Особливості розвитку форм державно-приватного партнерства в індустрії туризму в Україні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(74-75).2020.190-204

Ключові слова:

індустрія туризму, туристична освіта, державно-приватне партнерство, соціальне партнерство, інноваційне освітнє середовище, навчально-виробничий колектив

Анотація

У статті обґрунтовано доцільність формування інноваційного освітнього середовища як форми державно-приватного партнерства для розвитку індустрії туризму в Україні на засадах соціального партнерства. Узагальнено вітчизняний та зарубіжний досвід співпраці профільних закладів вищої освіти з ринком праці у сфері туризму. Сформульовано основні положення щодо поняття «соціальне партнерство» в освіті, зокрема, в професійній підготовці майбутніх фахівців сфери туризму. Визначено основні перешкоди у стратегічному розвитку соціального партнерства в туристичній освіті в Україні та шляхи їх подолання з урахуванням провідного світового досвіду. Доведено, що визначальну роль у створенні дієвої системи соціального партнерства у сфері туризму та туристичній освіті відіграє держава. Ця роль полягатиме у розробці і реалізації стратегічної концепції розвитку соціального партнерства та підтримці конкретних програм співпраці між його суб’єктами. Обґрунтовано, що в підготовці кадрів для індустрії туризму України, одним з напрямів розвитку соціального партнерства на рівні закладів вищої освіти може стати створення інноваційного освітнього середовища, інтегрованого в майбутню професійну сферу. Наведено основні положення теоретичних розробок та практичного досвіду у формуванні та функціонуванні навчально-виробничого колективу як необхідної умови для ефективної співпраці представників освіти та бізнесу в підготовці кадрів для індустрії туризму. Запропоновано необхідні умови розвитку партнерських програм з професійним середовищем, спираючись на досвід підготовки фахівців для індустрії туризму на базі кафедри туристичного та готельно-ресторанного бізнесу Одеського національного економічного університету.

Біографії авторів

Наталя Степанівна Мартинова, Одеський національний економічний університет

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри туристичного та готельно-ресторанного бізнесу

Ольга Василівна Назаренко, Одеський національний економічний університет

кандидат економічних наук, доцент кафедри туристичного та готельноресторанного бізнесу

Посилання

Melnyk, M. I. (2012). Formation of business environment of Ukraine in the conditions of institutional transformations: monograph [Formuvannia biznes-seredovyshcha Ukrainy v umovakh instytutsiinykh transformatsii: monohrafiia], IRD NAN Ukrainy, Lviv, 568 s. [in Ukrainian]

Nezdoiminov, S. H. & Andrieieva, N. M. (2014). Public-private partnership in the field of recreation and tourism in the context of social responsibility [Derzhavno-pryvatne partnerstvo u sferi rekreatsii ta turyzmu v konteksti sotsialnoi vidpovidalnosti], Sotsialna vidpovidalnist vlady, biznesu, hromadian: monohrafiia u 2 tomakh, Tom 2, NHU, Dnipropetrovsk, pp. 231–237 [in Ukrainian]

pp. 231–237 [in Ukrainian]

Nezdoiminov, S. H. & Aleksandrochkina, P. O. (2018). Public-private partnership as a vector for regional tourism development [Derzhavno-pryvatne partnerstvo yak vector rozvytku rehionalnoho turyzmu], Ekonomika ta suspilstvo, No. 18, s. 622–627 [in Ukrainian]

Kozlovskyi, Ye. V. & Tkachenko, T. I. (2019). Features of project management in the field of tourism based on the public-private partnership mechanisms using [Osoblyvosti upravlinnia proektamy v sferi turyzmu na osnovi zastosuvannia mekhanizmiv derzhavno-pryvatnoho partnerstva], Investitsii: praktika ta dosvid, No. 9, s. 78–82 [in Ukrainian]

Tielietov, O. S. & Kosolap, N. Ye. (2012). Features and prospects of tourist services marketing in Ukraine [Osoblyvosti ta perspektyvy marketynhu turystychnykh posluh v Ukraini], Marketynh i menedzhment innovatsii, No. 1, s. 21–34 [in Ukrainian]

Babina, N. A. & Natroshvili, G. R. (2017). Tourism development based on private-public partnership mechanisms [Razvitie turizma na osnove mehanizmov gosudarstvenno-chastnogo partnerstva], Modern Science – Moderni veda, No. 7, s. 91–94 [in Russian]

Davydenko, I. V. (2018). Tourist clusters as a direction of tourist business regulation [Turystychni klastery yak napriam rehuliuvannia turystychnoho biznesu], Prychornomorski ekonomichni studii, Vyp. 28, Ch. 1, s. 68–72 [in Ukrainian]

Fedorchenko, V. K. (2004). Theoretical and methodical bases of specialists preparation for tourism sphere: monograph [Teoretichnі ta metodychnі zasady pіdhotovky fakhіvtsіv dlia sfery turyzmu: monohrafіia; za red. N. G. Nichkalo], VD «Slovo», Kyiv, 472 s. [in Ukrainian]

Romanova, G. M., Apukhtin, A. V. & Nubaryan, G. D. (2012). Formation of a corporate educational environment as a form of private-public partnership in the hotel business: monograph [Formirovanie korporativnoy obrazovatelnoy sredy kak formy chastno-gosudarstvennogo partnerstva v gostinichnom bisnese: monografiya], INFRA-M, Мoskva, 204 s. [in Russian]

Martynova, N. S. (2015). Gaming technology in vocational training of future managers of tourism: Author’s thesis [Ihrovi tekhnolohii v profesiinii pidhotovtsi maibutnikh menedzheriv turyzmu: avtoref. dis. … kand. ped. nauk], Kyiv, 21 s. [in Ukrainian]

Martynova, N. S. (2014). The use of game professionally oriented learning technologies in the training of future tourism managers: methodical recommendations [Vykorystannia ihrovykh profesiino oriientovannykh tekhnolohii navchannia v profesiinii pidhotovtsi maibutnikh menedzheriv turyzmu: metod. rekomendatsii], Globus, Luhansk, 94 s. [in Ukrainian]

Davydenko, I. V. & Mikhailiuk, O. L. (eds.) (2020). Conceptual approaches to the organization and activity of tourist clusters: monograph [Kontseptualni pidkhody do orhanizatsii turystychnykh klasteriv: monohrafiia; za red. I. V. Davydenko, O. L. Mikhailiuk], FOP Guliaieva V. M., Kyiv, 497 s. [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-27

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТУРИЗМУ ТА ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА