Особливості розвитку форм державно-приватного партнерства в індустрії туризму в Україні
DOI:
https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(74-75).2020.190-204Ключові слова:
індустрія туризму, туристична освіта, державно-приватне партнерство, соціальне партнерство, інноваційне освітнє середовище, навчально-виробничий колективАнотація
У статті обґрунтовано доцільність формування інноваційного освітнього середовища як форми державно-приватного партнерства для розвитку індустрії туризму в Україні на засадах соціального партнерства. Узагальнено вітчизняний та зарубіжний досвід співпраці профільних закладів вищої освіти з ринком праці у сфері туризму. Сформульовано основні положення щодо поняття «соціальне партнерство» в освіті, зокрема, в професійній підготовці майбутніх фахівців сфери туризму. Визначено основні перешкоди у стратегічному розвитку соціального партнерства в туристичній освіті в Україні та шляхи їх подолання з урахуванням провідного світового досвіду. Доведено, що визначальну роль у створенні дієвої системи соціального партнерства у сфері туризму та туристичній освіті відіграє держава. Ця роль полягатиме у розробці і реалізації стратегічної концепції розвитку соціального партнерства та підтримці конкретних програм співпраці між його суб’єктами. Обґрунтовано, що в підготовці кадрів для індустрії туризму України, одним з напрямів розвитку соціального партнерства на рівні закладів вищої освіти може стати створення інноваційного освітнього середовища, інтегрованого в майбутню професійну сферу. Наведено основні положення теоретичних розробок та практичного досвіду у формуванні та функціонуванні навчально-виробничого колективу як необхідної умови для ефективної співпраці представників освіти та бізнесу в підготовці кадрів для індустрії туризму. Запропоновано необхідні умови розвитку партнерських програм з професійним середовищем, спираючись на досвід підготовки фахівців для індустрії туризму на базі кафедри туристичного та готельно-ресторанного бізнесу Одеського національного економічного університету.
Посилання
Melnyk, M. I. (2012). Formation of business environment of Ukraine in the conditions of institutional transformations: monograph [Formuvannia biznes-seredovyshcha Ukrainy v umovakh instytutsiinykh transformatsii: monohrafiia], IRD NAN Ukrainy, Lviv, 568 s. [in Ukrainian]
Nezdoiminov, S. H. & Andrieieva, N. M. (2014). Public-private partnership in the field of recreation and tourism in the context of social responsibility [Derzhavno-pryvatne partnerstvo u sferi rekreatsii ta turyzmu v konteksti sotsialnoi vidpovidalnosti], Sotsialna vidpovidalnist vlady, biznesu, hromadian: monohrafiia u 2 tomakh, Tom 2, NHU, Dnipropetrovsk, pp. 231–237 [in Ukrainian]
pp. 231–237 [in Ukrainian]
Nezdoiminov, S. H. & Aleksandrochkina, P. O. (2018). Public-private partnership as a vector for regional tourism development [Derzhavno-pryvatne partnerstvo yak vector rozvytku rehionalnoho turyzmu], Ekonomika ta suspilstvo, No. 18, s. 622–627 [in Ukrainian]
Kozlovskyi, Ye. V. & Tkachenko, T. I. (2019). Features of project management in the field of tourism based on the public-private partnership mechanisms using [Osoblyvosti upravlinnia proektamy v sferi turyzmu na osnovi zastosuvannia mekhanizmiv derzhavno-pryvatnoho partnerstva], Investitsii: praktika ta dosvid, No. 9, s. 78–82 [in Ukrainian]
Tielietov, O. S. & Kosolap, N. Ye. (2012). Features and prospects of tourist services marketing in Ukraine [Osoblyvosti ta perspektyvy marketynhu turystychnykh posluh v Ukraini], Marketynh i menedzhment innovatsii, No. 1, s. 21–34 [in Ukrainian]
Babina, N. A. & Natroshvili, G. R. (2017). Tourism development based on private-public partnership mechanisms [Razvitie turizma na osnove mehanizmov gosudarstvenno-chastnogo partnerstva], Modern Science – Moderni veda, No. 7, s. 91–94 [in Russian]
Davydenko, I. V. (2018). Tourist clusters as a direction of tourist business regulation [Turystychni klastery yak napriam rehuliuvannia turystychnoho biznesu], Prychornomorski ekonomichni studii, Vyp. 28, Ch. 1, s. 68–72 [in Ukrainian]
Fedorchenko, V. K. (2004). Theoretical and methodical bases of specialists preparation for tourism sphere: monograph [Teoretichnі ta metodychnі zasady pіdhotovky fakhіvtsіv dlia sfery turyzmu: monohrafіia; za red. N. G. Nichkalo], VD «Slovo», Kyiv, 472 s. [in Ukrainian]
Romanova, G. M., Apukhtin, A. V. & Nubaryan, G. D. (2012). Formation of a corporate educational environment as a form of private-public partnership in the hotel business: monograph [Formirovanie korporativnoy obrazovatelnoy sredy kak formy chastno-gosudarstvennogo partnerstva v gostinichnom bisnese: monografiya], INFRA-M, Мoskva, 204 s. [in Russian]
Martynova, N. S. (2015). Gaming technology in vocational training of future managers of tourism: Author’s thesis [Ihrovi tekhnolohii v profesiinii pidhotovtsi maibutnikh menedzheriv turyzmu: avtoref. dis. … kand. ped. nauk], Kyiv, 21 s. [in Ukrainian]
Martynova, N. S. (2014). The use of game professionally oriented learning technologies in the training of future tourism managers: methodical recommendations [Vykorystannia ihrovykh profesiino oriientovannykh tekhnolohii navchannia v profesiinii pidhotovtsi maibutnikh menedzheriv turyzmu: metod. rekomendatsii], Globus, Luhansk, 94 s. [in Ukrainian]
Davydenko, I. V. & Mikhailiuk, O. L. (eds.) (2020). Conceptual approaches to the organization and activity of tourist clusters: monograph [Kontseptualni pidkhody do orhanizatsii turystychnykh klasteriv: monohrafiia; za red. I. V. Davydenko, O. L. Mikhailiuk], FOP Guliaieva V. M., Kyiv, 497 s. [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Вісник соціально-економічних досліджень
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.