ПРАКТИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ДОЗВІЛЛЯ ТА КУЛЬТУРНИХ ЗАХОДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ ВПО В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Поліна Гуркіна ДВНЗ Приазовський державний технічний університет "ПДТУ", Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2617-2038.13.2025.333744

Ключові слова:

дозвілля, культурні заходи, діти ВПО, організація дозвілля, організація культурних заходів

Анотація

У статті розглядається питання організації дозвіллєвої та культурної діяльності для дітей ВПО в Україні, що є важливим елементом їхньої адаптації до нових умов життя, соціалізації та психологічної підтримки. Аналізуються сучасні підходи до організації дозвілля, враховуючи соціально-економічні та воєнні виклики, а також досліджуються різні інституції, які відіграють ключову роль у створенні сприятливого середовища для розвитку дітей.  

Підкреслено, що культурно-дозвіллєва діяльність не лише забезпечує дітям можливість активного відпочинку, а й сприяє їхній інтеграції в громаду та відновленню емоційної рівноваги. Особливу увагу приділено ролі клубів, бібліотек, музеїв, молодіжних центрів, театральних і спортивних закладів, а також готельної анімації у підтримці дітей ВПО. Окремий акцент зроблено на необхідності адаптації дозвіллєво-культурних програм відповідно до регіональних особливостей. Зокрема, в регіонах, які не зазнали значних руйнувань, такі заходи можуть проводитися у звичному форматі з певним редагуванням контенту, щоб уникнути травмуючих елементів. У деокупованих районах дозвіллєві заходи потребують обережного підходу та залучення психологів для підтримки дітей. У зонах активних бойових дій основний акцент має робитися на онлайн-заходах та наданні батькам інструкцій щодо організації сімейного дозвілля навіть в укриттях. Розглядається також проблема нестачі матеріально-технічної бази та необхідності забезпечення регіонів, що постраждали від війни, наборами для творчості, інтелектуальних ігор та канцелярії. Особливо підкреслюється роль волонтерів, які активно долучаються до організації дозвіллєвих заходів, а також соціальних ініціатив, спрямованих на підтримку дітей.  

У статті також проаналізовано інноваційні підходи до організації дозвілля, серед яких популяризація музеїв-скансенів, що пропонують інтерактивні освітньо-культурні програми, розвиток спеціалізованих соціальних просторів для дітей ВПО, активне використання бібліотек як місць культурної взаємодії та саморозвитку. Окремо розглядається роль культурно-дозвіллєвих центрів, що поєднують традиційні та інноваційні методи роботи.  

Біографія автора

Поліна Гуркіна, ДВНЗ Приазовський державний технічний університет "ПДТУ"

добувач другого (магістерського) рівня вищої освіти, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет» (м. Дніпро)

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-24