КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЇЇ ФОРМУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.1.2013.19043Ключові слова:
конкурентоспроможність, конкурентні переваги, світовий ринок, експорт, імпорт, індекс порівняльної переваги RCA, індекс концентрації, індекс Херфіндаля-Хіршмана (ННІ).Анотація
Волошин В. С., Капранова Л. Г. Конкурентоспроможність та особливості її формування
В статті визначено сутність терміну конкурентоспроможність промислового підприємства. Визначено, що конкурентоспроможність промислового підприємства безпосередньо залежить від конкурентоспроможності його продукції, як на внутрішньому ринку так і на зовнішніх. Визначено фактори, що впливають на його конкурентоспроможність, та виокремлено зовнішні і внутрішні конкурентні переваги. Наведено динаміку світового експорту та імпорту і, зокрема, експорту й імпорту автомобільної продукції, машин і транспортного обладнання. Визначено, що світовий експорт та імпорт, і, в першу чергу, експорт та імпорт автомобільної продукції, машин та транспортного обладнання має позитивні тенденції. Виокремлено методи оцінювання конкурентоспроможності промислового підприємства, що є найбільш поширеними у використанні. Розраховано динаміку індексу порівняльної переваги (RCA) для світового ринку автомобільної продукції, машин та транспортного обладнання. Визначено, що індекс порівняльної переваги (RCA) для світового ринку автомобільної продукції, машин та транспортного обладнання має від'ємне значення. Це свідчить про те, що цей ринок має можливість подальшого розвитку у порівнянні з іншими. Розраховано динаміку індекса Херфіндаля-Хіршмана (НHI) для світового ринку автомобільної продукції, машин та транспортного обладнання. Визначено, що світовий ринок автомобільної продукції, машин і транспортного обладнання є середньо концентрованим та є тенденція щодо зниження індексу концентрації.
Волошин В. С., Капранова Л. Г. Конкурентоспособность и особенности её формирования.
В статье определена сущность термина конкурентоспособность промышленного предприятия. Определено, что конкурентоспособность промышленного предприятия напрямую зависит от конкурентоспособности его продукции, как на внутреннем рынке, так и на внешних. Определены факторы, влияющие на конкурентоспособность промышленного предприятия, и выделены внешние и внутренние конкурентные преимущества. Приведена динамика мирового экспорта и импорта и, в частности экспорта и импорта автомобильной продукции, машин и транспортного оборудования. Определено, что мировой экспорт и импорт, и в том числе экспорт и импорт автомобильной продукции, машин и транспортного оборудования имеют положительные тенденции. Выделены методы оценки конкурентоспособности промышленного предприятия, являющиеся наиболее распространёнными в использовании. Рассчитано динамику индекса сравнительного преимущества (RCA) для мирового рынка автомобильной продукции, машин и транспортного оборудования. Определено, что индекс сравнительного преимущества (RCA) для мирового рынка автомобильной продукции, машин и транспортного оборудования имеет отрицательное значение. Это свидетельствует о том, что этот рынок имеет возможность дальнейшего развития по сравнению с другими. Рассчитано динамику индекса Херфиндаля-Хиршмана (ННІ) для мирового рынка автомобильной продукции, машин и транспортного оборудования. Определено, что мировой рынок автомобильной продукции, машин и транспортного оборудования является среднеконцентрованым рынком и существует тенденция к снижению индекса концентрации.
Voloshin V., Kapranova L. Competitiveness and pecularities of its formation
The article defines the essence of the term competitiveness of industrial enterprises. It was determined that the competitiveness of industrial enterpriser depends on the competitiveness of the products on the uomesticand foreign market . The factors affecting the competitiveness of industrial enterprises were defined and allocated internal and external competitive advantage. The dynamics of world exports and imports, and in particular exports and imports of automotive products, machinery and transport equipment are shown. It was determined that the world's exports and imports, including imports and exports of automotive products, machinery and transport equipment have positive trends. It is identified most common methods of assessment of competitiveness of industrial enterprises. It is calculated the ratio of comparative advantage (RCA) dynamics for the global market automotive products, machinery and transport equipment. It was determined that the ratio of comparative advantage (RCA) for the global market automotive products, machinery and transport equipment has a negative value, which proves that this market has the opportunityfor further development. It is calculated the dynamics of the Herfmdahl-determined that the global market of automotive products, machinery and transport equipment is semi-concentrated market and there is a downward trend in the concentration index.