КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ОЦІНКИ ІМІДЖУ ТЕРИТОРІЙ В КОНТЕКСТІ ПЕРСПЕКТИВ РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Olha Zinchenko PhD in Economics, Associate Professor, Associate Professor of the Department of Management and Tourism Business, Oles Honchar Dnipro national university,

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.17.2018.147177

Ключові слова:

імідж, оцінка, управлінський аналіз, потенціал, принципи, модель оцінки

Анотація

У статі обґрунтовано концептуальні підходи до оцінки іміджу території з позиції розвитку пріоритетів та перспектив економічного розвитку регіонів. Наведено концептуальне бачення та формування цілеспрямованих підходів до оцінки іміджу територій, що розширює поле методичного забезпечення формування позитвного іміджу в системі регіонального менеджменту. Визначені основні цілі такої оцінки, принципи її здійснення. Запропоновані аналітичні складові оцінки іміджу: контентну, структурну, функціональну, комунікативну. Розроблено модель процесу управлінського аналізу з урахуванням системності та можливості комплексного залучення різних ресурсів, інструментів та методів, а також врахувати як внутрішні обмеження, так і вплив зовнішніх факторів. У якості основних етапів оцінки виділені наступні: окреслення меж та наповнення складовими, комунікаціями об'єкта дослідження, формування економіко-математичної моделі оцінки з внутрішніми механізмами розвитку, підбір кількісних та якісних показників оцінки, розробка її сценаріїв, обґрунтування способів отримання інформації, її обробки та збереження, вибір методичного забезпечення дослідження та цільової функції аналізу, моніторинг ризиків несприйняття іміджу, опробування моделі оцінки, формування висновків за підсумками оцінки. Наведено характеристику цих етапів. Запропоновані підходи оцінки за такими параметрами, як  ефект іміджу, його чіткість та сталість, відповідність іміджу можливостям регіону, контекстуальна обумовленість образу, ефективність цілепокладання, ефективність іміджевої комунікації. Виокремлені варіанти розробки образних стратегій репрезентації іміджевих ресурсів. Обґрунтовані  практичні аспекти застосування концептуальних підходів оцінки. У якості перспектив подальших досліджень виділено розробку алгоритму стратегічного управління іміджем території на основі підтримки ділової активності.

Посилання

Список використаних джерел:

Велещук С.С. Територіальний брендинг як інструмент соціально-економічного розвитку регіону / С.С. Велещук // Сталий розвиток економіки. – 2015. – № 3. – С.146-152.

Возняк Г. В. Глобалізація і регіоналізація: пошук оптимальних моделей економічної взаємодії / Г.В. Возняк // Науковий вісник Ужгородського університету: Серія: Економіка. – 2011. – Вип. 32. – С. 14-21.

Семченко О.А. Іміджевая політика України: моногр. / О.А. Семченко. – К.: Академія, 2014. – 269 с.

Нагорняк Т.Л. Бренди країн світу. Імідж українських регіонів у контексті розбудови бренда «Україна» / Т.Л. Нагорняк // Стратегічні пріоритети. 2008. № 4(9). С. 220-228.

Пашкевич М.С. Наукові засади регулювання регіональної економіки: моногр. / М.С. Пашкевич. – Д.: Національний гірничий університет, 2012. – 790 с.

Зінченко О.А. Проектний підхід до створення іміджу території / О.А. Зінченко // European Journal of Management Issues. – 2017. – Вип. 25 № 3-4. – С. 176-183

References:

Veleschuk, S.S. (2015). Terytorialnyi brendynh yak instrument sotsialno-ekonomichnoho rozvytku rehionu [Territorial branding as an instrument of socio-economic development of the region]. Sustainable development of the economy, 3, P.146-152.

Wozniak, G.V. (2011). Hlobalizatsiia i rehionalizatsiia: poshuk optymalnykh modelei ekonomichnoi vzaiemodii [Globalization and regionalization: the search for optimal models of economic interaction]. Scientific Bulletin of Uzhgorod University: Series: Economics, 32, P. 14-21

Semchenko, O.A. (2014). Imidzhevaia polityka Ukrainy [The image policy of Ukraine]. Kiev: Academy, 269 pp.

Nagornyak, T.L. (2008). Brendy krain svitu. Imidzh ukrainskykh rehioniv u konteksti rozbudovy brenda «Ukraina» [Brands of the world. The image of Ukrainian regions in the context of the brand "Ukraine"]. Strategic priorities, 4 (9), P. 220-228.

Pashkevich, M.S. (2012). Naukovi zasady rehuliuvannia rehionalnoi ekonomiky. [Scientific principles of regulation of regional economy]. Dnipro: National Mining University, 790 p.

Zinchenko, O.A. (2017). Proektnyi pidkhid do stvorennia imidzhu terytorii [A project approach to creating an image of the territory]. European Journal of Management Issues. 25 (3-4). P. 176-183

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті