Стратегічні напрями розвитку промислових підприємств України.

Автор(и)

  • Дмитро Анатолійович Горовий Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-0416-3857
  • Ксенія Олександрівна Горова Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-5991-2002

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.16.2017.136395

Ключові слова:

стратегія, капітал, інвестиції, розвиток, напрями, промислові підприємства.

Анотація

З приєднанням України до Світової організації торгівлі (СОТ) та враховуючи її прагнення до інтеграції в Європейський Союз, внутрішній ринок України вже не є тією захищеною територією, на якій українські підприємства можуть отримувати прибуток за умов неможливості експорту власної продукції і загальносвітових тенденцій до занепаду промислових підприємств. Тому підприємства України потребують саме розробки стратегічних напрямків їх розвитку. Для підприємств нагальним питанням є необхідність підвищувати власну конкурентоспроможність шляхом покращення продукції, що виготовляється, зниженням її собівартості, запровадженням у виробництво новітніх розробок, популяризації товарів, що виробляються, шляхом створення програм лояльності, PR-заходів, промо-акцій, спонсорських та меценатських заходів, спрямованих на розвиток власного бренду. Стратегічний розвиток на промислових підприємствах в Україні має бути зосереджений на трьох головних компонентах: розвиток бренду підприємства, створення нових, так званих віртуальних підприємств, як унікальних суб’єктів підприємницької діяльності, що отримують головний зиск від своєї діяльності, володіючи переважно майновими правами або певним активом, пошук необхідних інвестицій в науку і нові технології. Неврахування або відсутність інвестицій в науку і нові технології найбільш гостро позначається на конкурентоспроможності продукції промислових підприємств України. Наприклад, продукція українських автовиробників характеризується майже повною відсутністю використання власних наукових розробок у масовому виробництві, торгові марки цих підприємств є відомими лише на вітчизняному ринку. Внаслідок цього українські виробники випускають морально застарілі моделі власної розробки або іноземної за ліцензією. Одним із шляхів виходу з цієї ситуації є забезпечення швидкого повернення грошових коштів для потенційних інвесторів. Такі механізми можуть бути основані на створенні проміжних віртуальних підприємств або за допомогою технологій капіталізації інвестицій в науку і нові технології.

Біографії авторів

Дмитро Анатолійович Горовий, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

завідувач  кафедри  міжнародної економіки,  д. е. н.,  професор

Ксенія Олександрівна Горова, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

доцент  кафедри  економіки і підприємництва,  к. е. н.,  доцент

Посилання

1. Горовий Д.А. Віртуальний капітал підприємства: проблеми і перспективи його використання: монографія / Д.А. Горовий. – Х.: ХНАДУ, 2013. – 280 с.

2. Ансофф И. Стратегическое управление / И. Ансофф. – М.: Экономика, 1989. – 518 с.

3. Каплан Р. Награда за блестящую реализацию стратегии. Связь стратегии и операционной деятельности гарантия конкурентного преимущества / Р. Каплан, Д. Нортон. – М.: Олимп-Бинес, 2010. – 368 с.

4. Кинг У. Стратегическое планирование и хозяйствование / У. Кинг, Д. Клиланд. – М.: Прогресс, 1982. – 400 с.

5. Коно Т. Стратегия и структура японских предприятий / Т. Коно. – М.: Прогресс, 1987. – 384 с.

6. Кемпбелл Э. Стратегический синергизм / Э. Кемпбелл, К. Саммерс Лачс. – 2-е изд. – СПб.: Питер, 2004. – 416 с.

7. Томпсон А. А. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегии: учеб. для вузов / А. А. Томпсон, А. Дж. Стрикленд; пер. с англ. – М.: Банки и биржи, 1998. – 576 с.

8. Гриньова В. М. Організаційно-економічні основи формування системи корпоративного управління в Україні: монографія / В. М. Гриньова, О. Є. Попов. – Х.: Вид-во ХДЕУ, 2003. – 324 с.

9. Райко Д. В. Стратегічне управління розвитком маркетингової діяльності: методологія та організація: моногр. / Д. В. Райко – Х.: ВД "ІНЖЕК", 2008. – 632 с.

10. Пономаренко В.С. Стратегія розвитку підприємства в умовах кризи: монографія / В.С. Пономаренко, О. М. Тридід, М. Кизим – Х.: Вид. дім «ІНЖЕК», 2003. – 328 с.

11. Ястремская Е.Н. Стратегическое инвестирование предприятий: монография. / Е.Н. Ястремская, А.В. Строкович. – Х.: РИО ХГАДТУ, 1999. – 182 с.

12. Горовий Д.А. Основні засади розвитку підприємницьких структур бізнесу в умовах глобалізації та європейської інтеграції / Д.А. Горовий // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва: Збірник матеріалів ІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 19 грудня 2008 р. – Х.: Видавництво ХНАДУ, 2008.– С. 11-12.

13. Скримська Т.С. Віртуальні підприємства: сутність, проблеми та конкурентні переваги ведення бізнесу перспективи / Т С. Скримська, І.В. Бабій – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com /33_NIEK_2008/ Economics/37412. doc.htm

14. Манюшис А. Виртуальное предприятие как эффективная форма организации внешнеэкономической деятельности компании / А. Манюшис, В. Смольянинов, В. Тарасов – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vasilievaa.narod.ru/ptpu/16_4_03.htm

15. Горовий Д.А. Капіталізація нематеріальних активів підприємства / Д.А. Горовий, Г.В. Поясник // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : Збірник матеріалів ІV Міжнародної науково-практичної конференції, 26 листопада 2010 р. – Х.: ФОП Павлов М.Ю. – 2010.– С. 30-31.

16. Слободянюк Н.А. Нематериальные активы предприятия как объект управления / Н.А. Слободянюк // Вісник Хмельницького національного університету: науковий журнал. – Хмельницький: ХНУ. – 2010. – №3. – Т1. – С. 205-207.

17. Wikipedia, the free encyclopedia – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://en.wikipedia.org/

References (BSI):

1. Gorovyi, D. (2013) “Virtual capital of an enterprise: problems and prospects of its use“ [Virtualʹnyy kapital pidpryyemstva: problemy i perspektyvy yoho vykorystannya] Kharkiv: Vydavnytstvo KhNADU

2. Ansoff I. (1989) “Strategic management” [Strategycheskoe upravlenye] Moscow: Ekonomyka

3. Kaplan R. & Norton D. (2010) “Reward for brilliant implementation of the strategy. The link between strategy and operations is a guarantee of competitive advantage” [Nagrada za blestyashchuyu realyzatsyyu strategyy. Svyazʹ strategyy y operatsyonnoy deyatelʹnosty garantyya konkurentnogo preymushchestva] Moscow: Olymp-Bynes

4. King W. & Cleland D. (1982) ”Strategic planning and management“ [Strategycheskoe planyrovanye y khozyaystvovanye] Moscow: Progress

5. Kono T. (1987)”Strategy and structure of Japanese enterprises” [Strategyya y struktura yaponskykh predpryyatyy] Moscow: Progress

6. Campbell E. & Sammers Lachs C. (2004) “Strategic Synergies“ [Strategycheskyy synergyzm] SPb.: Pyter

7. Thompson A. & Strickland A. (1998) “Strategic management. The art of strategy development and implementation“ [Stratehycheskyy menedzhment. Yskusstvo razrabotky y realyzatsyy stratehyy] Moscow: Banky y byrzhy

8. Hryniova V. & Popov Ye. (2003) “Organizational and economic basis for the formation of the corporate governance system in Ukraine“ [Orhanizatsiyno-ekonomichni osnovy formuvannya systemy korpo-ratyvnoho upravlinnya v Ukrayini] Kharkiv: Vydavnytstvo "INZHEK"

9. Rayko D. (2008) “Strategic management of marketing activity development: methodology and organization“ [Stratehichne upravlinnya rozvytkom marketynhovoyi diyalʹnosti: metodolohiya ta orhanizatsiya] Kharkiv: Vydavnytstvo "INZHEK"

10. Ponomarenko V., Trydid O. & Kyzym M. (2003) “Strategy of enterprise development in the conditions of crisis“ [Stratehiya rozvytku pidpryyemstva v umovakh kryzy] Kharkiv: Vydavnytstvo "INZHEK"

11. Yastremska O. & Strokovych A. (1999) “Strategic investment of enterprises“ [Strategycheskoe ynvestyrovanye predpryyatyy] Kharkiv: RYO KHHADTU

12. Gorovyi D. (2008) “Basic principles of development of business structures in the conditions of globalization and European integration“ [Osnovni zasady rozvytku pidpryyemnytsʹkykh struktur biznesu v umovakh hlobalizatsiyi ta yevropeysʹkoyi intehratsiyi]. Problemy i perspektyvy rozvytku pidpryyemnytstva: Zbirnyk materialiv II Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi, 19 hrudnya 2008 r. , pp. 11-12.

13. Skrymsʹka T. (2008). “Virtual enterprises: the essence, challenges and competitive advantages of business perspectives “ [Virtualʹni pidpryyemstva: sutnistʹ, problemy ta konkurentni perevahy vedennya biznesu perspektyvy], available at: http://www.rusnauka.com/33_NIEK_2008/Economics/37412.doc.htm

14. Manyushys A. (2002) “Virtual enterprise as an effective form of organization of foreign economic activity of the company“ [Vyrtualʹnoe predpryyatye kak effektyvnaya forma orhanyzatsyy vneshneekonomycheskoy deyatelʹnosty kompanyy], available at: http://vasilievaa.narod.ru/ptpu/16_4_03.htm

15. Gorovyi D., Poyasnyk G. (2010) “Capitalization of enterprise’s intangible assets” [Kapitalizatsiya nematerialʹnykh aktyviv pidpryyemstva] Problemy i perspektyvy rozvytku pidpryyemnytstva: Zbirnyk materialiv IV Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi, 26 lystopada 2010 r., pp. 30-31.

16. Slobodyanyuk N. (2010) “Enterprise intangible assets as an object of management” [Nemateryal’nye aktyvy predpryyatyya kak ob’ekt upravlenyya] Visnyk Khmelʹnytsʹkoho natsionalʹnoho universytetu: naukovyy zhurnal. No3, vol.1, pp. 205-207.

17. Wikipedia, the free encyclopedia , available at: http://en.wikipedia.org/

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-30

Номер

Розділ

Статті