Систематизація наукових підходів до класифікації бізнес-моделей підприємств

Автор(и)

  • Iryna Nyenno Одеський національний економічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33987/vsed.2(61).2016.89-100

Ключові слова:

бізнес-модель, цінність, додана вартість, класифікація бізнес-моделей, відкрита інновація, створення попиту

Анотація

У статті розглянуто різноманіття згрупованих за певними критеріями бізнес-моделей. Проведено критичний аналіз та розкрито сутність класифікаційних підходів до бізнес-моделей на основі розподілення: за масштабами інвестицій і ступеню відкритості бізнес-моделі; за такими критеріями, як побудова ланцюга створення цінності; ринкова влада новаторів порівняно з власниками комплементарних активів та потенціал генерування доходів; за ступенем присутності на ринку та новизні технології; за функціональною ознакою; залежно від типу активів, які залучені до бізнесу та прав на ці активи, які продаватимуться; на основі моделі отримання прибутку; галузевий підхід. Результати створюють основу для вивчення закономірностей формування, розвитку і трансформації бізнес-моделей підприємств. Запропоновано систематизацію класифікаційних підходів до бізнес-моделей.

Біографія автора

Iryna Nyenno, Одеський національний економічний університет

Ірина Михайлівна Нєнно

кандидат економічних наук, доцент кафедри фінансового менеджменту та фондового ринку

Посилання

Chesbro, G. (2007), Open Innovations. Creation of the profitable technologies [Otkrytye innovatsii. Sozdanie pribylnykh tekhnolohiy], Pokolenie, Moskva, 336 p. (rus)

Shweizer, L. (2007), Concept and evolution of the business models [Kontseptsiya i evolyutsiya modeley biznesa], Ekovest. Issledovatelskiy tsentr YPM, No. 6 (2), pp. 146–168 (rus)

Rothaermel, F. (2001), Incubement’s advantage through exploiting complementary assets via interfirm cooperation, Strategic Management Journal, No. 22, pp. 687–699.

Zimin, K. (2013), Economics of the modern manufacturing and complementary assets [Ekonomika sovremennogo proizvodstva i komplimentarnye aktivy], Elektronnyy zhurnal «Upravlyaem predpriyatiem», No. 3 (26), pp. 1–7, available at: http://www.consulting1c.ru (rus)

Green, H. (1999), Throw out your old business model, Business Week, No. 3621 (March), pp. 22–23.

Mahadevan, B. (2000), Business models for internet-based e-commerce. An anatomy, California Management Review, No. 42, pp. 55–69.

Debelak, D. (2009), Business-models: principles of creation the flourishing organization [Biznes-modeli: printsypy sozdaniya protsvetayushchey organizatsii], Izdatelskiy dom «Grebennikov», Moskva, 256 p. (rus)

Frolova, L. (2012), Formaion of the enterprise business-model [Formirovanie biznes-modeli predpriyatiya], Tsentr uchebnoy literatury, Kiev, 384 p. (rus)

Malone, T., Weill, P., Lai, R., D’Urso, V., Herman, G., Apel, T., Woerner, S., (2006), «Do Some Business Models Perform Better than Others?», MIT Sloan Working Paper 4615-06 May, 34 p.

Simanovskiy, F. (2010), Classification of the business models [Klassifikatsiya biznes-modeley], Lesnoy vestnik, No.1, pp. 180–185 (rus)

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-08-17

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТА УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ