Вплив цифрового маркетингу на розвиток освітніх кластерів.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.15.2017.134825Ключові слова:
освітні послуги, кластери, комунікаційні канали, інформаційні технології.Анотація
У глобальному освітньому просторі зростає значення цифрового маркетингу з новими комунікаційними каналами й інформаційними технологіями. Вони сприяють розвитку освітніх кластерів, завдяки чому вітчизняні вищі навчальні заклади зможуть вижити в конкурентній боротьбі на міжнародному ринку освітніх послуг. Освітній кластер представляє цілісне середовище взаємозв'язаних національних і закордонних вищих навчальних закладів, департаментів освіти і науки обласних державних адміністрацій, компаній-партнерів, державних центрів зайнятості, торгово-промислових палат на основі активного використання мобільних і веб-технологій. Освітній кластер як інтегрована структура має мережевий характер, що дає наступні переваги: можливість отримати ефекти масштабу і синергії; інтенсифікація інформаційного обміну, сприяючого оновленню знань, умінь, технологій; можливість економії на витратах. В межах освітніх кластерів мусять надаватися необхідні ресурси на впровадження системи дуальної освіти у підготовку фахівців з маркетингу, підтримуватися нові ініціативи по створенню платформ, що дозволяють скористатися з переваг цифрових технологій. Набули широкого поширення нові форми організації праці – «запозиченої праці» (персоналу зовнішньої організації), які отримали загальний термін «аутстаффінг». Освітній кластер дозволяє зруйнувати бар'єри міжвідомчої ізоляції його суб'єктів, орієнтувати їх на співпрацю теоретиків маркетингу з практиками компаній.
Посилання
1. Дайновський Ю.А. Особливості різновидів сучасного маркетингу / Ю.А. Дайновский. // Економіка та підприємництво. У 2 частинах. Частина 1.: Збірник наукових праць. - №34-35. – К.: КНЕУ, 2015. С. 15-25.
2. Пилипчук В.П. Сучасні освітньо-кваліфікаційні характеристики фахівців з маркетингу / В.П. Пилипчук. // Економіка та підприємництво. У 2 частинах. Частина 1.: Збірник наукових праць. - №34-35. – К.: КНЕУ, 2015. С. 99 – 141.
3. Падалка О.С. Економіка та менеджмент освіти: національний аспект / О.С. Падалка, В.В. Кулішов // Економіка України. – 2016. - № 1. – С. 84 – 91.
4. Паливода Е.М. Методические подходы к идентификации кластеров промышленных предприятий в экономике Украины / Е.М. Паливода // Экономика Украины. – 2015. - № 11. – С. 45-55.
5. Гриценко С.І. Цифровий маркетинг – нова парадигма розвитку освітніх кластерів в умовах глобалізації / С.І. Гриценко // Вісник економічної науки України. – 2016. - №1 (30). – С. 29-31.
6. Цифровий маркетинг: чого бракує компаніям [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.management.com.ua/tend/tend739.html.
7. Дуальна освіта: навчання і робота – два в одному [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://pedpresa.com.ua/vish/2014/06/12/dualna-osvita-navchannya-i-robota-dva-v-odnomu/
8. Хейвуд Д.Б. Аутсорсинг: в поисках конкурентных преимуществ. : Пер. с англ. / Д.Б. Хейвуд. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2002. – 176 с.
9. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент / Ф. Котлер. – СПб.: Питер, 2005. – 800 с.
10. Дуальна освіта в Німеччині: студенти забезпечені роботою ще до закінчення вузу [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://osvita.ua/abroad/higher_school/germany/17801/
11. Аникин Б.А. Аутсорсинг и аутстаффинг: высокие технологии менеджмента / Б.А. Аникин, И.Л. Рудая. – М.: ИНФРА-М, 2014. – 320 с.
12. Цифровой маркетинг требует осторожности [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://www.sostav.ru/publication/tsifrovoj-marketing-trebuet-ostorozhnosti-6074.html.