Review, No. 36, pp. 381–403.

Krick, T., Forstater, M., Monaghan, P., Sillanpää, M. (2005), The stakeholder engagement manual: the practitioner’s handbook on stakeholder engagement, AccountAbility, 148 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-03-22

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ